Nu Online
Momenteel zijn er 543 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dure fotografe - slecht resultaat

29-4-2015 12:06:32
Je leest de laatste tijd wel heel veel berichten van koppels die een dure fotograaf genomen hebben en die na afloop zeer ontevreden zijn.

Wij hadden besloten niet te besparen op de fotografiepost en hebben voor een dure fotografe gekozen. Je trouwt immers maar één keer, en de foto’s zijn het enige aandenken en We dachten dat wanneer je veel betaalt, je toch wel zeker bent van een goed resultaat.

Helaas niet dus.

Wij zijn ondertussen een half jaar getrouwd en de ontnuchtering dringt stilaan door. Wij hadden op prachtige foto’s gehoopt maar het resultaat is niet veel beter dan de foto’s die mijn nonkel heeft genomen.
Wij hebben drie maand moeten wachten (wat vandaag toch wel extreem lang is) en een 500 tal foto’s gekregen (wat vandaag blijkbaar wel heel weinig is). Vele mensen zijn niet gefotografeerd. Maar waar we zeer ontevreden over zijn is de stijl van de foto’s. Wij zien ontzettend graag mooie portretten waarbij de achtergrond wazig is, zoals je dat bij de beroemde Amerikaanse huwelijksfotografen altijd ziet. Bij het bezoek aan de fotografe hadden we dat duidelijk gezegd. Maar wat wij gekregen hebben zijn foto’s waarop dat effect helemaal niet aanwezig is. Totaal dus niet waarop wij gehoopt hadden. Toen we haar hierover om uitleg vroegen vertelde ze dat het onscherp maken van de achtergrond een nabewerking vereist waarvoor ze wel kon zorgen mits bijbetaling (en we hadden al zoveel betaald, ik durf het hier niet zeggen hoeveel - men zou ons voor terecht voor gek verklaren).

Een paar weken geleden zijn we op een huwelijk van vrienden geweest. De fotograaf daar toonde op het avondfeest al de foto’s die hij in de loop van de dag gemaakt had op een computer met daaraan een TV scherm. Mijn mond viel open van de verbazing toen ik die foto’s daar zag. Van de eerste tot de laatste waren dit prachtige beelden met exact het effect dat wij mooi vinden en magnifieke kleuren. Wij hebben met deze fotograaf wat gepraat en het effect dat wij mooi vinden (dus die wazige achtergrond) bekomt men gewoon door het fototoestel anders in te stellen dus een nabewerking is hiervoor absoluut niet nodig. Hij vertelde wel dat je hiervoor zwaardere toestellen nodig hebt en dat je dat daarom bij vrouwelijke fotografen niet veel zal tegenkomen wegens het gewicht. En tot mijn verbazing is de kostprijs van deze man maar één derde van wat wij hebben betaald.

Wij voelen ons bedrogen tot en met.

Natuurlijk ligt de fout bij ons. Wij hebben ons gebaseerd op de foto’s op haar website, en op een goed gevoel, maar een volledige reportage (met minstens 250 foto’s van één huwelijk, zodat je een echt beeld krijgt) hebben wij nooit bekeken. (trouwens je vindt die ook niet op het internet). En je laten leiden door een goed gevoel is achteraf gezien totaal verkeerd.

Tijdens de voorbereing van je huwelijk is men gemakkelijk emotioneel beïnvloedbaar en daar spelen handelaars natuurlijk op in.

Wat ik wil zeggen is: ga nooit verder op een goed gevoel, geloof niet wat men u vertelt, ook kan je op het internet vele aanbevelingen vinden, maar ga vooral verder op je eigen onderzoek. Zorg ervoor dat je vooraf een volledige reportage te zien krijgt van een echt huwelijk, dus niet van een huwelijk dat de fotografe je voorschotelt.Op een website zet men natuurlijk zijn beste foto's en dat is dus niet representatief.
Vandaag mag iedereen die een fototoestel heeft zich als professionele fotograaf vestigen vandaar dat er zoveel rommel is. Onze fotografe noemt zich wel fotograaf maar heeft blijkbaar geen enkel diploma (hebben wij nu ook ontdekt).

Koen

Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 2431

Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik29-4-2015 13:28:02

Jammer dat jullie dit hebben moeten meemaken :((

Cedric

Meld misbruik29-4-2015 13:49:00

Koen,

Wat vind ik dit bijzonder spijtig wéér maar eens zo'n verhaal te moeten lezen.

Als fotograaf gaan mijn haren hier echt van rechtstaan.

Het effect dat jullie zo graag willen wordt helemaal niet behaald door de nabewerking! Dat is je reinste onzin! Dit hangt gewoon af van welke lens je gebruikt. Punt.

Maar al te vaak krijg ik verhalen als het jouwe te lezen of te horen.
Mensen dénken dat, omdat ze veel betalen, ze een ongeziene kwaliteit en service zullen krijgen.
Niets is minder waar.
Zeer dure fotografen blijven nl meestal maar een bepaalde tijd aanwezig op het huwelijk. En geven maar een klein deel foto's, vaak mits meerprijs kan je de grotere bestanden krijgen enz enz...

