Terug naar overzicht
Hallo,ik heb daar eigenlijk ook geen idee van. Bij ons komen sowieso de ouders, grootouders, getuigen, meters en peters. Er zullen wel enkele nonkels en tantes aanwezig zijn, maar heb geen idee hoeveel.Groetjes.
Bij de meeste huwelijken is iedereen gewoon welkom op de wettige trouw. Je moet hier namelijk niks voor voorzien.Je kan natuurlijk een drankje voorzien voor de aanwezigen maar dit gebeurt meer niet dan wel.Is het op een andere dag dan het kerkelijk huwelijk, dan wordt het meestal klein gehouden. Ouders, zussen en broers, getuigen, om dan na de ceremonie iets intiems te doen.
Bij ons was er veel volk op de wettelijke trouw omdat wij niet voor de kerk getrouwd zijn. Ik denk dat er tussen de 40 en 50 mensen waren, maar dat vonden ze op de gemeente geen probleem.
Wij trouwen ook enkel voor de wet, weliswaar hebben we ook nog een ceremonie in de namiddag. Op ons wettelijk huwelijk zullen ongeveer 30 à 40 personen aanwezig zijn waaronder getuigen, ouders, broers en zussen, nonkels en beste vrienden.
Bij ons op de gemeente vragen ze wel een aantal denk ik omdat ze ook een mini receptie geven daar met cava en fruitsap.Dus ze vragen niet echt een mega aantal.. Maar ik denk dat wij gewoon op de uitnodigen als "algemeen" deeltje er bij op zetten dat we om 11u voor de wet trouwen. Dan zien we wel wie er komt opdagen :p