Nu Online
Momenteel zijn er 690 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Robel - La Sposa outlet - Chinelle

30-3-2015 13:45:33
Dag bruidjes,

Tijdens mijn zoektocht naar de perfecte trouwjurk, heb ik drie winkels moeten doen. Omdat ieder bruidje graag weet welke winkel een aanrader is, en welke niet, dacht ik om alles eens neer te schrijven.

De eerste winkel was Robel in Roeselare. Hier was er een super ontvangst. De dame was super vriendelijk en liet mij ieder kleed passen dat ik wou. Ze zei ook haar mening, of iets al dan niet paste bij mijn figuur of niet. Mijn trouwjurk hier niet gevonden, maar zeker eens de moeite om langs te gaan.

De volgende was La Sposa outlet in Beveren-Leie. Hier had ik al veel van gehoord, dus ik vertrok vol hoge verwachtingen. Spijtig genoeg werden die alles behalve ingelost. Toen ik daar aankwam, werd ik ontvangen zoals in iedere gewone kleerwinkel, terwijl shoppen voor een trouwjurk toch wel speciaal is. Er werd ook niet geholpen om de kleren te passen, wat toch wel een opgave was. Mijn moeder heeft mij geholpen om de kleedjes aan te doen. Op het eerste gezicht vielen deze zeker mee, maar toen we beter begonnen te kijken naar de jurken, zagen we dat er aan zo goed als iedere jurk wel iets mis was. De ene jurk was gescheurd, of er zat een gat ter grote van een bowlingbal in de sleep, of de rits werkte niet meer, ... Er waren tal van mankementen aan de jurken, wat niet meteen een positief gevoel heeft. Ook was het er koud om te passen. De verkoopsters liepen rond in een dikke fleece en zeiden ook zelf dat de verwarming niet aanlag. Voor iemand dat kleren aan het passen is en dus vaak in haar ondergoed staat, is dit dus alles behalve aangenaam. Voor mij was dit dus een grote flop.

De laatste winkel was Chinelle in Kortrijk. Daar werd ik hartelijk ontvangen door de eigenares. Zij is van Chinese origine en doet haar best om alles in het Nederlands uit te leggen, maar dit is niet altijd even duidelijk. Haar man, een Belg, kwam er wel meteen bij om de uitleg nog eens toe doen zodat we het wel begrepen. De winkel op zich is niet super groot, maar er hangen prachtige trouwkleren. Het eerste kleed dat ik daar aandeed, was perfect. Ook hier maakten ze er absoluut geen probleem van dat ik nogal veel jurken wou aandoen. Niets was hen te veel. Eenmaal je een jurk gekozen hebt, kan je kiezen om die helemaal opnieuw te laten maken, of om die te retoucheren .Voor mijn jurk heb ik gekozen om die te retoucheren, want hij zit al bijna perfect. Doordat ik dit kies, komt mijn jurk ook niet meer in de winkel te hangen. Daardoor, en doordat het eigenlijk al een jurk is voor de volgende collectie, heb ik nu een uniek stuk. Chinelle is dus zeker een aanrader. Ze hebben een kleine outlet, maar sowieso vallen de prijzen zeer goed mee. Mijn kleed is nu wel een van de duurste (€898), maar ik heb er ook mooie aangehad van €400-500.

Bij deze mijn ervaringen met de drie winkels. Hopelijk helpt dit jullie een beetje in de zoektocht naar jullie perfecte jurk!!!

Lien
23-4-2016
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 2915

Ann
27-10-2015
 Meld misbruik30-3-2015 20:34:41

Ik ben ook naar Robel geweest.

Super genoten. Van het eerste moment op mijn gemak, en je moet er zeker niet mee inzitten om een kleed te veel te passen. Een hele vriendelijke behulpzame dame heeft me geholpen. Geen moeite was haar te veel, en inderdaad, ze geven eerlijk hun mening. Klonk voor mij toch heel oprecht.

Ik vond er wel mijn droomkleed ! Kan niet wachten tot ik voor de 1e pas opnieuw mag gaan !!!

Els
30-6-2012
 Meld misbruik31-3-2015 9:58:55

zelfde ervaring bij La Sposa Outlet toen ik enkele maanden geleden met mijn schoonzusje voor een kleedje ging kijken. Ijzig koud in de winkel (de verkoopsters liepen er met hun winterjas rond) en stoffige kleedjes. Aan elk kleed inderdaad wel iets, soms iets heel klein, bij andere echt heel opvallend. Jammer, want 3 jaar geleden toen ik mijn trouwkleed kocht waren daar nog echt wel heel mooie jurken aan mini-prijzen te vinden. Schoenen zijn er nog altijd wel interessant (50 euro per paar).

Pierre Yves outlet in Deinze is dan wel weer een aanrader, heel mooie jurken en prijzen liggen iets hoger dan La Sposa Outlet maar de kleedjes zien er ook veel beter uit en uitstekend geholpen.

Veel plezier nog bij de voorbereidingen !

Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik31-3-2015 13:41:39

Hier ook mijn kleed besteld bij Chinelle.
En een identieke ervaring als jou gehad!
Heel vriendelijk, en een grote keuze.

Ik heb een 2-tal weken geleden mijn eerste pas gehad en binnen 2 weken mag ik terug gaan voor mijn 2e en normaal laatste pas.
De vriendelijkheid blijft zeker hetzelfde, ook nadat je jurk besteld is.

Ik ben dus ook heeeeel tevreden :-)

evy
20-5-2016
 Meld misbruik1-4-2015 11:31:44

Ik heb een afspraak gemaakt bij Chinelle voor 18/4. ben benieuwd!!!

Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik2-4-2015 16:22:15

Evy, ik mag 15/4 gaan voor 2e en laatste pas.
Als ik het niet vergeet :-) zal ik nog even laten weten of ik tevreden ben van mijn eindversie :-)

Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik16-4-2015 13:57:26

Evy, ik ben dus gisteren geweest en blij kleed is GEWELDIG!
Geen cent meer moeten betalen: 418 euro voor kleed op lengte tot onder de knie!
Heel tevreden, dus :-)

evy
20-5-2016
 Meld misbruik20-4-2015 16:28:54

Ik heb mijn kleed ook gekocht bij Chinelle ;-) Heel tevreden voorlopig. Hij had doorzichtige mouwen, maar ik laat hem nog aanpassen zodat het een bustier wordt. Verder moet hij ook nog wat worden ingenomen en verkort (ik wil hem juist boven m'n knie). Maar ben superblij en alles binnen mijn budget!! Hoera!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info