Spijtig! Fotografie moet een passie zijn, wat het voor ons ook echt is en geen industrie waarbij je zoveel mogelijk geld van de mensen aftroggeld, omdat je weet dat ze toch zullen betalen.
Uiteraard moeten we er ook van kunnen leven, maar dat kan zeker ook door schappelijke prijzen te vragen én zeer klantvriendelijk te zijn.
Uiteindelijk ben je met de mooiste dag van de mensen bezig, zoiets verknoei je niet! Daar heb je respect voor!

Mijn mening.

Ik wens jullie nog veel jaren van geluk toe samen.

Isabelle
Cedric Alexandre Photography

Sophie

Meld misbruik29-4-2015 13:49:11

Dag Koen,

Wat jammer voor jullie dat de fotografie niet aan jullie verwachtingen voldeed!
Als ik goed begrijp is uw fotografe toch wel zeer onprofessioneel en heeft ze jullie het verkeerde beeld gegeven van wat jullie van haar mochten verwachten als fotograaf.
Het kan een misschien een goede les zijn voor toekomstige koppels op zoek naar hun ideale fotograaf.

Enkele vragen die inderdaad gesteld moet worden aan de fotograaf:
-met welk materiaal werkt u??
Huwelijksreportages spelen zich vaak af in diverse locaties met moeilijke lichtomstandigheden. Daarom is het noodzakelijk dat uw fotograaf beschikt over lichtgevoelige lenzen met een vaste f-waarde over de hele zoomlengte (het 'bokeh' effect waarover u sprak bekomt met met zo'n lens, in de camera ingesteld met een grote f-opening). Het is een effect die dus helemaal niet nadien gecreëerd wordt!
Ook is het noodzakelijk dat uw fotograaf over externe belichting beschikt: flash/strobes die op of van de camera kunnen gezet worden.
Het argument dat vrouwelijke fotografen niet met zwaarder materiaal kunnen werken is helemaal belachelijk. Dat mag absoluut niet meespelen in de keuze van materiaal. Ikzelf kom naar een huwelijksreportage met 2 full-frame camera's, 4 of 5 lenzen, 3 flashes, een bak vol batterijen en laders en verschillende statieven,softboxen/relflectors etcetera. Ik heb vaak een assistente bij maar soms ook niet. Het is zwaar werk inderdaad en de dag na een trouw lijkt het alsof ik een marathon heb gelopen...maar ik denk dat de mannelijke fotografen daarvan kunnen meespreken.
-Kan u mij een volledige huwelijksreportage laten inzien? Een fotograaf die dat niet kan, zou ik niet in vertrouwen nemen! Waarom? Natuurlijk kan u het mooiste werk van een fotograaf bekijken in zijn/haar portfolio maar wil dat ook zeggen dat die beelden ook echt genomen zijn door de fotograaf? Zijn de foto's in de portfolio gelukstreffers of kan u echt consistentie zien doorheen het werk. Bij een kennismakingsgesprek moet de fotograaf u voorbeelden kunnen laten inzien!
- Het is niet omdat een fotograaf een hogere vraagprijs hanteert dat zijn/haar werk daardoor beter is dan fotografen die lagere prijzen hanteren. Ook een diploma zegt niets over de echte capaciteiten van uw fotograaf. Ik ken veel fotografen zonder diploma die prachtig werk kunnen voorleggen.

Aan toekomstige koppels: het is niet gemakkelijk om uw keuze te maken maar wees op uw hoede en stel de juiste vragen aan uw fotograaf!

Groetjes,

Sophie

danny

Meld misbruik29-4-2015 15:15:56

Wat de andere fotograaf zei dat vrouwen met lichtere toestellen werken is onzin, alle vrouwelijke huwelijksfotografen die ik al ben tegengekomen werken allemaal zonder uitzondering met Canon of Nikon full frame camera's en dat zijn geen lichte toestellen, een diploma heb je ook niet nodig, wel ervaring en talent. Die wazige achtergrond wordt zoals aangegeven niet achteraf verkregen bij een bewerking van de foto's maar door een lichtgevoelige lens te gebruiken en dat wazig achtergrond effect kan vooral bij full-frame camera het sterkst aanwezig zijn. Dat je maar 500 foto's krijgt is niet perse weinig, als ze alle 500 van goede kwaliteit zijn dan is dat meer dan genoeg en 3 maanden wachten is ook niet abnormaal lang, zeker niet als je op het einde van het jaar trouwt, als de foto's goed zijn dan is dat het wachten waard, trekken ze op niks dan is 1 week zelfs te lang :).

Ik denk dat het vooral van belang is om verschillende afgewerkte huwelijksreportages te zien bij de eerste afspraak, in een fotoalbum of gewoon via een laptop, dan moet je toch een goed idee krijgen over de stijl van de fotograaf en of deze persoon zijn tarief waard is, kan dat niet getoond worden dan zou ik zeker verder zoeken.

Cedric

Meld misbruik29-4-2015 16:20:01

Inderdaad nog even inpikken op de opmerking dat vrouwelijke fotografen niet met zware toestellen kunnen werken.
Wij zijn een koppel, dus man en vrouw :) , en we doen beiden huwelijksreportages.
Uiteraard werken ook wij met full frame camera's, die op zich al zwaar zijn, maar het zijn ook vooral bepaalde lenzen die een ton wegen.
Wel, ik hou het toch goed uit ;-)
Na een hele dag/avond/nacht werken ben ik natuurlijk een wrak, want dat ding hangt uuuuuren lang aan je lichaam te bengelen en je moet het steeds opheffen, maar dat hoort erbij.

