Terug naar overzicht
Ik volg even mee :D
Mijn trouwring (3 jaar oud) en verlovingsring (twaalf jaar oud) zijn allebei witgoud. Beiden zijn ook nog gewoon wit, ze zijn niet geel geworden. Ik draag beiden nochtans dagelijks. Geen idee hoe de samenstelling precies is echter, maar het kan dus wel. Nu ik eraan denk, de trouwingen van mijn ouders (bijna 43 jaar oud) zijn ook nog steeds wit :-)Maar welk materiaal je ook kiest, ik raad je sowieso aan om tijdens een zwangerschap géén ringen te dragen.
Mijn trouwring (3 jaar oud) en verlovingsring (twaalf jaar oud) zijn allebei witgoud. Beiden zijn ook nog gewoon wit, ze zijn niet geel geworden. Ik draag beiden nochtans dagelijks. Geen idee hoe de samenstelling precies is echter, maar het kan dus wel. Nu ik eraan denk, de trouwingen van mijn ouders (bijna 43 jaar oud) zijn ook nog steeds wit :-)
Maar welk materiaal je ook kiest, ik raad je sowieso aan om tijdens een zwangerschap géén ringen te dragen.
Ik heb een witgouden verlovingsring en nu na 1 jaar vind ik dat de ring best al gelig geworden is aan de onderkant. Ik hoorde van de juwelier dat het ook afhankelijk is van persoon tot persoon of de ring verkleurd..
goud is sowieso geel. Witgoud wordt bekomen door de ring in een bad van rhodium te leggen. Als je ring wordt blootgesteld aan de elementen ... sporten, zweten, zeewater enz enz is het normaal dat die dus geler wordt aangezien de rhodium laag aangetast wordt.
Wij zijn gisteren onze trouwringen gaan bestellen, we kregen een superduidelijke uitleg;Witgoud is van nature inderdaad niet 'wit', maar champagnekleurig (dus ook niet geel, zoals goud). Wij vonden dat champagnekleurige net mooier dan het echte wit (zilverkleurig), omdat we inderdaad ook wel denken dat die rhodiumlaag er snel af gaat en je ringen dus die champagnekleur krijgen, zijn we voor de gewone witgouden gegaan. Bij onze juwelier waren er dus blijkbaar 5 opties: zilver, goud, roségoud, witgoud(champagnekleur) en witgoud met rhodiumlaag.
Wij hebben ook gekozen voor wit gouden ringen.Mijn verlovingsring heb ik na 1jaar ook al opnieuw moeten binnenbrengen omdat de onderkant niet meer mooi wit was maar dit wisten we van tevoren.Goud is zoieso niet wit van nature en de de rhodiumlaag verslijt door het dragen, zweet, producten enz.Vroeger werden er veel meer andere producten gemengd met het goud om de kleur wit te houden maar tegenwoordig zijn de regels voor goud veel strenger waardoor het zuiverder of beter is maar natuurlijk wel iets sneller zijn kleur verliest.Groetjes
Tessa, heb je die dus na 1 jaar opnieuw kunnen laten 'witten'? Want zou dat eventueel ook doen. Ben ondertussen 9 maanden verloofd en de onderkant van de verlovingsring is ook wat gelig/champagnekleurig geworden. Maar zou het wel fijn vinden moest ik hem weer stralend wit hebben op het huwelijk :)