Terug naar overzicht
Adem eerst diep in en uit😉 denk eerst eventjes na in welke periode je wilt trouwen. Prik op basis daarvan een datum uit. Neem vooral voldoende tijd om alles te kunnen regelen Heb je al een idee welk soort feest je gaat geven? Draaiboeken kan je meestal wel via het Internet vinden😉 en anders stuur ik jou wel een door via mail.Succes!!!
Kies idd samen een periode uit eerst ;) Wij kozen voor september 2016 en het mocht niet het eerste weekend zijn, de rest maakt niet uit, maar voor mij persoonlijk vond ik dan 10 september wel goed te onthouden, nog kans op goed weer, toffe datum ;) En toen zijn wij een feestzaal gaan zoeken.En die ligt nu vast voor dan :) Ook een zaal voor de ceremonie hebben wij al vastgelegd dus waar het allemaal zal plaatsvinden kan al niet meer stuk ;)Daarna is een fotograaf nog belangrijk en dan kan je starten aan een kaftje aan te leggen met TAL van ideeën voor ALLES ;) en dan heb ik de raad gekregen van even te wachten en even rustig te ademen :p anders ben je ander half jaar bezig met niets anders dan de trouw en dan word je gek ;)
Wij hebben eerst onze feestzaal gekozen en op basis van de beschikbaarheid van de zaal onze datum gepind... Eens je een datum hebt volgt alles wel van zelf hoor! Dan hebben we de kerk en het gemeentehuis vastgelegd, dan fotograaf en dan dj... Wanneer dit allemaal geregeld was hebben wij eigenlijk 4-5 maand niets meer gedaan, in februari zijn we weer in gang geschoten ;) ... Je hebt echt nog tijd hoor, geen paniek!
Wij hebben een eerste een periode gekozen (was een periode van 3 maanden :D) en het gemeentehuis gemaild voor beschikbare data. Alles was nog vrij! Voordeel van een kleinere gemeente. Dan hebben we een snelle gastenlijst gemaakt (voor het aantal ongeveer te weten) en op basis daarvan een selectie gemaakt van feestzalen (via internet). Daarna zijn we er 4 gaan bezoeken en hebben we onze keuze gemaakt en die zaal vastgelegd. Dan ook gemeentehuis gemaild voor vastlegging van de datum en uur. Een fotograaf had ik al (ik heb een fotograaf in mijn vriendengroep). Momenteel zijn wij op zoek naar een betaalbare dj :)