TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Leslie
28-10-2016
|
20-8-2015 12:33:32
Bij mij was het de bedoeling te wachten op de volgende collectie. Deze komt in de loop van september t.e.m. november in de bruidswinkels binnen.
Ik heb het internet afgeschuimd en verschillende merken bekeken, als snel was duidelijk dat ik een aantal voorkeur merken had: Mori Lee, Ladybird, Sweetheart en Sincerity. Omdat ik niet wist welk model me goed zou staan heb ik een afspraak gemaakt om jurken te gaan passen, nog steeds met de bedoeling pas in de volgende collectie te kiezen. Als bij wonder stond ik met vrij veel verschillende modellen, een aantal dingen kwamen echter wel steeds terug.
Uiteindelijk toch DE jurk aangehad en omdat deze niet naar de volgende collectie overgaat toch het kleed gekocht. Ik had wel een 2de afspraak gemaakt, want in die winkel hadden ze niet alle merken die ik eens wou proberen. In de 3 weken die daar op volgden heb ik nog een winkel of 4 gedaan omdat ik echt alles wat ik mooi vond wou passen en ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want ik ben daardoor heel zeker van mijn stuk. Ik heb 2 keer 2 winkels op een dag gedaan: 1tje in de voor- en 1tje in de namiddag, meer zou nogal druk zijn en is nogal overweldigend.
Ik had enkel mijn mama mee, maar een 2de mening zou net iets fijner gevonden hebben: een extra bevestiging ;-) Ze zullen er geen probleem van maken als je 3 personen meeneemt.
Veel succes!
|
|
nina
19-9-2015
|
20-8-2015 12:38:10
hallo, ik heb wel eerst eens n aar de collecties gekeken maar had ook nog geen idee vaqn de stijl van het kleed die ik wou dus ik ben eerst naar een winkel geweest en heb verschillende stijlen gepast, toen ik wist wat me mooi stond (en het was niet wat ik verwachtte :) ) ben ik jurken gaan opzoeken in dezelfde stijl omdat ik in die winkel het wow gevoel niet had.. dar vond ik de jurk (op foto) en heb ik specifiek gezocht naar een winkel die die jurk had en ben ik hem daar gaan passen en het is dus toch die jurk geworden. Heb denk ik in totaal 8 a 10 jurken aangehad Succes met de zoektocht!
|
|
nina
19-9-2015
|
20-8-2015 12:39:34
oh ja en ik had ook enkel mijn mama mee en mijn getuige de 2e keer :) denk niet dat ze daar een probleem van gaan maken als jij meer mensen meeneemt (zolang het er geen 10 ofzo zijn :p )
|
|
Josine
5-12-2015
|
20-8-2015 13:22:46
Hallo, Ik heb ook eerst op internet en in tijdschriften naar de collecties gekeken en verzameld wat ik mooi vond. Daar een selectie uit gemaakt en meegenomen naar een bruidsboetiek waar ze die merken hadden (hier op het forum vind je veel goede en minder goede recensies over allerlei winkels en zo ben ik ook bij de mijne uitgekomen). Ik heb ongeveer 10 jurken aangehad en de juiste zat er steeds net niet bij, tot de laatste (die ik stiekem wel had zien hangen maar dacht dat die mij niet stond) en die was gewoon 'het'. Ik had 7 man mee en was daar erg blij mee (alhoewel veel verschillende meningen niet altijd gemakkelijk is). Bij de eerste 9 jurken was er altijd wel iemand die commentaar had maar bij de laatste jurk was iedereen stil! Dus dan weet je ook echt zeker dat het de juiste is! Dat was afgelopen april. Aangezien we in de winter trouwen en toen het vooral zomermode was, heb ik in september nog een afspraak wanneer de nieuwe collectie binnen is om te gaan kijken voor accesoires en een jasje of iets dergelijks er op zodat mijn jurk winterproof is.
Het is dus belangrijk dat je je echt 100% goed voelt in je jurk, dus als je in de ene winkel niet slaagt, je zeker niet laten opdringen en gewoon naar een andere winkel gaan. Stap wel enigzins neutraal een winkel in want de jurk die je heel mooi vond op internet, staat je misschien toch niet zo goed, maar ene die je in eerste intstantie niet zo mooi vond op de foto, kan jou juist wel weer heel erg mooi staan!
