Nu Online
Momenteel zijn er 676 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pastoor gezocht

7-2-2007 17:41:27
Wij trouwen op 21-09-07 en zijn heel erg druk op zoek naar een pastoor die ons wil trouwen. Geen probleem toch zouden de meesten zeggen, behlave dan het feit dat wij in een rustiek kerkje bij ons in het dorp willen trouwen. Het altaar van dit kerkje is niet gewijd en er mag dus blijkbaar niet getrouwd worden van het bisdom. We vinden dit heel erg vervelend, de gewone parochiekerk in ons dorp is namelijk enorm groot en kil, niet echt romantisch voor de dag van ons leven!
Kan iemand ons helpen? Of tips geven...
Alvast bedankt!

Tamara
21-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1539

Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik7-2-2007 17:48:42

Misschien via rent-a-priest?

groetjes,

Wendy

mieke
7-7-2007
 Meld misbruik7-2-2007 18:50:51

wij trouwen via Rent a Priest, maar veel kan ik er nog niet over zeggen, trouwen pas op 7/7/7

groetjes

Hannah
7-7-2007
 Meld misbruik7-2-2007 21:25:21

Eum, als ze willen trouwen om te trouwen voor de kerk met een priester, dan is Rent-a-Priest niet echt een oplossing, denk ik.
Want dat is ook geen geldige trouw voor de kerk.
Op zoek naar een andere kerk... zou ik zo zeggen. Je kan altijd de priester van je parochiekerk vragen of je in een andere kerk dan de zijne mag trouwen, maar dat hij toch jullie viering doet.
Wij doen dit ook.
Groetjes,
Hannah

Joke

Meld misbruik7-2-2007 23:17:04

Tamara,

Wij trouwen deze zomer voor de kerk maar ergens in open lucht.
Pater Luc Versteylen (www.lieverleven.be ) is bereid om onze mis te doen.
Ik vermoed dus dat als je iemand bereid vind om jullie trouw daar te doen dat dit toch ok is voor de kerk.

Veel succes!
Joke

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik8-2-2007 8:59:19

Hi Tamara,

Wij hebben ervoor gekozen om in een andere parochie te trouwen dan waar we momenteel wonen. (ten eerste omdat ik de kerk in onze parochie ons niet aanspreekt en ook omdat we tegen dat we trouwen hier niet meer zullen wonen). We zijn gaan rondrijden en hebben voor een mooie kerk in de buurt van onze feestzaal gekozen. We hebben gewoon een document laten opstellen door de pastoor van onze parochie zodat we elders mochten trouwen en kunnen nu in onze droomkerk trouwen.
Misschien moet je gewoon nog eens naar een paar andere kerken gaan kijken en vind je wel een andere mooie locatie.
Groetjes en succes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

els
7-7-2007
 Meld misbruik8-2-2007 12:30:33

Wij zitten eigenlijk met hetzelfde probleem. Zouden graag in een kapel in ons dorp trouwen, maar krijgen daar geen toestemming voor. Voor ons is het ook niet zo belangrijk dat we genoteerd staan in het register van de kerk. Vooral de viering telt voor ons. Weten ook nog niet goed wat we nu gaan doen.

mieke
7-7-2007
 Meld misbruik10-2-2007 13:41:57

Tja, als je echt zo gelovig bent, kan ik mij voorstellen dat je liever in de Kerk trouwt.

Maar of ons huwelijk nu geregistreerd is of niet, maakt ons niks uit. Voor ons is een persoonlijke huwelijksplechtigheid van belang, niet met teksten over de bijbel, maar hoe wij tov elkaar staan en wat we samen willen bereiken, wat onze waarden zijn...

dus wij trouwen via rent a priest, met tegenkanting van grootouders, maar maakt niet uit, tis ons feest

els
7-7-2007
 Meld misbruik22-2-2007 12:40:00

Zoals ik al eerder schreef zaten wij met hetzelfde probleem. We hadden iemand gevonden die dat eventueel wilde doen, maar hebben nu besloten om in een andere kapel te trouwen omdat er gedreigd wordt met het sluiten van de kapel op die dag.
Wat je wel kan doen is iemand van Rent-a-Priest vragen of een pater die je viering wil doen (vermits wij op 7/7/7 trouwen waren zij al volzet). Wijzelf hebben een hele vriendelijke diaken hier in een naburig dorp gevonden en trouwen nu in zijn kapel (mag blijkbaar wel). Begrijp niet goed waarom het bisdom verbiedt om in bepaalde kapellen te trouwen. Eerst geven ze miljoenen uit aan een renovatie om ze nadien niet te laten gebruiken... Erg.
Veel succes nog!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info