Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget-vraagje

27-8-2015 19:18:52
Dag iedereen,

Aangezien een heel deel van jullie zich al goed heeft ingewerkt in het plannen van een trouwfeest, zou ik van jullie graag een schatting van budget horen.Met andere woorden wat kan ik verwachten voor welk prijs, of wat gaven jullie uit?

Welk budget kan ik ongeveer plakken op/ richtprijzen:
- bruidskleren (waar kan ik voor weinig geld een leuk kleedje op de kop tikken?! Beetje retro met kant eventueel. Kan vriend trouwen zonder pak of is dit not done?:) bv nette broek en hemd met strikje)
- trouwen op doordeweekse dag voor de wet
- Etentje op dag trouw voor 15tal personen
- huwelijkscontract bij notaris
- feest op zaterdag in simpel, gezellige zaal los van drank en cathering (140 personen)
- 1 of 2 foodtrucks (bv hamburgers en ijs) ook voor 140 personen ( kun je ook bv mensen laten eten tussen bepaalde uren, of doorlopend heel het feest? En als je 2 foodtrucks neemt met "hoofdgerecht (bv pasta en hamburger, doen je dan fifty fifty van de genodigden?)
- drank en glazen (prijsschatting zowel met als zonder sterke dranken/ coctails)
-dj (diegene wij op het oog hebben is €350)
-bedankjes zowel voor genodigden (had gedacht aan het zelf laten vullen van snoepzakjes) als voor getuigen
- aankleding zaal ( wil het gezellig en niet chique, bv zelfgemaakte papieren bloemen, foto's, ...)
- ringen (simpel witgoud of zilver)
-fotograaf (kennis doet dit soms op bruiloften, dus niet echt prof, welke prijs kan ik verwachten? zou dus wel voor 1 dag paar uurtjes, fotoshoot en voor avondfeest zijn)
- make up, haar, nagels, gezichtsverzorging :)
- wat zie ik nog over het hoofd??

Aangezien eten niet zittend is, hoeveel zitplaatsen zou ik moeten voorzien voor een 140 man?

Alvast dankje voor de tips

manou
22-2-2017
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1546

Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik28-8-2015 15:47:53

Ik ga je wat proberen helpen he Manou ;-)

- Ik ben getrouwd in een retrokleedje die ik kocht voor een kleine 420 euro bij Chinelle te Kortrijk. (Ik weet natuurlijk niet van waar je bent...). Hierbij wat foto's van ons huwelijk... En dus ook van mijn kleed. Je kon er vanalles samenstellen en toch binnen een bepaalde prijs blijven.
http://beta.myalbum.com/album/2dBgdRwDSqAW
Kostuum kan je gewoon in C&A ook gaan halen he... Maar als je partner dat niet ziet zitten, zou ik toch voor je eigen idee gaan! Anders is zeker niet slechter!
- Bij ons was trouwen op een donderdag of vrijdag gratis. Anders 200 euro, dacht ik. Enkel 25 euro voor ons trouwboekje hebben we betaald. Maar bij ons in Evergem kon je dat gemakkelijk vinden op de website. Misschien dus ook bij jouw gemeente?
- Hangt af van wat je voor dat etentje wil. Wij hebben 's middags enkel mini-sandwichkes gegeten...
- Huwelijkscontract: loopt van 200 euro tot meer dan duizend euro. Allamaal afhankelijk van wat je wil dat er instaat. Je kan altijd vrijblijvend een afspraak maken bij de notaris. Een verkennend gesprek is altijd gratis!
- Eten en drinken, kan ik niet helpen. Wij zijn voor een klassieke, all-in formule gegaan...
- Wij hebben ook 350 euro betaald voor de DJ. Is een mooie prijs, want ik had bij verschillende geluisterd en waren allemaal duurder.
- Wij kozen voor mentosrolletjes voor de genodigden. Ik ben bij een actie in de Colruyt rolletjes gaan halen. Papiertje heb ik besteld op de plaats waar ik onze uitnodigingen liet drukken. Zo was het helemaal in hetzelfde thema... Voor de getuigen zat ik aan rond de 35 euro/getuige...Allemaal cadeau'tjes die echt voor hen gekocht waren... Ouders krijgen dan laten een zelfgekozen foto.
- Aankleding zat bij ons in de zaalprijs, en dus geen aparte prijs van.
- Onze ringen zijn van staal. Volgens juwelier sterker dan zilver en goedkoper dan witgoud :-) Wij betaalden een 600 euro ongeveer voor beide ringen. Gewoon eens informeren bij een juwelier...
- Wij betaalden, ook bij een bevriende fotograaf, een 675 euro (incl. Album en cd-rom...) Exclusief vergrotingen voor ouders.
- Make-up en haar heb ik laten doen door een proffesional. Proef bij haar, op trouwdag bij ons thuis: 135 euro alles in.
- Bloemen kosten ook wel wat geld als je dit bij een bloemist laat maken. Daar houd je best ook wat rekening mee. En als je graag speciaal vervoer wil, best ook goed vergelijken...

Voila succes!

Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik30-8-2015 23:21:33

-wat kost het stadhuis: kan je mss vinden op de site of gewoon eens mailtje voor sturen

-ik ben voor de wet getrouwd in een meer casual trouwkleedje, een kort met kant, was iets van een €700 maar je kan zeker goedkoper hoor, kleedje van vorige collectie ofzo, of als er opendeurdagen zijn, ik NL is er ook een outlet winkel: Ann & John, daar zijn er veel jurken en nooit meer dan €900

-mijn man is in een geklede jeans getrouwd met een mooie blazer op en een gekleed hemdje en geklede schoenen, dit kan zeker hoor!

-huwelijkscontract: bespreek onderling eens welke notaris jullie zouden nemen en bel/mail daar gewoon naar, of doe er een paar om te vergelijken

-ringen: die van hem moet uit voor het werk, daarom witgoud rond de €250, de mijne: een witgouden ring gegeven om te laten smelten en daar nog €500 aan opgelegd voor goudsmidwerk en steentjes

-de dag zelf is er iemand aan huis geweest voor haar en make-up te doen maar die deed de bruidsmeisjes ook en daarom slechts €75

-fotograaf: iets van een €800 denk ik, voor 12u reportage en achteraf alles op usb

-bruidsboeket: klein en simpel, €35 maar dit moet je ook gaan vergelijken hoor, heb destijds prijzen gelezen op internet of hier opt forum tot 120euro...

- dj was hier €375

peter

Meld misbruik9-9-2015 12:15:20

Ik wil mezelf hier niet promoten maar een weddingplanner is tegenwoordig geen overbodige luxe meer.
En door zijn kortingen die hij overal krijgt is hij of zij eigenlijk gratis of toch zo,goed als.

Groot voordeel,je weet snel uw onkosten of je geeft zelf een budget op en de weddingplanner regelt alles binnen het budget.

Het grootste voordeel op uw dag zelf moet je alleen maar genieten al het organisatorische wordt voor jou geregeld.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...