Nu Online
Momenteel zijn er 653 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

burgerlijk huwelijk

3-2-2007 11:14:57
Goeiemorgen,
wij trouwen voor de wet op 12 mei 2007 en voor de kerk op 9 juni 2007. Wat wordt er van de bruidegom verwacht dat hij draagt voor het burgerlijk huwelijk (wat is de regel volgens de etiquette)?
Bedankt,
Kevin

Kevin
9-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1071

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik3-2-2007 13:47:41

Onze burgerlijk huwelijk is ook op een andere dag dan onze viering. Voor de wet dragen wij beiden een mooi ensemble (wel een kostuum voor mijn aanstaande, maar erg casual en sportief, zonder das ofzo) en voor onze viering dragen we onze échte trouwkledij, met alles erop en eraan.
Over etiquette heb ik absoluut geen idee, moet zeggen dat wij daar nooit een moment aan hebben gedacht, het is onze dag en ook al willen we er mooi uitzien, voor ons hoeft dat absoluut niet 'volgens de regels'.

Groetjes,
Caroline

Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik4-2-2007 10:49:45

Ik denk ook niet dat daar een etiquette voor bestaat!

Je bent vrij om te dragen wat je zelf wenst. De oplossing van Caroline vind ik persoonlijk heel goed.

Groeten,
Lobke.

bieke
18-5-2007
 Meld misbruik4-2-2007 10:50:39

hey Kevin,

zoals Caroline zegt zou ik me ook niet druk maken in etiquette.
Wij trouwen ook 16mei voor wet en 18 mei voor kerk. Wij hebben tegen iedereen gezegd dat het de bedoeling is om kleding aan te doen, die ja nadien nog kan afdragen. Wijzelf gaan dat ook zo doen. Wel iets minder dagelijks dat jeans en truitje, maar toch ook niet bijna t zelfde als met kerk. Maar mijn vriend is er ook nog niet uit of hij in kostuum gaat of niet. Wij gaan die kleren trouwens samen kopen.

Veel succes nog
Bieke

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik4-2-2007 19:07:59

Hi Kevin,

Wij trouwen op 24maart voor de wet en op 16juni voor de kerk. Op 24maart gaat mijn vriend ook wel een kostuum aandoen. Op 16juni draagt mijn vriend een jacket.
Volgens mij moeten jullie gewoon dragen waar jullie zin in hebben.

Groetjes,
Véro

Thomas
7-7-2007
 Meld misbruik5-2-2007 10:52:31

Wij trouwen 06/07 voor de wet en 07/07 voor de kerk. Ik ben gisteren mijn trouwkostuum gaan kopen maar ik denk toch niet dat ik dat voor de wet ga aandoen. Ik hou dat liever voor de kerk als mijn vriendin ook haar trouwkleed aanheeft.
Zou het ook niet zo fijn vinden als ik vrijdag nog achter een droogkuis moet gaan zoeken als ik er iets op zou morsen.

Linsey
6-7-2007
 Meld misbruik5-2-2007 10:55:22

Wij trouwen ook op een andere datum voor de wet en de kerk en wij doen twee maal onze mooie trouwkleren (bruidsjurk en kostuum) aan. Velen vinden dit vreemd, maar wij trouwen voor de wet in België en voor de kerk op Sicilië (mijn vriend komt daar vandaan) en geven ook twee feesten. Wij willen dat iedereen van de twee families ons in onze echte trouwkleren kan zien en daarom doen we het zo. Bovendien zouden we anders de indruk wekken dat het ene belangrijker is dan het andere en dat willen we uiteraard niet doen.
Het is natuurlijk jullie keuze om te doen wat jullie willen.

Linsey

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info