Nu Online
Momenteel zijn er 590 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Duurtijd eerste receptie?

26-10-2015 10:22:13

Hoi iedereen.

Onze dagplanning voor onze trouwdag ligt al zo goed als vast, ik twijfel alleen nog voor de duurtijd van onze eerste receptie (dus voor de mensen die niet zijn uitgenodigd voor het avondfeest); anderhalf uur of toch maar 2u?

Mijn ouders vinden 1,5u nogal weinig, maar aangezien we zowel voor het gemeentehuis als voor de kerk trouwen die dag, wordt het met 2u misschien iets te krap.

Mijn vraagje dus: hoe lang duurt jullie eerste receptie?

Bedankt!

Stéphanie
4-12-2021
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 830

Patrick

Meld misbruik26-10-2015 10:44:29

Anderhalfuur lijkt lang genoeg in de meeste gevallen, dan komen ze zeker niet gespreid, en hoeven jullie geen lange tijd te ontvangen en te kussen .

Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik26-10-2015 14:27:31

Dat extra half uur gaat het niet maken voor de gasten hoor :) Als anderhalf uur beter uitkomt voor jullie, gewoon doen :)

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-10-2015 14:45:50

Bij ons duurde de receptie twee uur. Ik vond anderhalf uur ook echt te kort. Onze receptie is zelfs nog uitgelopen, omdat het zo leuk was, maar dat was geen probleem, omdat er een uurtje tussen zat voor de avondreceptie begon.

Maar het hangt ook van de situatie af. Hoeveel gasten heb je op de receptie (als dat er veel zijn, heb je nauwelijks de tijd om iedereen te begroeten, laat staan ermee te praten) en hoe ver moeten ze komen? Je wil toch liever niet dat je gasten bijna even lang (of zelfs langer) onderweg zijn dan dat de receptie duurt. Maar als het aantal gasten meevalt, en iedereen woont min of meer in de buurt, dan zou ik niet twijfelen, als dat je planning eenvoudiger maakt. Zorg alleszins zeker voor een buffer tussen de receptie en de start van het avondfeest. Heel handig als je nog een momentje voor jezelf hebt ;-)

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik27-10-2015 20:32:54

Beste bespreken met je zaal. Hangt enorm af van het aantal (koude of warme) hapjes die je laat serveren. Zorg ervoor dat er een half uur is tussen die receptie, en de volgende. Want je zal maar weinig rust hebben. Iedereen neemt afscheid en soms gaat daar wat tijd in, afhankelijk ook van het aantal. Best vermelden op de uitnodiging van en tot. Succes.

O ja, als het een kleine setup is, schiet de DJ vaak ook nog tussen die twee recepties met zijn gear naar binnen...

Annelies
27-8-2011
 Meld misbruik28-10-2015 14:28:31

Hallo Stéphanie,

Ik kan je zeggen uit ondervinding dat 2u echt wel heel lang is.
Anderhalf uur lijkt misschien wel kort maar is het echt niet. Je hebt meer dan tijd genoeg voor iedereen gedag te gaan zeggen en een babbeltje te slaan. Niet vergeten dat de suite meestal ook op die receptie blijft. Dus voor jullie en de suite is het dan eerst deze receptie en daarna dan nog eens de receptie voor de avondgasten.
En net zoals hier al gezegd is, is het het beste om een half uur tussen de twee recepties te voorzien. Een adempauze is op zo'n dag echt wel noodzakelijk.
Denk er nog eens rustig over na en veel succes nog met de voorbereidingen.

Groetjes,

Annelies Vandebon
Marrynique
Weddingplanner/ceremoniemeester
marrynique@gmail.com
http://www.marrynique.be/
https://www.facebook.com/pages/Marrynique/1384760091787...

Carolien
28-5-2016
 Meld misbruik10-1-2016 21:03:43

Dat hangt erg van je zaal af. Bij ons zijn er heel wat warme hapjes voorzien en onze zaal raadt 2u aan voor de receptie, zodat alle mensen ook de tijde hebben om te praten en van de hapjes te genieten.
Wij voorzien dus twee uur voor de receptie en wilden ook een einduur op de uitnodiging zetten. Een halfuur later start het avondfeest (met voorafgaand de tweede receptie).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...