Nu Online
Momenteel zijn er 389 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Last minute zaal

13-4-2015 8:20:45
Hallo allemaal

Ik ben net ten huwelijk gevraagd, maar we zouden graag deze zomer nog trouwen. Om allerlei organisatorische en medische redenen kwam dat het beste uit. Heeft er iemand een idee waar ik nog een zaal zou kunnen vinden die vrij is?

Groet!

Inge
7-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1556

Elena
29-8-2015
 Meld misbruik13-4-2015 8:34:56

Hey Inge,

Van waar ben je? Waar wil je dat jullie feest doorgaat?

Mijn vriend heeft mij in december ten huwelijk gevraagd. Wij zijn dan ineens beginnen zoeken voor een zaal om deze zomer nog te kunnen trouwen. Zalen die wij mooi vonden en min of meer betaalbaar zijn, waren al ingenomen op zaterdag. Daarom dat wij nu op een vrijdag trouwen!

Als ik je een goede raad mag geven, laat nu alles vallen en begin de zalen rond te bellen en vragen of ze nog plaats hebben dit jaar. Zomer is sowieso populair bij de trouwers!! De meeste koppels boeken hun zaal meestal een jaar of zelfs langer op voorhand.
Ik dacht dat op een vrijdag trouwen niet zo populair was tot dat wij opzoek moesten gaan naar een fotograaf, visagiste, vervoer,... dan bleek dat al veel mensen niet konden op die dag omdat ze al andere trouwers hadden.

Veel succes!

groetjes
Elena

Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik13-4-2015 9:34:23

Misschien dat trouwen op een dag in de week wel een oplossing is? Dan zul je waarschijnlijk, ook bij de 'echte' trouwzalen, nog wel keuze hebben.
Of: onze zaal was geen typische trouwzaal, maar een restaurant dat af en toe een besloten feest deed. Op zulke locaties maak je meer kans, natuurlijk.

Inge
7-8-2015
 Meld misbruik13-4-2015 10:26:25

Ik woon regio Brussel, maar wil gerust verder rijden :)
Ben al de hele voormiddag google aan het doorpluizen :)

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik13-4-2015 10:58:45

Ik denk dat het niet zo heel moeilijk is hoor om nog een goede mooie zaal te vinden. Gewoon zelf zalen bellen met de vraag of jullie datum nog vrij is. Indien ja, dan kijken of jullie kunnen langsgaan etc.
Ik veronderstel dat je zelf al een lijstje hebt met de zalen die jullie graag zien, goed vinden?

Wij hebben ook pas in januari een zaal geboekt voor begin mei en dat is perfect te doen. Dat was ook een zaterdag + mei = trouw- en communiemaand. Dus de fabeltjes van alles is volzet een jaar op voorhand... dat is echt niet overal. Ze zeggen dat ook graag om zich al populaire zaal voor te doen hoor.

In elk geval: succes!

Christ

Meld misbruik13-4-2015 11:27:57

Op een vrijdag trouwen? Dan heb je nog meer keuze tussen zalen die nog vrij zijn...

Greetz,

Christ

evy
20-5-2016
 Meld misbruik13-4-2015 11:32:58

Onze zaal was zelfs goedkoper op vrijdag ;-) Dus nog mooi meegenomen ook als je daarvoor zou kiezen

cindy
8-8-2015
 Meld misbruik13-4-2015 12:46:19

Ik ben op kerstdag ten huwelijk gevraagd vorig jaar en zijn begin dit jaar gaan zoeken voor een zaal. Wij trouwen op 8 augustus dus op een zaterdag. Er waren zalen die niet konden dus de paniek was groot bij mij. Maar wij bleven niet bij de pakken zitten en hebben uiteindelijk een hele mooie zaal gevonden. Ik zou zeggen ga site af en bel dan onmiddellijk hebben wij ook gedaan. Alle zalen die wij mooi vonden opgeschreven en daarna bellen. Ik zal anders met jouw meezongen voor adresje in Brussel. Succes

cindy
8-8-2015
 Meld misbruik13-4-2015 12:57:14

Hè inge,

ik heb voor jouw wat zalen gezocht. Ben je er klaar voor.
...Le domaine allard
...hotel de la post
....Le 202
....Le bouche a oreille
....hof ter musschen
....event lounge
....villa attitude
.... la reserve
....espace hay
....villa Patrick alard
.....chalet Robinson
.... hilton Brussels grand place
al deze zalen zijn in Brussel en vind je op de site van DNLS België. Daar heb je een mooi overzicht van je zalen en hoeveel zalen ze hebben en als je er kan slapen en als je je eigen catering daar kunt doen. Als je een zaal vind daar zeg je ook dat je het hebt gevonden via de site van DNLS België want dan kan je korting krijgen. Je kan ook offertes aanvragen en die heb je dan binnen twee dagen bij jouw e mails zitten. Hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen. Succes nog inge

Inge
7-8-2015
 Meld misbruik13-4-2015 12:59:01

Waw Cindy, bedankt!

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik13-4-2015 13:33:55

Het klopt wat Christ zegt, op vrijdag komen de reservaties vaak nog last minute toe, terwijl we dan voor de zaterdagen overgevraagd zijn. Het is een trend die zich nog verscherpt. Leuk om eens wat over regio Brussel te vernemen, want de Funmobiel blijft maar van Zaventem naar West-Vlaanderen trekken... Succes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info