Neem gewoon de mensen mee die je graag meewilt. Daar maken ze echt geen probleem van. Bij mij toch niet :)
Ik zou toch niet aanraden 2 afspraken op 1 dag te doen. Je bent op een gegeven moment vrij verzadigd van al die jurken :p Dus je kunt het misschien beter steeds even laten bezinken. Ik had wel het geluk in 1 keer klaar te zijn. Veel succes er mee en geniet ervan! Vond het zelf erg leuk
|
|
Karen
10-10-2015
|
21-8-2015 11:10:15
Hey,Alles begint met internet denk ik, wel opgepast of je komt kleedjes tegen die niet in Europa verkrijgbaar zijn!;) Zelf heb ik veel van mijn inspiratiejurken gepast, en waren ze toch steeds anders op mijn lichaam als op de foto.. Ik vind het goed om een stijl te definiëren op deze manier maar zou ik me niet vastpinnen op een bepaalde jurk en met een open geest gaan zoeken naar jouw perfecte jurk. Ik haalde uit mijn foto's bv een voorkeur voor detaillering en off white tinten (mijn jurk is nu meer oudwit/champagne) Ik ben eerst met mijn ouders naar een winkel geweest waar je zelf mocht kiezen wat je zou passen (dus je liep tussen de rekken en zag kleed na kleed), ik koos er enkele en mijn ouders ook. Ik vond dit moeilijk omdat je zoveel mogelijkheden ziet dat je na een tijd de bos de bomen niet meer ziet. Gaf me heel wat twijfels. Na verschillende modellen te passen had ik al wel een idee van de stijl en een bepaald merk dat daar bij aanleunde, maar geen wauw gevoel. Ik mistte ook wat privacy daar je steeds in de winkel moest stappen om in de spiegel te kunnen kijken en de nauwaansluitende modellen waren niet altijd voorzien op mijn vrouwelijke rondingen (ik heb een slanke taille maar een bredere heup) waardoor de jurk niet altijd volledig gesloten kon worden.. ik was blij dat ik op een weekdag daar was en niet op een drukke zaterdag:)! Daarna ben ik met mijn moeder en 3 bruidsmeisjes naar chapeau in Antwerpen gegaan, ik had nood aan meerdere meningen, daar mijn ouders soms een klassieker gegeven nastreefden dat mij dan weer deed twijfelen. Fijne daar was dat ik echt een aparte kamer had + omkleedruimte afgesloten terwijl mama en de bruidsmeisjes genoten van een kopje koffie. We begonnen de afspraak met een aangenaam gesprek waarvoor ik enkele sfeerbeelden van de zaal/bloemen/kleedjes van het internet meehad (op hun vraag) en zij vroeg op haar beurt aan de anderen hoe zij mij zagen als persoon, karakter, hoe ik in het leven sta, ... . Daarna kreeg ik dezelfde vraag, moet toegeven dat ik toen al een traantje kon wegpinken bij de lieve woorden die ik hoorde van de anderen! Zij is daaropvolgend teruggekomen met verschillende jurken (ik ben iemand die alle opties wilt zien alvorens ik kan beslissen), in totaal heb ik er echt wel heelwat gepast, maar de 2e jurk die zij binnenbracht bleef ik vergelijken met al de rest die volgde. De maat was iets te klein waardoor het kleed niet volledig tot zijn recht kwam maar zij heeft alle registers opengetrokken om dit toch zo duidelijk mogelijk te visualiseren met andere jurken te laten passen. Onder veel enthousiasme van de meisjes heb ik dan voor de 2e jurk gekozen met een klein hartje.., ik had veel zenuwen, zelfs stress, voor de eerste fitting maar toen ik het kleed zag, en aanhad was ik volledig onder de voet hoe geweldig ik het vond. Ik had foto's getrokken tijdens het kiezen van mijn jurk (die me soms toch deden twijfelen achteraf) maar hetgeen wat ik met de fitting droeg was niet te vergelijken.. Ik ben zelfs even mijn bewustzijn verloren (geen idee dat het door de 35° kwam in juni of door het kleed, maar het was het waard!). Mooiste moment ooit, samen met mijn mama en bruismeisje. Met nog 50 dagen op de teller tel ik af tot het volgende 'mooiste' moment;) Ik zou niet streven naar een 'TLC' moment waar je begint te wenen vanaf de eerste moment dat je je kleed aanhebt, dan worden de verwachtingen mss niet ingelost (ik had het tenslotte pas bij de eerste fitting), maar weet heel goed voor jezelf wat JIJ wil, hoe jij wil overkomen en laat je daarin ondersteunen door mensen die je vertrouwt.. Sowieso een top ervaring en kan het alleen maar beter worden!:) Geniet!
|
|
Karin
10-10-2015
|
21-8-2015 11:14:55
Ik had witruimtes voorzien maar ze zijn blijkbaar niet doorgekomen.. excuses!
|
|
Libertyke
15-10-2016
|
24-8-2015 11:13:04
Bedankt voor alle adviezen dames!!!
Binnenkort zal ik eens afspreken met mijn mama en getuigen, dat we samen de eerste bruidsboetiek kunnen gaan bezoeken :-))
En ik zal toch nog eens inspiratie opdoen op Pinterest & bruidsmagazines, zodat ik toch een klein idee heb van wat ik graag zie enzo :-) Want het is inderdaad niet omdat ze mooi zijn op foto, dat je er daarom zelf goed mee staat :) (en omgekeerd!)
Nogmaals bedankt voor de raad!
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|