Nu Online
Momenteel zijn er 694 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Speech/dankwoord

27-4-2015 9:51:41

We zijn nog maar naar heel weinig huwelijken geweest dus ik heb geen flauw idee hoe een speech of dankwoord in elkaar zit.

Ik weet alleen dat dit bij het begin van het avondfeest wordt gedaan.

Maar wat zeg je daar allemaal in, worden er dan ook echt mensen bedankt? We gaan geen cadeautjes voorzien, de ouders krijgen nadien een fotoboek of een uitvergrootte foto.

Iemand tips of voorbeelden van teksten?

Britt
4-7-2015
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1470

Sandra
22-8-2015
 Meld misbruik27-4-2015 10:10:08

Mijn aanstaande is een speech aan het voorbereiden. Word normaal altijd door de bruidegom gegeven. De huwelijken dat wij al meegemaakt hebben is het toch altijd de man die dan het woord nam. Ja nu ze eens het woord mogen/kunnen nemen profiteren ze daar van hé .
Mijn aanstaande zal in zijn speech het woord richten naar de ouders,de getuigen,naar mij en naar de gasten. Wat het juist zal worden weet ik niet want hij wilt het als verrassing houden. Op het internet zijn vele voorbeelden te vinden,misschien kan je daar inspiratie opdoen en wat persoonlijker maken.
Veel succes. Dit is alvast een taakje waar ik me niet moet mee bezig houden.Ik heb het volste vertrouwen in mijn aanstaande en die zal dat super doen.
Groetjes Sandra

Anneleen
4-7-2015
 Meld misbruik27-4-2015 13:19:43

Hallo, wij trouwen ook op 4 juli. Dat is toeval. Ik weet ook nog niet goed hoe een dankwoord in elkaar zit, dus volg ik eventjes mee.

Succes nog met de voorbereidingen!

evy
20-5-2016
 Meld misbruik27-4-2015 15:34:06

Mijn toekomstige begint met iedereen te bedanken (zit ook een grapje in de tekst) en daarna doe ik dat ook nog eens maar op een andere manier. En dan richt ik mij tot mijn man om een soort van gelofte te zeggen aangezien wij enkel voor de gemeente zullen trouwen. Hij doet daarna ook nog hetzelfde naar mij toe en dan wensen we iedereen smakelijk eten ;-)

We gaan onze ouders/getuigen/bruidskindjes al een cadeautje geven na het gemeentelijk huwelijk, tijdens de lunch en niet op het avondfeest.

Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik27-4-2015 19:56:10

Bij ons zal het ook mijn vriend zijn die de speech doet. Ik mag op voorhand niets weten van wat hij gaat zeggen. Hij wil het als een verrassing houden ;-)
Mijn aanstaande zit er niet mee in om voor zoveel mensen te praten, terwijl ik dat eigenlijk niet zo zie zitten. Dus ik vind het ook niet erg om hem volledig het woord te geven ;-)

cindy
8-8-2015
 Meld misbruik28-4-2015 13:47:54

Wij gaan zodra de dj ons heeft aangekondigd al onze gasten bedanken maar ik heb er een paar die ik persoonlijk wil bedanken waaronder mijn papa, mijn zusje, mijn tantes, een vriendin en mijn beste vriendin die ook mijn getuige is. Ik lees wat recht uit mijn hart komt en het geen ik heb gelezen staat ook op een bedankkaartjes en zij krijgen een kleinigheid. Waarom juist deze mensen omdat deze mensen er altijd voor me waren en me altijd gesteund hebben. En daarna gaan we eten. Njammie

cindy
8-8-2015
 Meld misbruik28-4-2015 13:49:23

Oeps en mijn ventje bedanken natuurlijk omdat hij me ten huwelijk heeft gevraagd en het mooiste kado heeft gegeven ons kleine prinsesje. En ook hij krijgt iets.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...