Ik ben het dus op alle vlakken volledig eens met collega's Danny en Sophie!

Isabelle
Cedric Alexandre Photography

tessa
18-6-2016
 Meld misbruik29-4-2015 22:21:29

het Horrorverhaal van ieder koppel denk ik. Foto's zijn net het belangrijkste herinnering die je kan blijven koesteren.

Nu aangezien Sophie onze Huwelijksfotograaf is hebben we er het volste vertrouwen in :)

Wouter

Meld misbruik29-4-2015 23:03:24

Dit is eerljkgezegd één van de eerste keren dat ik zo'n bericht lees
Ik kom net héél veel het omgekeerde tegen.

Heel jammer dat jullie deze ervaring hadden.

En diploma fotograaf zegt niets meer.
Zeggen dat iemand zonder fotografie-diploma geen goede fotograaf kan zijn,
is als zeggen dat Django Reinhardt, Jimi Hendrix, Mick Jagger,...
geen goede muzikanten zijn omdat ze geen muziekschool gevolgd hebben.

De èchte huwelijksfotografen (dure fotografen) kunnen er helaas niets aan doen, dat jij op basis van een beperkt portfolio gekozen hebt, en je teveel betaald hebt.
Zij kunnen er zelf ook niets aan doen dat een amateur of student zich professioneel noemt en/of professionele tarieven vraagt.
Het éne heeft niets met het ander te maken.
De titel is dus een beetje kort door de bocht.

Jennifer

Meld misbruik1-5-2015 7:04:33

Ik vind dit heel jammer voor jullie, die dag doe je immers niet meer opnieuw. Alle argumenten die zij aanhaalt zijn hier al meermaals verworpen, dus daar ga ik ook niets aan toevoegen.

Maar voor andere bruidjes en bruidegommmen is het wel goed om weten dat ze zeker naar extra foto's moeten vragen. Ga nooit af op enkele foto's op een website, het gebeurt soms zelfs dat zelfs die niet van de fotograaf zelf zijn....(jammer genoeg)

Wanneer ik toekomstige bruidsparen over de vloer krijg, krijgen ze minstens 2 volledige huwelijken te zien (digitaal) en enkele albums. Dan vraag ik ook nog of ze nog meer willen zien.

En het is zoals Wouter zegt, het is niet het diploma dat bepaalt of de fotograaf rommel maakt al dan niet.

Een klein voorbeeld, en enkele fotografen hier zullen meteen weten waarover ik het heb.

Een collega in de beroepsvereniging krijgt enkele dagen geleden een 'student fotograaf' in zijn winkel. Hij vertelt dat hij op 13 mei voor examencommissie moet komen, maar hij heeft geen foto's om te tonen. En of de collega een paar foto's had om te lenen zodat hij die kan voorleggen voor de commissie.

En af en toe zijn er effectief van die mensen die om de één of andere reden door de mazen van het net glippen en alsnog een diploma behalen. Dus zoals ik al zei, diploma is geen garantie voor een topfotograaf.

Jacky

Meld misbruik1-5-2015 11:25:26

Yves

Meld misbruik1-5-2015 23:33:13

Beste Koen,

Erg wat jullie overkomen is...totaal onprofessioneel....!
Ik zou naar zekerheid toe vragen of de fotograaf, fulltime fotograaf is, hoeveel jaar hij ervaring heeft, komt hij met 2 camera's en meerdere flitsen, voldoende kaartjes, wisselt hij regelmatig na elk onderdeel zodat hij steeds beelden heeft bij technische problemen,heeft hij vele foto's te kijk op zijn website, in zijn studio, vergrotingen, albums, kaartjes,...want slimme (nep-)fotografen kopen enkele foto's uit een databank en kunnen die ook op hun website plaatsen. Fotografen die niet met gecalibreerd scherm en/of geen vast scherm hebben zullen foto's tonen die te donker of te licht zijn als vergroting of in hun albums....of minder goede afdrukcentrale hanteren (gebrek aan ervaring en/of gebrek aan beroepsvereniging)
Maakt de fotograaf voldoende tijd vrij om een gesprek....waar tips worden gegeven, geluisterd naar de wensen, de werkwijze wordt toegelicht, albums worden getoond, foto's om zo tot een locatie te komen, toegelicht hoeveel foto's je zal ontvangen en hoelang je precies zal hoeven wachten op de foto's én het album,de totale prijs verneemt met onkosten inbegrepen zodat je geen verrassingen meer bekomt. Geeft de fotograaf op al je vragen een afdoend antwoord ook als hij zijn prijs rechtvaardigt zodat je weet dat het geen nattevingerwerk betreft. Wordt dit alles vastgelegd in een contractje zodat beide partijen zich akkoord verklaren met het besprokene...
Dan mag je gerust op je beide oren slapen en je huwelijk zorgeloos laten naderen ....dit is professioneel.
De fotograaf legt dit alles vast in een dagplanning (ik toch) en weet zo wat er te gebeuren staat en wanneer en hoeft jullie niet meer lastig te vallen met vragen op julie huwelijk zelf.
Is jullie fotograaf lid van de beroepsvereniging dan kan hij steeds voor elk probleem een oplossing vinden zoals bij ziekte...collega's zat die willen inspringen, dezelfde stijl hanteren en prijsklasse.
Google ook eens op naam en klachten....
Hopelijk kunnen langs deze weg toch nog enkele koppels een en ander opsteken om dit in de toekomst te vermijden.
Vriendelijke groeten,
Yves

Cindy

Meld misbruik5-5-2015 12:29:04

Tja, misschien heb je vandaag geen diploma meer nodig om je als fotograaf te mogen vestigen, maar zoals dat altijd gaat bij dit soort discussies, zijn diegenen die zelf niet bewaam zijn om een diploma te behalen de eerste om te zeggen dat een diploma overbodig zou zijn.

Ik heb hier een bijlage bij de krant "De Standaard" liggen waarin een overzicht gegeven wordt van de belgische Top fotografen: Carl de Keyzer, Marc Lagrange, Jimmy Kets, Tim Dirvan, Michiel hendrickx, Martine Frank, John Vink ... allemaal zonder enige uitzondering hebben ze een diploma van Sint Lucas.

Maar ik heb hier toch alweer wel iets heel interessants geleerd. Ik ben eens aandachtig gaan kijken op de websites van verschillende vrouwelijke fotografes en inderdaad, de fotograaf die Koen ontmoet heeft, heeft gelijk. Dat mooie effect zie je bijna nooit bij vrouwelijke fotografes.
Er is geen enkel verband tussen kwaliteit, geleverde prestaties en tarieven. Dat is hier alweer eens duidelijk aangetoond.

danny

Meld misbruik5-5-2015 16:00:41

Cindy, alle fotografen die je aanhaalt hebben geen huwelijksportfolio voor zover ik kan zien dus ik begrijp niet wat dit met huwelijksfotografie te maken heeft?
En over welke vrouwelijke fotografen heb je het want je veralgemeent wel fel, ik kan je verschillende websites van vrouwelijke fotografen laten zien waar "dat mooie effect" wel te zien is.

Een fotograaf kan vragen wat hij/zij vindt dat ze waard zijn, als klant bepaal je toch zelf of dat bedrag het waard is, niet? Daar dient het bekijken van een (ruime) portfolio voor, een fotograaf die heel aparte foto's maakt die je nergens anders hebt gezien, daar betaal je toch extra voor als je dit belangrijk genoeg vindt en over het budget beschikt, en maakt het dan uit of die persoon een diploma heeft?

Niels

Meld misbruik11-5-2015 22:45:42

Cindy, dit zijn ook allemaal fotografen die al in het analoge tijdperk begonnen, toen was scholing zeer belangrijk. Ik kan je ook 30 wereldfotografen opnoemen die veel meer betekenen als het rijtje dat je opnoemt. En die zijn allemaal self-taught. Ik zou we Googlen op Tim Dirvin, dan ga je veel meer zoekresultaten vinden .

Evi
11-6-2015
 Meld misbruik17-5-2015 21:06:05

Wij hebben ook gekozen voor een duurdere fotograaf, niet onbetaalbaar, maar niet heel budget. Mijn zus trouwde ook bij haar en die foto's waren prachtig. Deze fotograaf heeft uitgebreide reportages online staan en we zijn blij te betalen voor deze kwaliteit. Dat doe ik op restaurant, dat doe ik voor andere kwaliteitsdiensten en dus ook graag voor mij fotograaf. We besparen op onze dag liever op andere zaken. Een fotograaf geeft je een herinnering die belangrijk is voor jezelf en deel van je herinneringen levenslang, eerder dan alle andere zaken waar we soms het gevoel bij hebben vooral bezig te zijn met wat de anderen gaan vinden van je dag of keuzes én die bovendien zo tijdelijk zijn. (persoonlijk gevoel)

Koen

Meld misbruik18-5-2015 12:25:57

Toch nog eventjes duidelijk zeggen dat de fout uiteraard volledig bij ons ligt. Wij zijn zo dom geweest van niet eerst, voordat we met de fotografe een afspraak gemaakt hadden, een aantal reportages van haar, die door andere koppels op het interet gezet zijn, grondig te bekijken. De fotografe zal je alleen maar haar beste werk tonen en dat is dus totaal niet representatief.

Nu wil ik ook wel zeggen dat wat wij gekregen hebben niet waardeloos is hoor. Op zich zijn de foto's wel mooi en mijns inziens toch wel minstens even goed (eigenlijk zelfs beter) de foto’s van Cedric, Sofie en Wouter. Misschien zelf zijn ze zelfs mooier als de foto's van de zus van Evi. Maar we hebben heel veel betaald en dan verwacht je natuur ook heel veel. Als we nu maar 300 euro zouden betaald hebben, ok dan.

Vragen stellen aan je fotograaf over ful frame, opening …, totaal zinloos want hier verstaat toch niemand iets van.

Ik wil iedereen de raad geven: voordat je een afspraak maakt met een fotograaf tracht reportages te vinden die andere koppels getoond hebben. Kan je er geen vinden, dan zegt dat al heel veel, want dat betekent dat de reportages niet veel zaaks zijn.

Cindy slaat hier toch wel de nagel op de kop : diegenen die zelf niet bewaam zijn om een diploma te behalen de eerste om te zeggen dat een diploma overbodig zou zijn.

Ik denk dat uit gans de discussie hierboven toch wel duidelijk blijkt hoe men (domme) bruidjes van alles probeert wijs te maken. En velen trappen daar in. De meeste zien trouwens het verschil niet tussen goede fotografie en slechte. En velen redeneren dan zoals Evi en betalen veel te veel.

