Terug naar overzicht
Aangezien jullie beiden al een huis hebben, zou het beter zijn om toch met jullie vraag naar de notaris zelf te stappen.Je krijgt gratis info over de verschillende stelsels en ook een voorstel wat in jullie situatie de beste oplossing zou zijn. je dient dan nog niet direct te beslissen of je een contract wil of niet.pas als er echt een contract wordt opgesteld, zal je moeten betalen.bij het wettelijk stelsel zonder contract dus, blijft alles wat je voor je huwelijk hebt van jezelf maar dat is niet interessant als 1 van beiden overlijdt, want dan erf je zijn huis niet.dus best eens langsgaan bij de notaris zelf.groetjes,E
De beste bron van info is natuurlijk de notaris zelf.Maar om je op weg te helpen, trouwen zonder contract = trouwen met gemeenschap van aanwinsten.Dus in jouw situatie ... zijn huis zal altijd van hem blijven.Jouw huis zal een complexere zaak worden ... aangezien je een stuk nog moet afbetalen met geld dat uit de gemeenschap komt waardoor dat stuk eigenlijk van jullie 2 is.wat heb je nog ... gemeenschap van goederen ... scheiding van goederen ... en natuurlijk alles tussenin zolang het door een huwelijkscontract beschreven wordt.
Hoi Mieke,Op www.notare.be/huwelijk.htm vind je alle informatie ivm huwelijkscontracten vrij goed uitgelegd. Veel succes ermeeGroetjes Evelien
is het ook nog mogelijk om op een later tijdstip een huwelijkscontract af te sluiten? of moet dit op het moment dat je trouwt gebeuren?
HoiDe beste persoon die je kan helpen is idd je notaris, hij is van alles op de hoogte en zal jullie met plezier helpen.Een huwelijkcontract laat je normaal op voorhand afsluiten en je krijgt een brief van de notaris mee voor het gemeentehuis (of stadhuis). Als je later een huwelijkscontract afsluit moet je daar veel voor betalen...Veel succes!GroetjesVeroniek20 07 2007
Hoi . IK ben Christine. Wij zijn aan het overwegen om te trouwen. Ik ben weduwe heb drie kinderen uit mijn huwelijk. vandaar dat de helft van mijn huis de kinderen toekomt. Mijn vriend woont samen. Dus voor ons is het moeilijk om te trouwen en de belangen van de kinderen en de belangen van mijn partner te bekomen. Wie heeft er raad?