TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Inge
22-8-2015
|
7-7-2015 11:14:41
Hey Kimberly,
wij hadden van het begin gezegd om 120 mensen uit te nodigen om te eten, en tot nu toe zitten we nog altijd rond dat getal. Minder vind ik ook echt moeilijk, als je er eens goed over nadenkt: 80 mensen in totaal, dat betekent dat jij en je vriend elk ongeveer 40 mensen kunnen vragen. Iedereen komt normaal met partner, dus dat zijn er al maar 20 meer. 20 vrienden/familieleden heb je heeeel snel!
Wij vragen enkel collega's en verre vrienden voor de receptie. De familie en goede vrienden komen allemaal eten.
Veel succes!
|
|
Kimberly
10-9-2016
|
7-7-2015 11:55:38
Volgens mij zullen we het idd nog eens goed moeten herbekijken. Vooral wie van de collega's vragen heb ik het moeilijk. Omdat ik niemand wil teleurstellen, maar allemaal uitnodigen is onmogelijk. We zullen van ons hart een steen moeten maken en knopen doorhakken. Maar het is allesbehalve simpel!
|
|
Deborah
5-9-2015
|
7-7-2015 12:50:55
Wij hebben vanaf het begin nooit echt een aantal gezegd van "we willen maar zoveel personen", en onze gastenlijst is ook 87x veranderd geweest doorheen de voorbereidingen omdat je doorheen de voorbereidingen vn iemand plots niks meer hoort of ziet en omgekeerd.
Het lijkt me dus ook onmogelijk om een jaar op voorhand al een "definitieve" gastenlijst te maken.
Maar los daarvan was het bij ons ook een heikelpunt en vaak zo van: "als die mag komen dan moeten we die ook wel gaan vragen" en "als die ook naar het diner mag komen, dan kunt ge moeilijk die alleen naar het dansfeest laten komen"...
Uiteindelijk hebben we gewoon gekeken van wie we die laatste maanden ook nog effectief iets hadden gehoord of gezien. En vooral ook ons gevoel gevolgd en ons niks meer aangetrokken van "als die naar het diner mag komen, kunt ge moeilijk die alleen naar het dansfeest laten komen"...
Het scheelt in budget al gauw een grote hap als je mensen moet laten eten omdat andere wel mogen eten...
Succes!
|
|
Inge
22-8-2015
|
7-7-2015 13:17:04
Hoi dames,
Er haken altijd wel enkele mensen af, dus het is inderdaad heel moeilijk om dat nu al te doen als je nog een jaar voorbereidingen te gaan hebt. Wij trouwen over 45 dagen al, we hebben onze uitnodigingen nu enkele weken geleden afgegeven, en toch zijn er nog mensen waar we aan denken om nog voor de receptie te vragen. Het kan ook dat je tijdens het komende jaar nog nieuwe collega's krijgt waarmee je supergoed overeen komt, je weet nooit :) Ik zou er nu in elk geval nog niet van wakker liggen.
En zoals Deborah zegt, trek je vooral niets aan van de reacties van mensen. Het is jullie feest, jullie geld en dus jullie keuze wie je vraagt. Ik voel mij helemaal niet verplicht om iemand te vragen.
Je komt er wel aan uit ;)
|
|
cindy
8-8-2015
|
7-7-2015 14:27:16
Bij ons hadden we het er in het begin ook moeilijk mee. Wie nodig je uit en wie niet. Bij het ventje op werk is iedereen uitgenodigd en komen ze ook allemaal ook twee ex collega's. Aan mijn kant qua collega's zat he moeilijk. Ik heb heel mijn ploeg uitgenodigd en een aantal collega's van buiten uit waar ik het wel goed mee kan vinden. De familie van mij telt een tafel en die van de vriend ook. Ik wil geen schijnheilige mensen op onze trouw. Nee echt mensen die er altijd voor ons waren. Wij hebben 85 gasten. Veel mensen hebben niet afgezegd. Gelukkig. Bij ons krijgen ze allemaal warm buffet en dessert buffet ik wou daarin geen onderscheid maken. Succes
|
|
debby
10-9-2016
|
7-7-2015 17:58:10
Wij trouwen op dezelfde dag :-) Wij hebben een 140 tal gasten waarvan 100 voor het volledige feest en 40 die aansluiten. Een aparte receptie hebben we niet.
