Terug naar overzicht
Stuur hen gewoon een bericht waarin je vriendelijk maar duidelijk zegt dat kinderen meenemen niet de bedoeling was? Hebben wij ook moeten doen bij 2 koppels, ondanks ook de uitnodiging aan deheer en mevrouw :).
Inderdaad. Op hun bevestiging antwoorden dat jullie er voor gekozen hebben om geen kinderen uit te nodigen. Succes!
Wij hebben ook enkel de volwassenen uitgenodigd en er was ook iemand die vroeg of haar zoon meemocht. ik heb volgende erop geantwoord :" we hebben er voor gekozen om enkel volwassen bij vrienden en collega's uit te nodigen en het is toch de bedoeling dat er tot de late uurtjes gefeest wordt.";-)Wij dachten eerst wel alle kinderen te vragen tot we telden en we hadden van de 75 volwassenen voor het avondfeest (familie en vrienden ) al 59 kinderen die zouden meekomen! Zonder dan de kinderen van de laatavondgenodigden! En toen hebben we ook gezegd dat het een trouwfeest is en geen kinderfeest.
Wij hebben ook enkel de volwassenen uitgenodigd en er was ook iemand die vroeg of haar zoon meemocht. ik heb volgende erop geantwoord :
" we hebben er voor gekozen om enkel volwassen bij vrienden en collega's uit te nodigen en het is toch de bedoeling dat er tot de late uurtjes gefeest wordt.";-)
Wij dachten eerst wel alle kinderen te vragen tot we telden en we hadden van de 75 volwassenen voor het avondfeest (familie en vrienden ) al 59 kinderen die zouden meekomen! Zonder dan de kinderen van de laatavondgenodigden! En toen hebben we ook gezegd dat het een trouwfeest is en geen kinderfeest.
Ik zou dat ook gewoon eerlijk en duidelijk zeggen, en dan beter meteen dan nu nog af te wachten. Ik denk dat de meesten daar ook wel begrip voor hebben, hoor.
Wij hebben er ook voor gekozen om alleen volwassenen, vrienden en collega's uit te nodigen. Nieuw samengestelde gezinnen zijn tegenwoordig nogal groot en trouwen kost veel geld. De meeste mensen begrepen dit wel, enkele misschien minder, maar het was onze keuze op onze trouwdag. Het was trouwens een hele leuke dag!!
Misverstand uit de weg ruimen, en snel aankondigen dat de kinderen niet mee gevraagd zijn. Het is jullie voorrecht om de gastenlijst samen te stellen. Mensen met kinderen moeten inzien dat een avondfeest niet geschikt is voor jonge kinderen, eigenlijk zelfs niet eens alle minderjarigen. Zelfs jongvolwassenen kunnen zich soms niet aanpassen aan een gevarieerde avond met genodigden van alle leeftijd.
Ik vind het op zich al bizar dat mensen hun kinderen meenemen naar een avondfeest. Dit is toch echt not done. Ik zou er zelfs niet aan denken om onze kinderen mee te nemen. Bij ons zijn er wel kinderen aanwezig op ons huwelijk maar dat zijn enkel onze twee dochters die die dan 16 en 8 zullen zijn, 2 vriendinnetjes van hen (die op een gegeven moment door de ouders worden opgehaald) en de drie dochters van mijn broer die dan 14, 12 en 9 zullen zijn, waarvan de oudste mijn petekind is. We doen dit ook omdat we allemaal blijven overnachten op de locatie en als de kinderen toch te moe blijken te zijn, kunnen ze naar hun kamer gaan. Voor de rest willen we ook echt geen kinderen op ons huwelijksfeest. Gewoon eerlijk zeggen. Het is jullie feest!
Wij zitten er ook mee verveeld... ik vind het nogal ongepast om zoiets op onze uitnodiging te plaatsen dus hier ook een dilemma over hoe we het zullen aanpakken ... Bij ons is er maar 1 kindje in de familie en dat is het kindje van mijn partner zijn zus. Hij is er ook peter van. Wij zijn van plan om haar nog toe te laten om 1 uurtje naar de receptie te komen... Dan gaan wij ook vragen dat ze een oppas voorzien. Anders zal het een zeer dure bedoening worden want wij zitten al met een gastenlijst van 150 personen!