Nu Online
Momenteel zijn er 620 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwfeest in tuin

7-6-2015 22:06:53
Dag allemaal,
Wij trouwen op 9 juli 2016. We zouden voor de kerk en voor de gemeente trouwen. Het feest zou doorgaan bij mijn ouders in de tuin (tent en traiteur), er zouden +- 100 personen komen. Heb echter totaal geen idee hoe ik aan de organisatie hiervan moet beginnen.. Dus vandaar mijn vraag: is er hier iemand die ervaring heeft met het organiseren van een gelijkaardig trouwfeest? Het enige wat al klaar is zijn onze Save the dates (gaan we binnen enkele weken al aan de familie geven).
Bedankt!

Kaatje
9-7-2016
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1626

Inge
7-8-2015
 Meld misbruik7-6-2015 22:39:07

Hoi Kaatje
Even vanuit mijn events-ervaring spreken he :)
Wat je zeker moet doen:
- checken of er uberhaupt een tent in de tuin kan
- de tent huren (zorg zeker voor een vloer/elektriciteit)
- de traiteur zoeken en boeken (+ brengt hij tafels en stoelen mee? keuken? borden en bestek?)
- check of je wc's moet huren of niet (1 toilet en iedereen binnen, is dat niet veel)
- parkeerplek voorzien - verwittig zeker je buren
- hou rekening met het weer: kan heel goed zijn - warmte, of heel slecht - regen. Kunnen de mensen door de modder lopen bv?
- voor de rest: gemeentehuis regelen (asap), en pastoor bellen. Zij leiden je daar dan verder

Ik zou er zeker over denken om in zee te gaan met een huwelijksplanner. Omdat een tent toch veel met zich meebrengt :) (niet om reclame te maken want zelf heb ik er geen hoor :) )

Tof concept, maar mijn tuin was helaas te klein ;)

Liefs en succes!

Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik8-6-2015 7:24:34

Denk ook even aan de buren met betrekking tot geluidsoverlast. Misschien zijn een aantal buren aanwezig maar geluid kan heel ver dragen, en een tent is niet echt heel isolerend. Ik heb er geen idee van, maar misschien moet je eerst eens even uitzoeken via de gemeente of je hiervoor op voorhand toestemming moet krijgen. Het zou jammer zijn als je feest wordt onderbroken door een bezoekje van de politie die door een of andere gebuur werd verwittigd en dan zou blijken dat je voor dit feest eerst toestemming had moeten krijgen.

Qua organisatie wil ik je niet ontmoedigen, maar persoonlijk zou ik het alvast niet zien zitten om dit concept uit te werken omdat er inderdaad heel veel organisatie bij komt kijken.

Om Inge ook even bij te springen, hou er rekening mee dat de traiteur ook de nodige ruimte nodig heeft om de gerechten voor te bereiden.

Ik wens je alvast veel plezier en succes. 😊

Bart

Meld misbruik8-6-2015 8:48:07

Nog enkele tips:

*Controleer of de traiteur niet teveel van je elektriciteit zal gebruiken want hun koelwagens,vuren...vragen soms veel verbruik.

*Vergeet ook niet om de politie vooraf te waarschuwen..Op die manier zijn ze ook al op de hoogte indien er klacht binnenkomt van anderen.Vaak kunnen ze dan aan de telefoon de mensen al op de hoogte brengen wanneer er iemand belt naar hen.

* Sfeerverlichting voor in een tent want een tent moet natuurlijk ook gezellig gemaakt worden.

*In mijn sector: Neem contact op met de dj en vraag of hij zoiets wil doen.Kan die persoon tot aan de tent want als je een tent hebt die achter in de tuin staat en geen zijkant hebt moet hij misschien met alles door jullie huis en kan soms beschadigingen maken.(Dit telt trouwens voor alle personen die op het feest moeten werken).

*Drank: Zorg dat er een toog staat en dat er iemand aanwezig is op die plaats (niet noodzakelijk van traiteur) om ervoor te zorgen dat alles binnen de perken blijft.

*Zet op je uitnodiging zeker ook dat de gasten respect moeten hebben voor de buurt en dus niet de wagens roekeloos parkeren bij andere personen of gazon van anderen en maak een bord om vooraan te zetten waarop je nogmaals aan herinnert .

*Weet niet of het nodig is maar luister vooraf of je wel verzekerd bent om zoiets te mogen doen omwille van de massa mensen.Bekijk dus veiligheidshalve zeker je polis zodat je safe zit mocht er eventueel iets voorvallen wat we uiteraard niet toewensen.

*Hou er vooral rekening mee dat je zoiets enkel kan doen in een straat waar verkeer nog doorkan want je moet steeds rekening houden met hulpdiensten indien ze een oproep krijgen en dus met de dienstvoertuigen vlot door kunnen rijden.

Ik wil jullie zeker niet ontmoedigen (zeker niet) maar het zijn gewoon een paar dingen waar je moet opletten.

Voor vrijblijvende offerte kan je steeds contact opnemen met mij op www.partysound.be

Veel succes,

Mvg,
Bart...PARTYSOUND

Davy

Meld misbruik9-6-2015 8:15:35

Beste Kaatje & Kristof

Proficiat met jullie trouwplannen.
Als professioneel weddingplanner & stylist heb ik ervaring met het organiseren van een trouwfeest in de tuin.
Indien jullie professionele hulp wensen in te roepen neem dan zeker eens een kijkje op mijn website www.allegebeure.be
Indien jullie graag meer informatie wensen of een vrijblijvend kennismakingsgesprek bij jullie thuis, stuur gerust een mailtje naar allegebeure@skynet.be

Vriendelijke groet

Davy Achten

www.allegebeure.be

Evelien
5-7-2016
 Meld misbruik11-6-2015 23:34:55

Hallo,

Neem gerust eens contact op met info@elisabethcatering.com. Doe ze zeker de groetjes.
Wij doen ons feest met hen. Zij hebben reeds veel ervaring met tuin (trouw) feesten. Wij zijn gaan proeven en het was heerlijk! Ze hebben geen vaste menu's, ze stellen alles op maat op. Ze werken samen met Joost Arijs wat een heel leuke meevaller is.
De site is momenteel 'under construction' maar ik heb gezien dat je veel kan terug vinden via instagram. #elisabethcatering. Wij gaan er alvast voor! Veel succes!

Nele
29-8-2015
 Meld misbruik14-6-2015 11:30:04

Hey!
Wij trouwen 29 augustus 2015 en trouwen in de tuin van mijn ouders. De laatste maanden zijn we even niet met de trouw kunnen bezig zijn (we hebben heel toevallig het huis van onze dromen gekocht en zijn nu net verhuisd, en ik ben van job veranderd). Nu begin ik wel lichtjes stress te voelen... 29 augustus is helemaal niet zo ver meer en er moet nog zo veel geregeld worden !
Maar goed, als we nu weer in gang schieten komt het wel snor ...
Wij trouwen in een gezellig kerkje maar wilden geen kerkelijk huwelijk (gek hé ;-) ). We hebben iemand gevonden die qua spiritualiteit helemaal op onze golflengte zit en samen een viering in elkaar gezet die 'de kracht van de liefde' in de verf zet.
't Voelt echt goed ! De receptie en het avondfeest gaan dan door in de tuin. Wij hopen op goed weer zodat de receptie buiten kan ... We hebben ook een tent uitgezocht die niet te prijzig was, je kan hier heel ver in gaan ... ( www.peeterstenten.be ). De catering verzorgt verder alles (huurt voor ons bij Levis), we hebben ook een prima (wij vinden de allerbeste ;-) ) catering http://www.coeurcatering.be/ die heel flexibel zijn en echt alles tot in de puntjes verzorgen !
Onze dj komt uit onze vriendenkring, hij wilt voor een prijsje de hele installatie verzorgen (als je dit zelf moet huren kost dit wel wat).
En verder heb ik al uuuren gespendeerd op Pinterest en in kringloopwinkels om de tuin de juiste sfeer te geven. Mijn zus heeft een photobooth in elkaar gestoken en we knutselen de uitnodigingen zelf in elkaar (met zo'n laserbrander, 'k weet de juiste naam nu even niet).
Als je vragen hebt, laat maar weten !

Liefs,

Nele

Evelien
5-7-2016
 Meld misbruik14-6-2015 12:19:25

Ik vind coeur catering echt niet ok. Helemaal niet lekker en heel onpersoonlijk. Ok, ze mogen dan veel ervaring hebben, maar lekker eten op mijn bord krijgen vind ik toch nog altijd heel belangrijk. Ik vind het nogal prijzig voor wat ze geven ook. Ik zou deze absoluut niet aanraden.

Groetjes,
Elisabeth

Bart

Meld misbruik14-6-2015 23:33:28

Nele
29-8-2015
 Meld misbruik22-6-2015 11:29:49

Hallo Elisabeth,

Oei, zo negatief over de coeur ? Wat viel er dan zo tegen ?

Groetjes,

Nele

Evelien
5-7-2016
 Meld misbruik27-6-2015 22:02:33

Hallo Nele,

Eigenlijk alles een beetje.
Bij de meeste eigenlijk. Ik had het gevoel dat je bij de 'grotere' meer een nummer was. Bij hen is het meer een routine.
Bij de 'kleinere' luisteren ze meer naar jou. Ze gaan mee in je verhaal.
Ik kan die van ons alvast aanraden.
Zij starten vanaf september ook onder een nieuwe naam een speciaal gedeelte voor huwelijken en communies. Zij doen ook niet enkel onze catering, maar de aankleding zoals bloemen, enz,…
Ze werken samen met heel leuke partners. Jammer dat die hier zo wening genoemd worden, want wij en onze ouders vinden ze alvast top!
Zoals ik reeds gemeld had is de website een offline, maar ik heb gezien dat ze wel een blog hebben met foto's. http://elisabethcatering.tumblr.com
veel succes ermee!

Evelien
5-7-2016
 Meld misbruik6-3-2016 18:11:37

Wij trouwen uiteindelijk met Fine Fleur Boutique Catering in zaal Lux in Gent.

Alles verloopt top!
Tasting gehad en die was fenomenaal lekker!
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...