Nu Online
Momenteel zijn er 590 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help !!! dagindeling

22-6-2015 16:46:29
Hallo wij trouwen volgend jaar op een zaterdag om 11u in het gemeentehuis.
Wij trouwen niet voor de kerk.
We hebben al een feestzaal gehuurd en zouden werken met traiteur.
S'MIDDAGS ZIJN WE MAAR MET 12 VOLWASSENEN EN 8 KINDJES.
De receptie zouden we om 17u30 doen en dan alle andere genodigden uitnodigen.
Ook maar kleine bende van ongeveer 20 personen.iemand idee wat we allemaal kunnen doen?
Eventueel tussen maaltijd s'middags en tijd dat de avondgenodigden komen?
Wij vertrekken dan wel even voor huwelijksfoto's maar ik wil niet dat de genodigden van s'morgens zich gaan beginnen vervelen tot de avondgasten komen.
Iemand tips???

romina
16-7-2016
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1289

petra
17-7-2015
 Meld misbruik22-6-2015 17:19:55

Ik volg😉

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik22-6-2015 18:00:59

Wij zijn vorig jaar om kwart voor 11 getrouwd op 't stadhuis.
Geen kerk, geen ceremonie, ...

Iedereen die op 't stadhuis was (20 à 25 man), hebben we nadien op cava - of iets anders - getrakteerd in ons favoriete cafeetje niet ver van 't stadhuis.

Tussen 12 en 1 is iedereen bij ons nog effe richting huis vertrokken. En zijn wij foto's gaan trekken (en zelf een broodje gaan eten).

Om 5 uur begon onze BBQ - 3 kwartier van waar we getrouwd zijn - en was iedereen terug welkom.

Wij hebben iedereen dus vrij gelaten, maar de meesten vonden het gewoon logisch om zelf iets te gaan eten en / of naar huis terug te keren na dat drankje.
Mensen die echt van ver kwamen (een tante kwam bijvoorbeeld van de zee - ons feest 's avonds was in de Kempen) gingen dan effe mee naar anderen van de familie.

Bij ons was iedereen zowel op 't stadhuis als 's avonds welkom. Maar we hadden dus ongeveer 20 à 25 man op 't stadhuis en 50 à 55 man 's avonds.

Niemand verwachtte bij ons overigens om de ganse namiddag geëntertaind te worden. En het hielp ook wel dat de zaal een eind verder lag.

romina
16-7-2016
 Meld misbruik22-6-2015 20:05:38

Bedankt voor je reactie Kiekske.
De zaal hebben we gans de dag dus twijfelen we nu of we s'middags ook al met traiteur zouden werken

Inge
7-8-2015
 Meld misbruik22-6-2015 21:59:35

Wij doen hetzelfde. We trouwen om 1230 voor kerk (en 11 gemeente) . Nadien broodjes bij mijn ouders - enkel voor de suite. Feest start om 18 u, en dan komen de andere mensen terug. Zij gaan naar huis ertussen. Je kan niet iedereen de hele dag entertainen hè... Traiteur twee keer, is dat niet duur?
Groetjes!

Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik23-6-2015 7:08:59

Bij ons zijn er tot de receptie om 16u30 zo 'n 30 personen aanwezig. We trouwen in het gemeentehuis om 12u00 waarna we met z'n allen een lichte broodjeslunch hebben in de feestzaal. Om 14u00 hebben we dan wel onze ceremonie met aansluitend foto's en ook dit alles aan de feestzaal. Tijdens het nemen van de foto's blijft iedereen ook bij de feestzaal en kunnen ze samen iets drinken en bijpraten tot de receptie. Wie wil kan natuurlijk even naar huis maar het lijkt me wel gezellig om daar te blijven en denk ook wel dat iedereen dat zal doen. Ze hoeven niet zo nodig te worden geëntertaind, gewoon gezellig samen zijn is toch voldoende.

Tinne
3-7-2015
 Meld misbruik23-6-2015 10:09:42

Wij trouwen om 11u30 enkel voor gemeentehuis, om 12u30 tot 14u is er dan een lunch bij mijn schoonouders voor de suite (ongeveer 15 man) en vanaf 18u start ons avondfeest. Tussenin gaan de mensen uit de suite nog overhuis, of bij elkaar nog wat babbelen. Ik heb helemaal niet gedacht aan entertainment, omdat ze bij ons zelf aangaven dat thuis nog wat opfrissen wel aangenaam zou zijn.
Ik heb een trouwdag geweten waarbij de suite (ongeveer 15 man was dat) van 13u tot 18u in de feestzaal moest blijven, van het bruidspaar, terwijl het bruidspaar weg was voor foto's. Zij vonden dit absoluut niet leuk en hadden veel liever overhuis gegaan. Dus misschien kan je eens polsen bij je suite wat zij willen doen in die tussentijd?

Silke

Meld misbruik23-6-2015 10:34:12

Ook hier ongeveer hetzelfde verhaal als bij Tinne. Wij trouwen enkel voor het gemeentehuis. Om 11u30 met aansluitend een receptie. Van 13u-15u is er een lunch bij ons thuis. Nadien gaan wij foto's trekken. De rest van de suite gaat ofwel over huis om zich op te frissen, enkele familieleden blijven bij ons thuis achter om een dutje te doen, anderen zoeken hun hotel op. Om 18u30 wordt iedereen terug verwacht in de feestzaal. Niemand heeft hier problemen mee..

Chantal
17-4-2015
 Meld misbruik23-6-2015 21:42:43

Wij trouwden om 11 u, wij maakten dan foto's met de familie. Daarna hadden wij fotosessie terwijl de familie iets ging drinken. Om 14 u hadden wij met onze naaste familie een 'High tea' in afwachting van de receptie die begon om 17. 30 u. Daarna diner met de naaste familie. Alles verliep prima, wij waren heel tevreden met de dagindeling.

Veel succes!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...