Nu Online
Momenteel zijn er 680 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagplanning - duur receptie

20-4-2015 19:35:45
Hallo allemaal!

Wij zitten een beetje vast met de duur van de receptie. Onze dag zal geen groot avondfeest bevatten maar zou volgende indeling hebben: Burgerlijke trouw - fotoshoot koppel - ceremonie - receptie - diner in erg beperkte kring (10 - 15 personen).

Wij hebben nu een 45-tal minuten gerekend voor de ceremonie, is dit realistisch of te veel? We hebben nog totaal geen idee van de inhoud. In de zaal dachten ze eerder aan 30 minuten.
Voor de receptie hadden wij zelf een 2-tal uur in gedachten (zo'n 150 gasten). Zoals de huidige dagplanning eruit ziet zou deze dan zijn van 16u30 - 18u30. De zaal vindt 2 uur erg weinig en stelt 3 uur voor maar met de huidige planning zou die dan duren tot 19u30, is dat niet erg lang als je die mensen geen eten geeft? De ceremonie en receptie gaan door op dezelfde locatie dus vanaf dat de ceremonie gedaan is zou de receptie bijna onmiddellijk starten.

Wat vinden jullie, een receptie van 2 of 3 uur?

Sofie
9-7-2016
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 898

Nadya
17-7-2015
 Meld misbruik20-4-2015 20:02:30

Ik zou voor de receptie 2u nemen. Denk dat het anders te lang wordt. Waren overlaatst op een feest (wel met eten achterna) en de receptie heeft zeker 2u geduurd. Heb meerdere mensen horen zeggen dat het wel lang genoeg duurde.
Voor de ceremonie reken ik ook op 45min. Liedje om binnen te komen, tussendoor en op het einde is al een tiental minuten. Wat mensen die iets zeggen, geloftes,... Hangt natuurlijk wel af van de invulling van je ceremonie.

Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik20-4-2015 20:07:08

Inderdaad bij ons hetzelfde dan bij Nadya. Ceremonie 45 minuten, receptie twee uur. Ook al zou jouw ceremonie maar 30 minuten duren, dan heb je nadien nog even de tijd om je eventueel bij te werken of gewoon effe te relaxen alvorens de grote groep arriveert.

Sofie
9-7-2016
 Meld misbruik20-4-2015 20:43:50

Bedankt voor jullie reacties!

De ceremonie en receptie zouden wel op dezelfde plaats doorgaan dus ik ga er vanuit dat die eerder in elkaar zullen overvloeien en dat tijd voor onszelf niet helemaal mogelijk is. Of zie ik dat verkeerd? Ik heb zelf nog nooit een huwelijk meegemaakt met een alternatieve ceremonie.

Hebben jullie jullie ceremonie al in elkaar gestoken? Wat 'gebeurt' er bij jullie zoal?

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik20-4-2015 21:01:16

Recepties die 3 uren duren...persoonlijk nog nooit meegemaakt.
Mbg

Chantal
17-4-2015
 Meld misbruik20-4-2015 21:07:22

Wij hebben net onze receptie gehad die 2 uur duurde met 140 mensen en dit was zeer OK!!

Nadya
17-7-2015
 Meld misbruik20-4-2015 21:09:07

Wij rekenen een uur voor de ceremonie eigenlijk maar gaan er hierbij vanuit dat we met 15 min vertraging beginnen, eer iedereen er effectief is en zit.
Liedje voor intrede van mijn toekomstige met zijn mama en mss dichte familie (ben ik nog niet uit), liedje voor mij met mijn papa. Ceremonie wordt geleid door een vriendin die ik al sinds mijn geboorte ken. Zij zal inleidend praten en de sprekers aankondigen, evenals de geloftes enz. Verder hebben wij een paar mensen gevraagd om iets te zeggen, over ons als individu en als koppel vooral. Wij zijn destijds gekoppeld geweest door kameraden, die gaan bvb iets zeggen. De juiste inhoud blijft voor ons geheim. Op t einde zeggen wij onze geloftes met wisselen van de ring en dan is het gedaan.
Denk dat het heel mooi kan zijn zo, mag een beetje ludiek zijn (maar niet belachelijk) dus nu maar hopen dat het effectief iets leuks wordt.

Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik21-4-2015 7:29:39

Onze ceremonie en receptie zijn ook op dezelfde plaats. De ceremonie zal geleid worden door de Vliegende Pastoors die ons meedeelden dat dit zo'n 45 minuten zal duren maar wij rekenen ook op een uur voor het geval het eventueel zou uitlopen. De ganse ceremonie is voor ons zelf een complete verrassing. De Vliegende Pastoors bieden een ceremonie met heel veel humor waarbij ook plaats is voor romantiek en het traditionele zoals intrede, tekenen van getuigen, huwelijkskaars, communie (maar dan met bubbels in plaats van hostie). Surf maar even naar hun website. Er bestaat een filmpje van hen op YouTube maar dan met muziek in plaats van gewoon geluid en dit om het verrassingseffect niet te verknallen voor alle toekomstig bruidsparen en hun entourage. Je ziet wel de reacties van iedereen. Wij hebben reeds een eerste gesprek met hen gehad en kijken er alvast enorm naar uit. 😀

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik21-4-2015 8:34:15

Zijn de avondgasten in diezelfde receptie? Anders is 3 uur wel heel absurd. Laat bij de twee recepties zeker ook een half uur marge tussen namiddagreceptie en de avondreceptie (het glas voor de genodigden die aan tafel gaan). Dat duurt ook vaak 2 uur. Stel je voor dat je 5 uur met glazen en hapjes rondhuppelt, je bent al kapot voor het echte feest begint...

Zeer belangrijk is de strakke timing van het avondfeest. Laat het glas voor de avondgenodigden dus niet uitlopen (hangt van de zaal af). Drie kwartier later beginnen met eten is nefast voor je dansfeest (denk aan het verschil tussen middernacht en kwart voor één).

Bij de keuze van je feestzaal is de vlotte bediening van groot belang. Welke reputatie hebben ze hierin? Gaat het vlot? Is er voldoende volk om te bedienen? Zaalmeester? Coördinatie?

Inge
7-8-2015
 Meld misbruik21-4-2015 21:55:54

Hoi Nadya.

Volgens mijn cursus eventmanagement , zijn dit de meest genomen opties/ vaak verkozen keuzes (daarom uiteraard niet de beste, puur de theorie ;) )

Als de gasten van ceremonie allemaal zouden blijven en mee-eten was 1 uur receptie voldoende.
Als er mensen zijn die enkel receptie krijgen kan je 2 uur receptie geven, en zo eindigen met een aantal desserthapjes.
3 uur is echt heel veel. Dan krijgen jouw dinergasten minimum 9 hapjes (3tal per uur) en nadien ook nog eens diner... Lijkt me veel.

Succes!

Michele
20-6-2015
 Meld misbruik24-4-2015 18:32:57

Ons diner sluit onmiddellijk aan, aan de receptie en er werd ons door de feestzaal ook aangeraden om het maar 1u15min te doen ipv de oorspronkelijke 2u.

Wij hebben als planning : 16u30: aankomst gasten , 17u: ceremonie, 18u: receptie, 19u15: diner

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...