Nu Online
Momenteel zijn er 657 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Datum

21-4-2015 23:31:28
Hoi iedereen. Wij hebben nog geen vaste datum voor ons huwelijk. Maar zouden graag nog dit jaar huwen. Hoelang op voorhand begin je het best met alles?

virginie
23-7-2016
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1078

Eileen
4-7-2015
 Meld misbruik22-4-2015 8:11:12

Dag Virginie

Afhankelijk van waar je woont is je datum afhankelijk van je gewenste feestzaal. Wij wilden graag in de zomer 2015 trouwen en vorig jaar in April waren de meeste feestzalen al volzet. Gelukkig was er ergens een plaatsje vrijgekomen zodat we dit jaar echt kunnen trouwen.
Veel succes
Eileen

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik22-4-2015 8:24:49

Hier is het grote verschil voor de tijdsbuffer: vrijdag of zaterdag?

Helene
7-5-2016
 Meld misbruik22-4-2015 9:27:27

Dag Virginie, wij zijn in maart gaan rondkijken voor een feestzaal voor ons huwelijk in mei 2016 en merkten dat er toch al veel data rond deze periode al bezet of in optie waren (op vrijdag of zaterdag, inderdaad), dus toch ruim een jaar op voorhand. In de winter is het natuurlijk wel veel minder 'druk'.
Veel succes!

Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik22-4-2015 9:34:20

Alles hangt af van hoe groots je het ziet denk ik :). Enkel een wettelijk huwelijk met een klein feestje is heel snel geregeld. Wil je ook nog een kerkelijk huwelijk of ceremonie en zelf je dienst in elkaar steken, een groot feest waar je je eigen touch aan geeft, een zaal waar je alles zelf moet regelen of die alles voor jou regelt (eten, inkleding, ...), ... dan moet je al wat meer tijd voorzien.

Begin alles eens op te lijsten wat je wil/verwacht/... en dan zal je zelf al wel wat meer zicht krijgen op wat haalbaar is of niet :)!

lynn
16-9-2016
 Meld misbruik22-4-2015 10:13:20

hey..wij hebben in maart gaen kijken naar onze zaal ( we hadden een er al aantal gedaan) we waren direct verliefd op de zaal en ook kwa prijs en locatie..ze zei dat de aanvragen voor 2016 al goe binnen kwamen en dat we zeker niet te vroeg waren.

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik22-4-2015 12:26:20

Wij hebben in december/januari alles geregeld (ook zaal) voor huwelijk begin mei. Dus afhankelijk hoe flexibel jullie zijn, denk ik dat er nog heel veel kan.

Steven
22-8-2015
 Meld misbruik22-4-2015 14:59:23

Wij zijn van december 2014 verloofd en trouwen 22 augustus 2015. Veel hangt inderdaad af hoe je je trouw zien: groots, klein, de zaal,... op zich kan alles snel geregeld zijn maar alles hangt af wat je er zelf van wil maken en of alles wat je wil dan nog beschikbaar is...

cindy
8-8-2015
 Meld misbruik22-4-2015 21:40:42

Ik ben op kerstdag vorig jaar ten huwelijk gevraagd. Wij wouden dit jaar nog trouwen en liefst op 8 augustus en zijn dan begin januari naar het gemeentehuis gegaan om te kijken of die datum nog kon en ja dat ging dus hebben we op een snel tempo zalen liggen zoeken en we hebben op 5 anuari een zaal gevonden en op 12 januari had ik al mijn kleed en mijn dj en ons eten en onze getuigen. Ik heb er geen gras over laten groeien en het enige wat wij vanaf eind januari nu nog allen moeten doen is ons kindjes kleden en onze ringen en mijn kapsel. Als je echt wil lukt het je maar bij mij begint de stress al hoog te komen nu en heb ik zo bang dat ik dingen vergeet terwijl ik weet dat dat niet zo is want ik houw alles bij in een mooi draai boek. In januari hadden we zelfs onze uitnodigingen al. Wie wil kan het. Succes

Britt
4-7-2015
 Meld misbruik23-4-2015 10:21:58

Ik ben op 1 januari 2015 ten huwelijk gevraagd en we trouwen al op 4 juli 2015! Ik moet wel toegeven dat er al redelijk wat zalen, fotografen en dj's bezet waren, maar als je wil kan het wel allemaal geregeld worden op een half jaartje.

Maar veel hangt inderdaad af van hoe groots of speciaal je alles wil en welke periode je trouwt.

Inge
7-8-2015
 Meld misbruik23-4-2015 15:59:18

Niet stressen Virginie! Ik ben vorige week gevraagd en trouw op 07/08. Ik heb wel een vrijdag gekozen, maar hier en daar was er nog een vrije zaterdag. Zoek eerst een zaal, neem opties, kies dan rustig. Check ook met gemeente en evt kerk. Dan trouwkleed zoeken. Ze zagen wel belachelijk hard aan je oren dat je toch wel rijkelijk laat bent, maar hey, ik heb mijn droomjurk en droomzaal. Ik ben toch al niet zo'n geduldig wacht-type. Ik ben dolblij dat ik deze zomer mijn jurk al mag aandoen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...