Nogmaals: in de huidige huwelijksfotografie is er geen enkel verband tussen prijs en kwaliteit. Drie maanden moeten wachten op foto's is echt niet meer van deze (digitale) tijd.

Voor ons is het helaas te laat.

danny

Meld misbruik19-5-2015 13:19:51

Als je fotografe nu wel een diploma had gehad, was het dan wel ok geweest? Je foto's hadden er dan net hetzelfde uitgezien maar ze had wel een diploma, dus moet het wel goed zijn. Een diploma kan iedereen halen maar talent kan je niet aanleren, dat heb je of heb je niet en daar zit het verschil, niet in dat vodje papier waar op staat dat je gekwalificeerd bent om foto's te nemen, ik zou mij daarom ook niet te blind staren op een diploma want dat is geen enkele graadmeter om te bepalen hoe goed een fotograaf is.

3 maanden moeten wachten is trouwens niet overdreven, ik heb al over veel langere wachttijden gehoord, dat alles digitaal is maakt niets uit, niet elke fotograaf kan een reportage binnen de week afwerken, die mensen hebben ook nog een leven daarbuiten, dus wachttijden kunnen oplopen, zeker naar het einde van het seizoen toe.

Ik begrijp wel dat je gefrustreerd bent over de keuze van je fotografe maar dat is zoals je zelf al aangaf deels jullie eigen schuld door niet voldoende foto's te bekijken, maar dat wil niet zeggen dat we hier moeten gaan veralgemenen door te veronderstellen dat elke dure fotograaf (zonder diploma) zijn geld niet waard is en elke domme bruid die passeert iets probeert wijs te maken.

danny

Meld misbruik19-5-2015 15:22:37

Ik vind trouwens je volgende opmerking wel grappig:

"Ik denk dat uit gans de discussie hierboven toch wel duidelijk blijkt hoe men (domme) bruidjes van alles probeert wijs te maken. En velen trappen daar in. De meeste zien trouwens het verschil niet tussen goede fotografie en slechte. En velen redeneren dan zoals Evi en betalen veel te veel."

Je beseft toch dat je je eigen probleem omschrijft; je hebt je iets laten wijsmaken, je bent er in getrapt, je kent het verschil niet tussen een goed een slechte fotograaf en je hebt teveel betaald, dat is toch wat je in je eerste bericht schreef, er is een kleine nuance, je noemt nu enkel de "bruid", dus je eigen vrouw, dom. :D

danny

Meld misbruik20-5-2015 10:20:14

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hier meer achter zit, misschien heb ik het mis maar op dit forum worden "dure" fotografen wel meer op de korrel genomen, de reactie komen dan dikwijls van personen die nog nooit gepost hebben op dit forum. Koen maakte ook melding van die goedkope en goede fotograaf die zijn foto's op het avondfeest vertoond en dan weet ik ook wie hij bedoeld, dat is ook diezelfde fotograaf die hier al meerdere malen in opspraak is gekomen omdat hij onder fake profielen op dit forum andere (vooral veel duurdere) fotografen zwart probeert te maken. Zijn denigrerende opmerking dat vrouwen niet met full frame camera's kunnen werken zegt al genoeg over hoe hij tegenover andere fotografen en vrouwen in het bijzonder denkt, zijn meest befaamde uitspraak is dat professionele fotografen nooit foto's nabewerken want die moeten van de eerste keer goed zijn. Daarom dat hij ook zo snel kan leveren want die foto's worden gewoon de dag na het huwelijk van het kaartje naar een dvd omgezet, het valt ook op dat Koen het ook blijft hebben over die lange levertermijn. En dan dat diploma, die goede en goedkope fotograaf, wiens naam in niet wil vermelden, heeft het op zijn site ook over zijn "kwalificaties" en hoe dit de kwaliteit ten goede komt, misschien allemaal toeval. Het feit dat Koen zo veralgemeent en iedereen ligt te waarschuwen voor die dure fotografen die enkel maar misbruik proberen te maken van naïeve bruidjes geeft mij de indruk dat er ook iemand achter dit profiel zit. Maar ja, misschien ben ik gewoon paranoïde.

danny

Meld misbruik21-5-2015 15:17:10

Iemand heeft mij er op attent gemaakt dat Cindy blijkbaar ook de nodige overeenkomsten vertoond met Koen in manier van reageren, het valt ook op dat Cindy ook van mening is dat vrouwen niet met full frame camera's kunnen werken en hoe toevallig dat Cindy ook nog het ontbreken van een diploma, net zoals Koen, als een teken van onbekwaamheid ziet.

Alhoewel het niet aan te tonen is, is het voor mij redelijk duidelijk wat hier aan de hand is en dan richt ik mij even tot die goede en goedkope fotograaf die hier ook achter zit; je gaat binnenkort op pensioen, ik hoop enkel dat je van die extra tijd geen gebruik zal maken om je hier nog meer belachelijk te maken.

danny

Meld misbruik10-6-2015 22:13:09

Ondertussen al 2 weken gepasseerd en zowel Cindy als Koen reageren niet meer op mijn reacties, ik zie net ook dat Cindy één ouder berichtje heeft gepost op dit forum met de titel ((H)Eerlijke fotograaf gezocht) en dat ze daarin die bewuste fotograaf waar ik naar verwees omschrijft als "een fotograaf die uitzonderlijk prachtige foto's maakt" en iets verder heeft ze het over "vele would-be fotografen die zonder enig diploma rondlopen" en natuurlijk wordt daar ook de veel te dure fotograaf op de korrel genomen en over de bewuste fotograaf wordt dan weer gezegd dat "zijn werk is echt wel heel mooi en hij is betaalbaar", er zijn zoveel overeenkomsten met het bericht van Koen dat ze soulmates konden zijn.

