Terug naar overzicht
Wij hebben om 11 uur onze trouw en aansluitend onze receptie (met frietmobiel) dus geen probleem dat dit over de middag is. Savonds is er voor onze avondgasten vanaf 18.00 het diner en vanaf 21.15 kunnen de laatavondgasten dan toekomen.
Dag Kathleen,Bij ons komen alle genodigden voor alles (geen onderscheid voor receptie, diner, dansfeest; tis alles of niks :-) ), maar bij trouwfeesten maakte ik toch ook al mee dat gasten voor dessertenbuffet/dansfeest pas om 22.30 toe kwamen. Receptie vind ik persoonlijk dat je heel vrij in kan zijn. Ik maakte al recepties mee om 14u, om 15u, om 17u, ... Beetje alles kan daar, vind ik! Ik denk dat je jezelf beter wat meer marge geeft, dan alles te veel op elkaar willen proppen, met stress tot gevolg en grote kans dat je het strakke tijdsschema toch niet kan volgen.
Dag naamgenoot,Wij hebben ons huwelijk voor de gemeente om 12u00 met aansluitend een lichte lunch op de plaats van de feestlocatie om 13u00 en dit enkel voor de suite. Om 14u00 hebben we de ceremonie in de tuin van de locatie en ook dit enkel voor de suite. Aansluitend doen we de fotoshoot. Om 16u30 begint de receptie voor iedereen en om 19u00 begint het avondfeest. Een aantal aanwezigen van de receptie zijn niet uitgenodigd voor het avondfeest. Wij werken niet met laatavondgasten. Iedereen is de ganse avond aanwezig. Maar ik vind inderdaad ook dat je bij een receptie totaal niet gebonden bent aan een bepaald uur.
Bij ons zal het zijn in de voormiddag het burgerlijk huwelijk, dan rond 14u30 of 15u00 zouden wij dan receptie geven aan de kerk met Het Feestbusje ook voor onze klanten (zijn ook zelfstandig)dit met cava en/of eventueel gluwein (aangezien winter bij ons) van daaruit zouden wij dan met de familie een beetje later vertrekken naar onze feestzaal waar dan ook rond 18u30 of 19u00 de receptie zou beginnen voor alle mensen van ons avondfeest. Het voordeel is dat wij dan ook veel mensen in onze kerk zullen hebben, want daar heb ik nachtmerries van dat ik met een halflege kerk zou zitten. Dit is zo'n beetje ons idee.