Terug naar overzicht
Komt heel bekend voor.Ook bij ons is het zo dat als ik het niet regel, het niet gebeurd.Het is super frustrerend omdat er zoveel moet gebeuren en liefst zo snel mogelijk zodat je er niet meer aan hoeft te denken.Misschien als je het eens duidelijk en op een rustige manier tegen hem zegt hoe moeilijk het voor je is alles alleen te doen, hij wel inziet dat zijn hulp nodig is.Maar mannen zijn een beetje zoals kinderen en als iets "moet gebeuren" doen ze het liever niet ;) .Bij mij heeft het gewerkt door het op een rustige manier uit te leggen en nu doet hij zijn best en vraagt zelfs soms wat hij nog kan doen :).Succes in ieder geval!
Dat is net het probleem, ik heb hem al aangegeven dat ik graag hulp zou krijgen en dat ik onmogelijk alles alleen kan doen. Hij zegt dan wel ik ga er op letten, maar als het dan puntje bij paaltje komt, dan heeft hij op dit moment geen zin, of moet hij eerst nog iets anders doen of of of....Hij heeft ook zoiets van alles is toch geregeld (de grote dingen zoals zaal, fotograaf,dj...) de details zijn voor hem ook niet belangrijk... Terwijl die voor mij wel belangrijk zijn...Of bv de tafelschikking, ik ken zijn familie van Italie niet , dus weet ook niet als ik iedereen bij mekaar aan 1 tafel kan zetten of dat er ruzie's zijn... als ik het hem dan zeg zie je hem wel denken van ohja ze heeft een punt, maar dan gebeurd er verder toch niks mee...grrrrrrrrrr mannen
Hier is het ook wat hetzelfde :-) bij ons zijn de grote dingen wel al geregeld, maar heb ook alles alleen moeten doen. Mijn vriend heeft door zijn job wel veel minder tijd dan ik, maar het zorgt inderdaad voor frustraties.Er zijn nu nog 2 belangrijke dingen dat hij moet doen en dat is zijn kostuum en schoenen en het bruidsboeket. Ik krijg er ook wel wat stress van dat hij nog geen kostuum heeft maar ja :-) ik probeer er mij minder druk in te maken ;-)
Hier zijn ook al veel slapeloze nachten geweest. En altijd heel mijn dag overlopen tot in de puntjes en dan weer veranderen. En dan dromen over mijn snoepbuffet. Snoep hier snoep daar wild word ik ervan. Het enige wat heel dringend gen moet zijn onze ringen maar ventje zegt tijd genoeg, euh dacht het niet hoor. Moet ook nog onze kindjes kleden en onze proefkapsel doen. Maar de stress is hoog. Maar ik geniet van de voorbereidingen. Succes
Hier is het ook zo :-). Gisteren zware discussie gehad. Het blijven mannen é. Ik denk dat ik per nacht gemiddeld 3keer trouw. En elke keer loopt alles fout. Stress heb ik niet, maar alles wat moet geregeld worden, blijft in mijn hoofd ronddolen. Nu ga ik wel wat hulp krijgen van mama. Mijn ouders hebben het de laatste weken druk gehad met de communie van mijn nicht. Ze hebben alles georganiseerd. Nu dat dit achter de rug is, heeft de trouw voorrang :-). Ben wel blij te horen dat ik niet de enige ben waarbij de wederhelft niet veel helpt :-).
Echt alles waar je aan denkt opschrijven in een excel lijst (of een google drive - sheet en delen met hem;)), ook de zaken die je al gedaan hebt.een kolom status en een kolom deadlinetesnoods hang je het op naast het computerscherm om af te vinken ;) of op een andere plaats waar hij dikwijls passeert (de frigo ofzo :) )als hij ziet hoe lang de lijst is :p ...moet hij ook toch iets door hebben zeker :-D?
Hahahahah Kja wat een super idee! voila dat ga ik onmiddelijk toepassen hoor!thx voor je tip!