TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
27-6-2015
|
15-6-2015 20:18:50
hey, hier in aalst heb je katseel de rozerie waar je het huwelijksfeest kan laten doorgaan,maar op het domein beschikken ze ook over een kappel, mss dat er in de buurt bij jullie zo iets gelijk aardig is, grtjes sofie
|
|
Dakota
17-5-2014
|
16-6-2015 10:32:35
Elzenveld? Maar in echte kerken zal het volgens mij niet mogen.
|
|
Helene
7-5-2016
|
16-6-2015 11:00:29
In centrum Elzenveld is er inderdaad een erg mooie kapel waar je dit kan organiseren, met eventueel een afsluitende drink/receptie nadien. Wij hebben geen goede ervaringen gehad wat betreft de communicatie met Elzenveld, maar het is wel een heel mooie, pitoreske locatie!
|
|
INFINITY.be (DJ Peter)
|
16-6-2015 15:58:10
Veel bruidsparen zoeken net om een ceremonie bij de feestlocatie te doen. Als ze een kerkelijke dienst willen gaat dit vaak niet. Conservatieve invulling door de (Katholieke) kerk betekent 'sacrament' en in een gewijd kerkgebouw, al is hier wel wat twijfel over. En dan zijn er tal van andere oplossingen, zoals enkele meer progressieve priesters die toch op verplaatsing gaan, of afgescheurde-, commerciële en pseudo priesters zoals Rent-a-priest en zelfs (semi-)satirische versies.
Dit berichtje intrigeert opnieuw. Waarom kiezen jullie voor een niet religieuze ceremonie in een kerk, of gebouw met religieuze bestemming, of dat ooit een religieuze bestemming had?
|
|
max
10-9-2016
|
17-6-2015 7:57:34
Ik heb wat kerken gemaild en de antwoorden zijn inderdaad negatief zoals verwacht. Elzenveld is een goede tip bedankt ! Waarom een kerk? Omdat het (ondanks de religieuze achtergrond) zeer mooie gebouwen zijn. Ook puur praktisch gezien: Je hebt de opstelling (stoelen, gangpad) en makkelijk bereikbaar voor iedereen die wil komen zien :)
|
|
Mélanie
26-7-2014
|
24-6-2015 19:15:16
Waarom niet gewoon buiten? (als het weer het toelaat) Wij hebben buiten een persoonlijke ceremonie gedaan, dit was op onze feestlocatie. Plaats genoeg, je kan het zelf aankleden hoe je het wilt,...
|
|
Helene
7-5-2016
|
26-6-2015 13:47:54
Wij waren aanvankelijk ook van plan om het buiten te doen op de feestlocatie, maar om voorzien te zijn op slecht weer moesten we dan eigenlijk nog een tent voorzien en met alle andere aankleding (honderd stoelen, versiering, altaar, ...) werd dit ons toch iets te omslachtig.
|
|
max
10-9-2016
|
27-6-2015 0:28:55
Op onze feestlocatie is het niet mogelijk om buiten ook de ceremonie te doen. Onze zaal is midden in de stad (Lariva) en er is enkel een groot terras, maar geen mooie tuin.Ik blijf nog even hopen op Amuz of een andere ontwijde kerk in de buurt.
|
|
Lieselot
26-3-2016
|
12-8-2015 23:00:57
cultuurkapel in Gent, mooie ontwijde kapel waar vieringen kunnen georganiseerd worden
|
|
Sophie
26-8-2017
|
23-5-2016 21:49:27
Hey Max,
Wel een jaar na datum.. Maar mijn verloofde en ik zitten nu wat met dezelfde vragen. Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen waar jullie nu uiteindelijk de ceremonie hebben gedaan ? Was het elzenveld een goede optie om enkel de ceremonie te doen?
Groetjes
Sophie
|
|
max
10-9-2016
|
27-5-2016 7:03:29
Hi Sophie, bij ons is het pas in september hoor :)Wij hebben gekozen voor de Keizerskapel, een ontwijde kapel in centrum Antwerpen en doen onze ceremonie daar via het huis van de mens. Zij nu volop bezig met de voorbereidingen. Daarna doen we ons feest in Lariva (ook Antwerpen op het eilandje).
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires