Nu Online
Momenteel zijn er 673 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Referenties zaal Elysée Genk

13-10-2015 8:48:18
Hoi allemaal,

Wij zijn volop bezig met de zoektocht naar een geschikte locatie voor ons trouwfeest!
Eerst stond ik eerder negatief tov de Elysée maar zijn er gisteren toch eens gaan kijken en kwam met een postiever gevoel buiten..

Iemand reeds ervaringen met deze feestzaal?

Misschien denken jullie nog aan andere zalen in de regio Genk, Hasselt, Bilzen.... ?
Merci voor de tips!!

Dorien
17-9-2016
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 933

Deborah
16-7-2016
 Meld misbruik13-10-2015 10:33:28

Hmmm, ben er op een bruiloft geweest en vond t maar simpel allemaal. Slecht versierd enz. Je kan t natuurlijk ook zelf versieren. Eten was wel ok.

Deborah
16-7-2016
 Meld misbruik13-10-2015 12:52:55

Watt 17 in Heusden misschien?

Dorien
17-9-2016
 Meld misbruik13-10-2015 16:47:36

Hoi Deborah,
Wij hebben inderdaad ook een afspraak bij Watt17.
Ben heel benieuwd ... ik ken die zaal zelf niet maar zag op de foto's dat die er wel zeer mooi uitzag..

Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik13-10-2015 20:49:40

Ik denk dat je bij Elysée niet zo heel slecht zit hoor. Gewoon goede afspraken maken en het werkt zoals het overal werkt: Wil je bloemen en mooie versiering, dan moet je daar ook voor betalen natuurlijk. Eten in Elysée vond ik, op de feesten die we daar al hebben meegemaakt, echt wel lekker. We hebben 1 keer drielandenbuffet gegeten en dit viel bij iedereen in de smaak, 1 keer warm/koud buffet en 1 keer warm buffet maar dan was er een voorgerecht dat je aan tafel kreeg. Kan eerlijk zeggen dat we daar elke keer lekker gegeten hebben :)

Je kan natuurlijk altijd vragen aan hen wat de opties zijn voor een proeverij. Misschien raden ze wel een bepaalde brunchdag aan bij hen waarbij je dan eens kan zien wat ze juist bieden en je vragen kan stellen.

Succes!!! :)

Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik14-10-2015 8:08:28

Mijn ervaring bij de Elysée is een tegenvaller. Ik was als gast op een huwelijk afgelopen jaar.
De ontvangst was heel warrig: het bruidspaar en hun ouders stonden ons te verwelkomen, je kreeg dan een drankje in je handen geduwd, en daar stond je, midden tussen de eettafels. Het was niet duidelijk of je al meteen moest plaatsnemen, of dat je eerst naar de staantafels moest gaan die rond de dansvloer stonden opgesteld. Het bruidspaar heeft zelf geen tijd voor je wegwijs te maken, dit moeten de mensen van de zaal doen.
Uiteindelijk dan maar gaan zitten, toen mochten we gaan eten. Het was een pastabuffet. Dit was niet goed opgewarmd (eigenlijk koud dus), en hierdoor ook niet lekker.
Zij hadden de huisdj (moeten?) nemen, maar ook dit was een grote tegenvaller. Deze dj straalde zelf absoluut geen plezier uit, kreeg ook niemand blijvend op de dansvloer. Had hij mensen op de dansvloer dan gooide hij er weer een heel ander heel fout nummer tussen, waardoor iedereen weer wegging.
Qua tafeldecoratie zeker voldoende vragen hoe ze het doen. Zij hadden (ongevraagd) opeens menukaarten op tafel staan gebaseerd op hun uitnodiging, maar dat was echt heel slecht gemaakt...
Ik zou er zelf in elk geval nooit mijn feest geven.

Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik14-10-2015 8:59:18

Voor een goede en vlotte overgang tussen verwelkoming, receptie, diner en avondfeest zou ik een ceremoniemeester inhuren en het niet overlaten aan de zaal :)

Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik14-10-2015 9:51:53

Wij deden het op onze trouw zonder ceremoniemeester, maar hadden wel een maitre toegewezen gekregen in de zaal. Hij heeft dit perfect geregeld. Ik vind het zonde om extra geld uit te geven aan zo'n dingen, terwijl iedereen (goede) locatie ook steeds een maitre voorziet die zulke taken op zich neemt.
Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich beslissen :).

Dorien
17-9-2016
 Meld misbruik14-10-2015 10:52:03

Toch wat tegenstrijdige reacties precies...Qua DJ en decoratie ben je volledig vrij bij de Elysée. Je kan dit laten regelen door de zaal maar zeker niet verplicht.
De opmerking naar ontvangst, kan ik precies wel plaatsen aangezien de zaal 1 grote open ruimte is.. en je dus misschien niet echt weet naar waar met "receptie" ...

Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik14-10-2015 12:28:59

Waar ben jij getrouwd, Katrien?
Ja, Dorien, dat kan idd wel wat moeilijk worden als er niemand is die de zaak regelt.

Bij Watt17 is het ook 1 grote ruimte maar die volgens mij wel modulair. Daar vooral vragen naar het Willy Wonka dessertfbuffet ^^

Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik15-10-2015 14:07:13

Wij hadden ons feest in zaal Agora in de Lotto Dôme in Maaseik. Ik vind het zelf een hele mooie zaal, die weinig extra aankleding vraagt. De zaal wordt uitgebaat door Gastrimon, zij verzorgen dus drank, eten, bediening, inkleding, ...
Wij hebben ervoor gekozen om hier 's middags als naartoe te gaan met onze suite. Gestart met een kleine receptie en dan een uitgebreid diner. Er stond een hele grote tafel in de zaal, waar we hebben gegeten.
Voor het avondfeest is deze lange tafel afgebroken en vervangen door enkele kleinere ronde tafels (voor ongeveer 10-12 personen per tafel). Voor de rest stond de zaal al klaar toen we er 's middags aankwamen. Wij hadden één kant van de zaal als zitgedeelte voor de oudere mensen, één kant van de zaal statafels met krukken.
Doorheen de avond hadden wij dan hapjes (een aantal koude hapjes zoals carpaccio en een aantal warme hapjes (rijst met een scampi), eindigend met een frietje).
Het was bij ons dus ook één grote ruimte (middenin de dansvloer), maar de bediening die de ontvangst deed wees mensen ook meteen de juiste kant uit. We lieten iedereen de keuze of ze wilden staan/zitten, en de bediening gaf hen dan ook de info.

We kregen 's middags en 's avonds een maitre toegewezen, waar we naartoe konden met al onze vragen en wensen en die deze zo snel en zo goed mogelijk probeerde te vervullen. We waren hier heel tevreden van!

Een ceremoniemeester wordt (dacht ik toch) vooral gebruikt voor het daggedeelte (gemeentehuis - kerk/ceremonie - ...) Deze mensen vragen toch wel heel wat geld, dus waarom dan niet beter de mensen van je zaal gericht inzetten?

Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik16-10-2015 9:55:55

Een ceremoniemeester vraagt tussen de 300 en 500 euro en die werken dan ook samen met jou je hele draaiboek uit enzo dus het heeft wel een voordeel.
Maar als je een zaal vindt die dit allemaal biedt, heb je geluk en is het inderdaad niet nodig :)

De zaal ziet er mooi uit, ik wist niet dat ze daar een eventlocatie hadden en heb nochtans lang genoeg in Maaseik gewoond ^^

Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik16-10-2015 13:22:01

De zaal is er al zolang de nieuwe sporthal staat, dus toch al een aantal jaren. Ik ben er zelf af en toe geweest wanneer er volleybal was, en ben er een aantal jaren geleden ook naar een huwelijk geweest.
Wij hebben even moeten zoeken voor we de juiste personen te pakken hadden voor meer info rond het huren, catering, offerte, ... Ze maken eigenlijk weinig tot geen reclame :).

Momenteel zijn er bijna wekelijks trouwfeesten, dus hun mond op mond reclame werkt wel.
Wij waren er in elk geval supertevreden van, onze gasten waren ook heel positief, we zouden de locatie en ons 'concept' dan ook aan iedereen aanraden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info