Ik was enkel benieuwd of er reactie zou komen, als ik hem hier nog eens betrap op dit soort achterbakse praktijken en verdoken vorm van reclame maken zal ik volgende keer als ik hem tegemkom eens aan zijn vrouw vragen of zij hier van op de hoogte is. :)

Bardt

Meld misbruik18-6-2015 10:37:43

Die wazige achtergrond heeft niets met nabewerking te maken en niets met de zwaarte van je camera... :). Je zou dit in theorie zelf perfect met een iphone kunnen bekomen (wat moeilijker aangezien je de instellingen niet helemaal manueel kan instellen). Alleszins, wat ik wil zeggen: in nabewerking gaat dit op niets trekken. Die "vage achtergrond" is puur een instelling op je camera, en elke camera kan dit. Het hangt eigenlijk gewoon af van welke lens (objectief) je gebruikt, en dit zijn niet per definitie de zwaarste lenzen, maar deze met het grootste diafragma.

Alleszins, heel jammer om te horen.

Koen

Meld misbruik25-8-2015 12:42:10

Of ik hier al dan niet nog op reageer en wanneer, beslis ik zelf wel hoor. Hierover moeten anderen zich geen zorgen maken.

Indien mijn vrouw dit zou geschreven hebben, dan kon je op basis van wat ze hier vroeger op dit forum heeft geschreven, de naam van onze fotografe vinden en om met haar geen problemen te hebben, heb ik me dan hier zelf maar geregistreerd.

Ik ben inderdaad een soulmate met Cindy en met waarschijnlijk nog duizenden anderen, die zich allemaal bedrogen voelen.

De fotograaf die ik heb gesproken zal nog heel lang moeten werken vooraleer hij met pensioen kan en hij is (denk ik) nog niet getrouwd.

Lezen en begrijpen wat andere mensen schijven is voor sommigen duidelijk een groot probleem, maar een diploma, dat is natuurlijk niet nodig.

Ik hoop dat de man die hier vals beschuldigd wordt, het hier niet bij zal laten en de rekening hiervoor zal presenteren.