Wij hebben het geluk dat onze ouders de volledige familie betalen (90 personen) en wij dus enkel onze vrienden en collega's van het werk. Er zijn wel veel vrienden en kennissen die we niet uitnodigen omdat we die soms maar 1 keer per jaar zien en omdat die ook niemand anders zullen kennen op het feest. Je moet daar inderdaad hard in zijn en vooral niet vergeten dat het jullie feest is.
Succes!
|
|
Kimberly
10-9-2016
|
7-7-2015 22:19:41
Bedankt voor jullie tips dames! We hebben nu besloten om onze voorlopige gastenlijst nog eventjes zo te laten, er eventjes niet naar te zien en dan binnen een paar maand de definitieve lijst te maken. We zitten nog op meer dan een jaar voor ons huwelijk en hebben nog eventjes tijd. We moeten van die "schuldgevoelens" van af zien te geraken. Het is ons feest, ons budget en eigenlijk moeten wij ons niet verantwoorden. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Toch alvast bedankt voor jullie tips!!
|
|
Brenda
10-9-2016
|
7-7-2015 23:42:45
Wij hebben ook al een voorlopige lijst gemaakt. We zitten aan ongeveer een 60-80 man om te eten en 130 man extra voor het avondfeest. De definitieve lijst maak ik pas tegen dat we de uitnodigingen gaan versturen. Op het avondfeest komen alle collega's en verre vrienden..
|
|
Kiekske
14-6-2014
|
8-7-2015 0:48:08
Wij hebben gewoon géén collega's gevraagd. 30 collega's van hem (met partner) en 20 van mij (met partner) en we hadden in no time 50 à 100 man extra gehad.
Ik heb een reusachtige familie (25 tantes en nonkels, 33 nichten en neven met partner) dus voeg dat bij zijn - vrij kleine - familie en een paar vrienden en je hebt al volk genoeg.
Hou er wel rekening mee dat sowieso niet iedereen komt. Van mijn nichten en neven kon de helft niet / had geen zin om te komen. (Aan de reacties en wat ik via via hoorde, kon ik bij sommigen echt wel merken dat het meer "geen zin" was dan effectief niet kunnen komen.) Je kan dus wel rustig 10 % meer uitnodigen dan je uiteindelijk in gedachten had qua aantal .
|
|
vicky
13-9-2014
|
8-7-2015 8:51:38
wij zaten ook aan een redelijk aantal mensen, daarom hebben we de buren en verre kennissen voorde receptie gevraagd, de dichtste familie en beste vrienden voor de maaltijd en de collega's en betere kennissen voor het dessertenbuffet. tot op heden heel blij geweest van deze oplossing. Er vallen inderdaad mensen af die niet "kunnen" komen
|
|
Kimberly
10-9-2016
|
8-7-2015 10:09:32
Wij zaten ook zo met idee om buren en verre kennissen voor receptie, familie en beste vrienden voor eten en dan collega's en betere kennissen voor dessertenbuffet. Maar bij ons is het dan zo dat de grootste groep tegen het dessertenbuffet komt. Is dat niet raar? Het is allemaal niet zo simpel hé en je hebt ook zoveel mogelijkheden.
|
|
Brenda
10-9-2016
|
8-7-2015 12:34:16
Bij ons komt ook de grootste groep naar het avondfeest 😜 maar ik denk dat dit niet raar is..
|
|
cindy
8-8-2015
|
8-7-2015 12:41:34
Het is inderdaad niet gemakkelijk. Ik vond het ook moeilijk. Welke collega wel en welke niet. Ik heb vieze gezichten gekregen van mensen en ook van familie die dachten dat ze een uitnodiging zouden krijgen. Bij mij is de regel heb je op mijn hart getrapt of was je er niet voor mijn papa toen hij alleen stond met twee klein kinderen ja dan ben je niet welkom. Dus aan mijn kant van de familie maar twee tantes en omdat zij er altijd voor me waren. Er is zelfs iemand uitgenodigd die het niet verwachte maar zij was er ook altijd voor mij. En deze mensen worden persoonlijk bedankt en krijgen een kleinigheidje.
|
|
Deborah
5-9-2015
|
8-7-2015 14:10:53
Bij ons komt ook de grootste groep naar het avondfeest, dus zo raar lijkt me dat eigenlijk niet hoor... ;)
|
|
Margreet
|
8-7-2015 21:42:57
Ik denk dat je heel goed voor jezelf moet nagaan wat je precies wilt. Waarom heb je gekozen voor 80 personen. Wil je het wat intiemer houden? Wij hadden op onze avond bruiloft 74 gasten uitgenodigd. Dit waren vrienden, naaste familie, buren en aantal hele goede kennissen. Wij zijn vanaf het begin duidelijk geweest dat we niet een hele grote bruiloft wilde met gasten die we anders ook niet vaak zien zoals ooms, tantes, neven en nichten. Ook hebben we ervoor gekozen om geen collega's uit te nodigen. Niemand keek ons hier raar op aan. Uiteindelijk is het jullie dag en je kunt juist voor de groep zoals bijvoorbeeld collega's, ooms, tantes, neven en nichten een receptie organiseren. Doe waar jij jullie je goed bij voelen. Alvast een hele fijne dag gewenst.
|
|
Kimberly
10-9-2016
|
9-7-2015 13:04:18
Met avondfeest bedoelen jullie dan vanaf dessertenbuffet? Ik denk wel dat we eruit gaan geraken, het is altijd fijn om eens na te gaan hoe anderen het doen.
|
|
Libertyke
15-10-2016
|
9-7-2015 14:06:02
Bij ons liep de gastenlijst een beetje uit de hand (gezien we voor een 'kleine trouw' gingen). Mijn vriend voelde zich een beetje moreel verplicht om nichten, neven, tantes & nonkels uit te nodigen, ook al had hij ze al in geen jaren meer gezien. Bij mij was het simpel: wie ik het laatste jaar niet gezien of gehoord heb, die wordt niet uitgenodigd.
We hadden plots een lijst van 80 personen, en na wat nadenken en een kleine berekeningn van wat ons dit ging kosten, hebben we de gastenlijst er terug bijgenomen, en er korte metten mee gemaakt : de lijst is gehalveerd. Enkel mensen die ons nauw aan het hart liggen zijn welkom. Moet het net lukken dat je dan een uitnodiging krijgt voor de trouw van een nicht, maar daar hou ik eigenlijk zelfs geen rekening mee.
We houden het klein en simpel & zijn 90% zeker dat niemand van die lijst gaat afzeggen. Door de gastenlijst ook weer te halveren, kunnen we uiteindelijk toch voor onze droomlocatie gaan (die anders te klein ging zijn).
Ik voel me tegenover niemand verplicht om ze uit te nodigen. Het is en blijft onze dag, en we willen enkel mensen rond ons, die in ons leven aanwezig zijn. Trek je niet aan van wat de rest zegt ;-)
|
|
Jasmine
11-6-2016
|
29-7-2015 12:06:42
Op dit moment ben ik daar nog droog in. Wie ik niet zie, mag niet komen! Ik nodig enkel de mensen uit die wij op ons feest willen hebben. Uiteindelijk betaal jij het feest samen met je partner (eventueel ouders). Dus moet je kijken naar wie jij er bij wilt en niet wie eventueel teleurgesteld zou zijn. Zo een feest kost geld genoeg!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|