Nu Online
Momenteel zijn er 550 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagplanning

28-3-2015 13:08:41
Dag iedereen!

Ik zit een beetje in de knoop met mijn dagplanning, hopelijk kunnen jullie me wat tips geven. Mijn bruidegom zegt immers "doet het maar zoals jij het wilt liefje". Heb je veel aan, zo'n man :-D

Wij trouwen erg "niet-traditioneel" op de boerderij van mijn moeder. Met andere woorden, we doen erg veel zelf. We krijgen veel hulp van vrienden en van mijn ouders, maar controlefreak als ik ben zal ik toch heel veel zelf willen doen.

Ik wil nu, vier maanden voor de datum, eindelijk eens een realistische planning opstellen, maar dat blijkt moeilijker dan gedacht.

We trouwen voor de gemeente op 31 juli om 14u. Aangezien mijn vriendinnen speciaal voor die dag verlof nemen en mijn familie minstens een uur moet rijden doen we daarna al een kleine receptie.

Ik hoop dan rond 16u/16u30 naar de trouwlocatie (anderhalf uur rijden) te kunnen vertrekken samen met ouders, getuigen en bruidsmeisjes (de helpers dus) om nog wat te kunnen voorbereiden voor het feest de volgende dag. Maar dat betekent dat we pas ten vroegste om 17u30 daar arriveren en dan moet er 's avonds natuurlijk ook nog gegeten worden. Dus erg veel zal er realistisch gezien niet meer gedaan kunnen worden.
Dat betekent dat er de volgende dag (dag van het feest) toch ook nog wat gewerkt zal moeten worden.

Mijn aanstaande en ik hebben wel verlof de weken voor de trouw, maar toch zijn er een heel aantal dingen die we niet dagen of weken op voorhand kunnen doen. Zo zijn de tafels er maar 2 dagen op voorhand (en hoever op voorhand kan je die dekken zonder dat het vies en stoffig wordt?) etc.

Veel hangt ook af van het weer, als het mooi weer wordt wil ik zoveel mogelijk (ook eten) buiten doen...

De vraag is dus eigenlijk: hoeveel tijd moet ik voorzien voor dingen zoals haar- en make-up, het aantrekken van mijn jurk en de foto's. En hoeveel tijd kan ik daarvoor nog besteden aan de voorbereidingen?

Op de uitnodiging staat dat we beginnen om 15u, de ceremonie moet nog vastgelegd worden maar ik dacht die vast te leggen om 15u15 (of 15u30?) om iedereen de tijd te geven om toe te komen.

Daarna maak ik me eigenlijk niet te veel zorgen meer, aangezien alles op dezelfde locatie is. Het eten is rond 18u en tussen de ceremonie en het eten is een receptie om te feliciteren en cadeautjes in ontvangst te nemen etc.

Na het eten en het dessert beginnen we dan op het gemak aan het feest.

Ik dacht nu rond 11u30 naar de kapper te gaan voor haar en make-up, zodat we rond 12u45 terug zijn (realistisch? Heb pas op 11 april mijn proef dus heb geen idee hoe lang zoiets duurt). Rond 13u30 dan meeten met de bruidegom en foto's nemen (we willen geen ontzettend uitgebreide fotoshoot en foto's met de familie/getuigen/bruidsmeisjes kunnen ook later op de locatie zelf)

Dan krijg je dus:

11u30: haar en make up
13u30: meeten met de bruidegom --> foto's
14u30: terug op locatie, wachten op de eerste gasten.
15u15: beginnen met de ceremonie

Wat denken jullie? Realistisch of niet?

Suuz
1-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1161

Talia
18-6-2016
 Meld misbruik28-3-2015 14:11:01

Ik zou ook hetzelfde doen als jij.
Wij hebben een zaal gehuurd met catering, en de ceremonie gaat normaal buiten door. Wij moeten ook de zaal zelf versieren.

Ik zou de zaal zelf nog wat versieren in de voormiddag voor haar en make-up, maar zou het meeste de dag er voor doen.
Liefst zouden wij dus de dag er voor op het stadhuis trouwen in de voormiddag, met de ouders 's middags eten en dan in de namiddag de zaal klaar maken.
Wij trouwen pas volgend jaar, dus t is maar een ruwe schatting.
Ik weet wel niet hoelang bloemen bv. goed blijven.
En sowieso let er op dat je de trouwdag zelf wel hier en daar tijd verliest en niet met stress je dag wilt beginnen: de kapster of fotograaf komt te laat bv...
toch wat marge berekenen voor onvoorziene omstandigheden.

groetjes

Talia
18-6-2016
 Meld misbruik28-3-2015 14:12:38

ps: ik zou voor haar en make-up toch wat langer rekenen.

Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik28-3-2015 15:40:55

Ik denk 2 uur voor make-up en haar is voldoende maar wat bedoel je met de ontmoeting bruidegom en foto's? Is dat al jullie gezamenlijke fotoshoot of niet? Want daar kan je best 2 uur voor rekenen maar anders klinkt dat wel zeer realistisch ;-)

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik29-3-2015 10:08:29

Ik denk ook dat je te weinig tijd rekent voor de foto's. Tenzij jullie super fotomodellen zijn natuurlijk ;-) maar ik vrees dat je anders toch 2 uur moet rekenen. En die tijd is zo om hoor bij foto's! Als je amper een uurtje hebt, dan is 't gedaan tegen dat jullie "er wat in komen" en losser zijn voor echt mooie foto's. Ook familiefoto's plan je best ergens in. Want zo ergens tussendoor ... dat neemt meer tijd in beslag dan je denkt. Tegen dat het lijstje van alle combinaties die op foto moeten gepasseerd zijn, ben je ook wel even bezig. Schrijf misschien de combinaties eens op een blad, dan zie je hoeveel je er hebt en wat ik bedoel.

In elk geval: succes!

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik29-3-2015 17:36:42

Versieren, tafels schikken, dat gebeurt allemaal de dag(en) voordien. Het enige wat je niet zelf kunt doen is de catering. Maar als je een professionele traiteur hebt, met eigen volk voor het bedienen, dan kun je daar toch een min of meer strakke planning mee vastleggen. De tijdige start van je dansfeest hangt behalve van de discipline van de genodigden om vlot aan tafel te komen enzovoort, vooral daar van af. Succes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...