danny

Meld misbruik14-9-2015 8:50:29

We weten wel wie die man is en ik denk dat jij en je alter ego Cindy dat ook weten. Enkel spijtig dat hij zich tot dit soort praktijken moet verlagen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Fotograaf nodig?
Inge Grossen in Vlaanderen, Brussel,...
Ik houd van spontaniteit, humor, echtheid en van kleurrijke mensen ! Deze in beeld brengen is mijn passie en talent. Als jullie hier ook van houden en toevallig ook nog van elkaar ... dan denk ik dat we samen een fantastische reportage kunnen maken ! Meer info
Kris Van Exel Photography Wedding photojournalism in Vlaanderen
Something Different Meer info
Huwelijksfotografie | Tom Van Langenhove Professionele huwelijksreportages tegen betaalbare prijzen. in Vlaanderen
Huwelijken fotografeer ik graag zoals ze zich afspelen, spontaan en echt. Vastgelegd op een professionele manier, met oog voor details en sfeer. Kijk zeker eens op mijn website voor recente reportages en prijzen. Meer info
 in Gent
Photo4You Leuke en originele reportages. Alle foto's worden bewerkt Geen verplaatsingskosten in gans Belgie in Merchtem
Stijlvolle reportages waarbij persoonlijke en originele aanpak mijn belangrijkste troef is Zomerpromotie !!!Bij het boeken van een reportage met album krijg je nu een verlovingsreportage gratis erbij Meer info
Collin Yves GCV Jarenlange ervaring als huwelijksfotograaf mét eigen fotostudio! in Mechelen-Vilvoorde-Leuven (Zemst)
Neem graag een kijkje op de website www.huwelijksfotograaf.nu Mogelijkheden van opmaak tot dans. Studio te Vilvoorde en fulltime fotograaf. Meer info
Wouter Colen artistieke en spontane huwelijksfoto's in Antwerpen
deze pagina wordt niet meer onderhouden, voor recent werk kan u terecht op www.woutercolen.com Voor boudoir: www.bohoboudoir.be Meer info
The Photobox Experience Let the experience last forever! in Ekeren
De perfecte tool op uw event (huwelijk, verjaardagsfeest, vrijgezellenfeest, bedrijfsfeest, receptie, ...) Leg met de Photobox het samenzijn met uw vrienden en familie vast voor altijd.... Meer info
Ans Volckaerts Fotografie Just say yes! in Booischot / Heist op den Berg
Ans Volckaerts fotografeert uw huwelijk op een spontane, professionele manier. Telkens weer met een unieke aanpak, bestaande uit 2 pakketen: silver shoot & golden shoot. Voor meer info of vragen geef me gerust een seintje: www.ansvolckaerts.be Meer info
Utika Photography Foto's met passie in Herenthout
♥♥ Gaan jullie trouwen? Nog op zoek naar een fotografe voor een sprankelende en verrassende bruidsreportage? ♥Met veel passie en enthousiasme leg ik graag de mooiste dag van jullie leven tot in de fijnste details vast! Contacteer mij voor meer info! Meer info
Beeldzoeker Jullie persoonlijke fotojournalist in Turnhout
Ik ben een echte 'Beeldzoeker' en dat mag je letterlijk nemen. Ik registreer in de grootste stilte jullie mooiste momenten en word daarbij 'onzichtbaar'. Resultaat: authentieke foto's met levensechte emoties. Jullie trouwdag, zoals hij echt is! Meer info
M-pictures Uw fotograaf voor alle evenementen ! in beerse (en in heel Vlaanderen)
Uw fotograaf voor alle evenementen! Trouw-communie-doop Fotoshoots familie-dieren-auto's Sportevenementen-bedrijfsfeesten U ontvangt altijd alle foto's in hoge resolutie op dvd, zonder logo of watermerk. groetjes, Marc info@m-pictures.be Meer info
Fabrik Fotografik foto-grafisch-creatief in Hove
Tomas Digneffe 0478/80.34.54 Voor fotografie (huwelijk-portret-baby / event,corporate) Maar ook voor grafisch werk kan je bij mij terecht. Samen overleggen we wat jullie graag willen. Dus zowel voor fotografie als grafisch werk vraag ik wat de klant wilt. Meer info
PINEIZE Huwelijksfotografie in Kessel
Bij mij kan u terecht voor uw huwelijksreportages. Bekijk gerust de website en contacteer me indien u nog vragen zou hebben. Ik kijk uit naar onze samenwerking! Meer info
stevengoovaerts.be on location photographer – weddings | engagements | love | life in Mortsel
Wij maken foto's die uw verhaal vertellen... Meer info
Stef Boey Fotografie Uw Foto's , onze Passie ! in Mechelen
Professioneel huwelijksfotograaf en docent fotografie Syntra, gepassioneerd door fotografie, spontaan, weet mensen snel op hun gemak te laten voelen, flexibel, veelgehoord compliment: mensen herbeleven hun huwelijk dankzij onze foto's. Prijzen op maat. Meer info
Fotografie Schnabel Portret- en huwelijksfotografie in Willebroek
Portret- en Huwelijksfotograaf uit Willebroek. Jullie huwelijk documenteren en een album ontwerpen? Ik bespreek graag de mogelijkheden zodat jullie je trouwdag elke keer opnieuw mogen herbeleven met een glimlach. Meer info
iFix Creations Fotografie voor al je mooie momenten ! in Brecht
Stappen jullie binnenkort in het huwelijk? Ben je op zoek naar een spontane fotograaf om jullie mooiste dag vast te leggen? Dan is iFix Creations iets voor jou! Bekijk het iFix Creations Portfolio om enkele leuke ideeën op te doen. Meer info
             HUWELIJKSFOTOGRAAF   MAREC Mini huwelijksalbum Kado bij boeking 2021 "A Picture tells more than a thousand words " in Baal 0479/46-20-16 fotograaf.marec@gmail.com
Nu bij boeking voor 2021 gratis mini huwelijksalbum kado! Ik bied 2 professionele huwelijkspakketten aan of eigen samenstelling formule , tegen zeer betaalbare & scherpe prijzen ! www.huwelijksfotograafmarec.be Professionele Huwelijksreportage's Meer info
Indra Laenens In een gezellig, spontaan en ontspannen kader maken we er samen een unieke reportage van! in heel belgië
Ik ben een gediplomeerd fotograaf, gespecialiseerd in huwelijken. Ik vereeuwig mooie spontane momenten. Jullie dag is mijn inspiratiebron. Naast een album, lever ik steeds al beelden op DVD. Meer info
Stijn Willems Photography Uw fotograaf met een oog voor retro, modern en romantiek! in Aarschot
