Terug naar overzicht
Ik volg even =) . Hier ook geen heel groots feest, we spelen met het idee van een korte receptie te organiseren, gevolgd door een etentje voor 20-30 man (dichtste familie en vrienden). Heb geen idee hoe de mensen gaan reageren als ze horen dat er geen dansfeest volgt, zoals wel de traditie is... Het spreekt ons simpelweg echt niet aan =/ ...
Ik zou de mensen op voorhand op de hoogte brengen van hoe en wat en werken met twee verschillende uitnodigingen1tje voor de mensen die ook uitgenodigd zijn voor het avonddienst1tje voor de anderenMensen waarvan je denkt dat ze dit niet leuk gaan vinden zou ik persoonlijk even bellen of langsgaan en wat meer uitleg geven.
Wij willen ook geen avondfeest. We zijn geen dansers en ik vind het vaak als een veredelde chirofuif uitdraaien als mensen veel gedronken hebben.Ik snap dat je schrik hebt dat mensen het niet leuk zouden vinden. Maar het is jullie dag. Jullie trouwen, jullie betalen dus jullie kiezen.Wij hebben al verschillende trouwfeesten gehad zonder dansfeest en de meeste vonden het helemaal niet erg dat ze de dansvloer niet op moesten.Als er een dansfeest is, voelen de familie en vrienden zich vaak ook verplicht om de dansvloer vol te houden want niks is zo erg dan een mislukt dansfeest natuurlijk.Mijn collega heeft een dansfeest gegeven omdat iedereen zei dat het zo hoorde. Nu een jaar later, zegt hij dat als ze iets konden veranderen, het dat dansfeest was. Het was een hele leuke dag maar het laatste deel, dat was gewoon niks voor hen. Toch jammer als je zo over jullie dag moet denken.Gewoon lekker doen wat jullie willen. De mensen die jullie graag zien, zullen jullie niks verwijten. Iedereen weet goed wat zoiets allemaal kost en we leven gewoon in een hele andere tijd. Vroeger kon je trouwen, bouwen en alles onderhouden op 1 loon. Nu moeten koppeltjes heel hard sparen en allebei hard werken om alles te hebben :)
Bedankt al voor jullie lieve reacties! ik houd jullie op de hoogte :)
Hoi! Ik ben ook ben ook regio Waasland en wij gaan het bewust ook klein houden. Trouwen om 11u voor de wet en daarna gaan we lunchen met onze 50 gasten en 3 kindjes (waarvan er 2 van ons zijn ;-))Daarna daar de huwelijkstaart aansnijden en in de late namiddag dan naar huis. 's avonds vertrekken wij dan voor een paar nachtjes naar een voor mij nog onbekende bestemming (mannetje regelt alles en ik mag niks weten, spannend!)Wij trouwen in de winter trouwens, binnen minder dan 5 maanden , eind februari. Dus doen het allemaal een beetje anders dan anders :-)
Hoi!
Ik ben ook ben ook regio Waasland en wij gaan het bewust ook klein houden.
Trouwen om 11u voor de wet en daarna gaan we lunchen met onze 50 gasten en 3 kindjes (waarvan er 2 van ons zijn ;-))
Daarna daar de huwelijkstaart aansnijden en in de late namiddag dan naar huis. 's avonds vertrekken wij dan voor een paar nachtjes naar een voor mij nog onbekende bestemming (mannetje regelt alles en ik mag niks weten, spannend!)
Wij trouwen in de winter trouwens, binnen minder dan 5 maanden , eind februari. Dus doen het allemaal een beetje anders dan anders :-)