Terug naar overzicht
Ervaring niet. Maar wij hebben ook de vliegende pastoors ingeschakeld voor een ceremonie in de tuin van de feestlocatie en hebben reeds een eerste gesprek met hen achter de rug. We hebben er een heel goed gevoel bij. 😊
ik volg hier even mee want ga misschien ook nog een alternatief moeten zoeken...
Ik heb ze vorig jaar in mei gezien bij een vriendin van mij..dat was echt FANTASTISCH! :pHeel erg grappig.. iedereen denkt eerst van eumh is dit nu voor de serieus of.... (dat mag je ook blijkbaar niet verklappen tegen iemand dat het niet echt gaat zijn)Ze zijn met 2 en de ene is echt het kneusje van de andere wat het heel erg grappig maakt..Er is nog weken over gesproken hoe tof en grappig het wel niet was..en ook heel persoonlijk, want ze maakte grappen zoals"als iemand hier bezwaar tegen heeft, gelieve het dan nu te zeggen.. KEVIN?" Dat is dan een goede vriend die nog steeds vrijgezel is en zowat aanmodderd met alles dus dat was heel grappig voor iedereen..Ze begonnen bijvoorbeeld ook in de tuin met "we zijn allemaal kinderen.....(stilte) van onze ouders.... (dus niet echt veel met god te maken allemaal maar wel de intentie elke keer erin steken) en dan moesten we als publiek allemaal naar de hemel kijken wachtend op een teken..er vloog dan een vogeltje voorbij en dan zeiden de priesters: oke nu kunnen we weer gerust verder gaan.. heel erg dom als je met 150 mensen onozel in de lucht zit te staren :p maar wel grappig allemaal.. Ik raad het zeker en vast aan, maar hoorde ook al dat het niet echt goedkoop is.
Het eerste gesprek was al schitterend en hebben toen al even gebrainstormd, wat echt wel hilarisch was. Ze brengen aan een traditionele ceremonie de nodige humor bij en je kan de gradatie van humor kiezen. Na het eerst gesprek zagen we het allebei al volledig zitten en we zijn enorm benieuwd naar de reactie van onze suite. 😀
Het klinkt super. Zijn er traditionele katholieken/christenen in het publiek? Die kunnen het mis opvatten (woordspeling) maar daar hoef je je niet aan te storen. Sommige gelovigen zullen in hun naïviteit die satirische dimensie misschien ook niet vatten. Maar laten we gaan ervan uit gaan dat je een tolerant progressief gezelschap hebt. Doen. Succes.
Bij ons zitten er toch wel een paar heel gelovigen tussen waaronder zelfs iemand die in het cemenarie heeft gezeten om priester te worden en nu nog steeds actief is in de kerk. Ze moeten er maar tegen kunnen en er de humor van inzien. 😊
De beste vriend van mijn vriend zit nog steeds in het seminarie voor priester te worden :p hij kan er ook wel mee om hoorMisschien wel tegen deze mensen extra vermelden dat het maar voor te lachen is, maar voor de rest is het jullie dag! ;)
Wij waren in eerste instantie ook enthousiast (zeker omdat er zoveel goede commentaren over zijn). Ik vond alleen dat ze een vreemde manier van werken hebben en daarom zijn we dan ook afgehaakt. Ik had gemaild dat we wel interesse hadden. Je moet dan onmiddellijk een contract ondertekenen en doorsturen zonder dat je nog maar iemand gezien hebt van de organisatie... Dan hang je er dus al aan vast. Ik wil persoonlijk eerst eens even samenzitten, wat brainstormen, gedachten uitwisselen (vrijblijvend!) om te zien of het wel klikt...Ze zijn ook niet goedkoop en in die prijs is zelfs gaan materiaal inbegrepen. Uit het contract maakte ik op dat je zelf nog geluidsinstallatie ed moet voorzien (en dat mag voor die prijs toch wel inbegrepen zijn vind ik)
Het Sofie. Ze sturen idd een mail met het contract. Ik heb hen teruggebrld met de melding dat ik een afspraak wou om een aantal zaken op voorhand even te bespreken en dat we het contract zouden meebrengen. We hebben toen afgesproken en we hadden het contract mee dat nog niet ondertekend was. We hebben na het gesprek onmiddellijk het contract getekend en meegeven omdat we overtuigd waren. Ons hebben ze trouwens gezegd dat ze hun eigen geluidsinstallatie meebrengen. Ze moeten natuurlijk wel stroom hebben. Ze zorgen ook voor het andere materiaal zoals altaar, kaarsen etc. Ik ben dus verbaasd dat je zegt dat het materiaal niet zou inbegrepen zijn. We moeten ook gewoon onze muziekkeuze doorgeven en zij zorgen ervoor dat de muziek aanwezig is.
Ik weet nu niet of mijn vriendin toen dan misschien korting gekregen heeft.. maar mijn vriend heeft zijn eigen geluidsinstallatie en die hebben we dan gewoon daar gezet dus ze hebben die zelf niet moeten meebrengen. Het altaar was daar ook gewoon een random tafel :) Dus dat hebben ze ook niet meegebracht. Ze hadden toen denk ik zelfs alleen een koffertje bij met wat papieren in. Maar kan zijn dat dit allemaal gewoon zo afgesproken was e ;) De muziek werd daar ook gedaan door de plaatselijke fanfare waar al de vrienden ook deel van uitmaken vandaar..
Voor een vrijzinnige ceremonie kan je ook terecht bij "huis van de mens". Je gaat een paar keer op gesprek en zij steken heel je ceremonie in elkaar volledig naar jullie wensen, en het beste... Ze doen het gratis en brengen de ceremonie ook voor op jullie trouwdag!!! Wij hebben er super leuke complimenten over gekregen. Mijn beste vriendin trouwt dit jaar en ook zij hebben voor "huis van de mens" gekozen.
Wij hebben morgen een eerste afspraak met de vliegende pastoors. Ik ben benieuwd.
Bedankt voor de vele reacties. Mijn vriend wou hen in eerste instantie zeker nemen maar na het lezen van de reacties ben ik ook wel overtuigd ;-) Ik ga hen ook eens bellen voor een afspraak. We hebben al een contract toegestuurd gekregen, maar misschien toch best eerst alles bespreken vooraleer we tekenen.
Laat eens weten wat je ervan vond hè.😊