Je huwelijk is een unieke en geweldige dag! Als fotograaf is het een eer om deze dag vast te leggen met oog voor een vleugje modern, retro ,romantiek en heel veel plezier! Meer info
Cedric Alexandre Photography "When now becomes Forever" in Hoegaarden (GRATIS verplaatsing in gans België)
Cedric Alexandre Photography staat garant voor kwaliteit en dit aan competitieve prijzen. Gratis verplaatsing over gans België! Bezoek onze website en ontdek onze pakketten. Wij maken van uw unieke dag een magisch moment! Meer info
FZ PRO Het beste huwelijksfeest tegen de beste prijzen! in Hasselt
-Weddingplanner -Videografie -Fotografie -Geluidsinstallatie -Lichtinstallatie Meer info
EMOFRAGMA WONDERBOX WEDDINGS in Kermt
Omdat we niet alleen magische settings bedenken,maar ook magie creëren,beginnen we elke keer weer met luisteren.Onze crew vermengt creativiteit met organisatorisch talent om elke Wonderbox a-typisch te maken,gestructureerd en met respect voor elke detail. Meer info
Huwelijksfotografen Michel en PDH65 Uw droom, ons project! in Zonhoven
Michel en PDH65 zijn 2 fotografen die de handen in mekaar hebben geslagen. Zij zorgen ervoor dat jullie mooiste dag voorzien wordt van prachtige foto’s. Jullie kunnen rekenen op jarenlange ervaring. Meer info
Bart Bosmans Fotografie 2 mensen op naar het oneindige geluk in de liefde! in Herk-de-Stad
De pure waarheid. De klanten die ik fotografeer zeggen vaak, dat ze de ware hun, in de foto’s terug zien, wat uiteindelijk het beste compliment is wat je kan krijgen. Ik hou van naturel licht en vind de leuke tijd met de klant belangrijker de het werk zel Meer info
Tomislav Kovacicek Photography Premium wedding photography in Bilzen
Premium wedding photography by Tomislav Kovacicek, Croatian photographer based in Bilzen, Limburg, Belgium Meer info
DJL-photo We capture your memories for life in Engelmanshoven
Both passionate about photography, we love to capture and eternalize your most beautiful lifetime Memories. As both of us are as well social as helpful we will help you enjoy your memories 4-ever. John en Daisy Meer info
Stefan Van Pamel - Fotografie Oog voor kwaliteit én details ! in Brugge & België
Een ontspannen huwelijksdag is een aangename dag, geen eindeloos poseer-gebeuren. Een spontaan beeldverhaal met een knipoog naar traditionele fotografie. Meer info
Fotoboks DE Photo Booth voor op uw feest! in brugge
Creëer unieke herinneringen met een Fotoboks fotostrookje in uw gastenboek! Meer info
MaDeWeddingPhotography MaDeWeddingPhotography, De juiste keuze voor jullie mooiste dag ! in Veldegem
Als fotograaf van huwelijksfotografie leg ik graag jullie mooie dag vast op beeld. Een unieke shoot met wondermooie bewerkingen en spontane foto's tijdens jullie ja-woord nemen we er graag allemaal bij. Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek! Meer info
Nick Decombel Fotografie JULLIE dag op een frisse, spontane & moderne manier in beeld gebracht. in Oostende
Nick Decombel Fotografie = FUN EMOTIES ECHT NATUURLIJK DETAILS = http://www.nickdecombel.be Meer info
FOTO WILLEM Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn ! in OOSTENDE en gans vlaanderen
De mooiste dag van uw leven ! Graag wil ik dit op een spontane manier vastleggen, kleur of zwart-wit, iets om je leven lang van te genieten. Of wie wil niet eens een reeks foto's waar je zelf in de belangstelling staat ? Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
DVfoto Kwalitatieve fotografie aan een correcte prijs in Kuurne - actief in gans Vlaanderen
Een huwelijk is een unieke belevenis waarbij het belangrijk is om ook een schitterend aandenken te hebben. Daarom realiseren we onze reportages met 2 fotografen Meer info
FREDERIC VANWALLEGHEM HUWELIJKSFOTOGRAFIE *** Professionele & spontane huwelijksreportages - Gespecialiseerd in Leica fotografie, portret en documentaire in heel België
Full-time gediplomeerd kunstfotograaf gespecialiseerd in huwelijksfotografie, documentaire, reportage en portret. marriageweddingphotography.com Meer info
Fotoaanhuis Lincy & Dirk Originele en betaalbare huwelijksfotografie in heel Vlaanderen in Waregem
Bridal Boudoir fotografie - Originele verlovingshoots - save the date - Unieke huwelijksfotografie - Trash that dress? als het net iets anders mag zijn kijk dan zeker eens op onze website - groeten Lincy & Dirk Fotoaanhuis Meer info
Christ Vilez Ervaren én budgetvriendelijke huwelijksfotograaf... van voorbereidingen thuis tot einde recepties... alles op USB of DVD! in Ardooie & gans Vlaanderen!
Op zoek naar een ervaren en betaalbare huwelijksfotograaf, waarbij je alle foto's krijgt in hoge resolutie, groot formaat? Zo beschik je achteraf over alle mogelijkheden om zelf foto's, foto's op doek, albums via onlineservices te bestellen... Kom binnen! Meer info
Britt Vangenechten in Gent
http://www.brittvangenechtenfotografie.be Meer info
ptr.pictures in gentbrugge
Sarahshoot in Melle
Ik ga er 100% voor om jullie dag fantastisch vast te leggen. Na 15 jaar ervaring kunnen jullie me dan ook volledig vertrouwen. Mail of bel me gerust voor meer info. Liefs, Sarah Meer info
De Sutter Photography De huwelijksfotograaf. in Uitbergen
Hallo, graag stel ik mezelf voor. Ik ben Tom De Sutter uit Uitbergen. Noem mij gerust een fotografiefreak avant la lettre. Mijn grootste troeven zijn originaliteit, budgetvriendelijk, dienstverlening en op maat en met gespecialiseerd in huwelijken. Meer info
mémoires Het is feest en daar horen foto's bij! in In heel vlaanderen!
Liefde voor fotografie... Passie voor het leven... Gebundeld in een beeld! For the rest of the story, please visit my portfolio! www.Liesduerinck.be Volg me op facebook : Lies Duerinck Photography ! Meer info
Nancy Maes Photography in Bottelare/Merelbeke
Photography Maes Nancy/matimba.be Meer info
fotografie jurgen van de putte Lifestyle fotografie in Gavere
Reportage van 's morgens tot receptie voor 695 euro. Alle foto's digitaal in hoge resolutie. Meer info