Terug naar overzicht
Bij ons is het zowel videograaf en fotograaf en inderdaad ik denk wel dat ze het appreciëren dat je voor hun ook eten voorziet ;-)Sommige zalen geven een iets goedkopere prijs voor hun omdat zij ook weten dat ze niet zoveel eten als de rest doordat ze ook nog hun werk aan het uitoefenen zijn..
Ik denk wel dat je mag verwachten dat ze hun eigen eten mee nemen voor de dag maar voor iemand die van 's morgens vroeg tot 's nachts aanwezig is op je feest denk ik ook dat ze het kunnen appreciëren als ze minstens een hoofdschotel krijgen of een keer mee mogen aanschuiven aan het buffet. Als je dat liever niet wil kan je dat altijd zeggen maar dan kan het ook gebeuren dat ze 's avonds even weggaan om ergens een frietje te gaan eten en als er dan net iets gebeurt op je feest dan zijn ze er niet.
Bij een buffetvorm van de hoofdmaaltijd is er nooit een probleem. Foto- en videograaf kunnen daarvan nemen als allerlaatste personen. Sommige zalen voorzien een 'artiestenmaaltijd' bestaande uit een hoofdgerechtje. Je kan best even informeren bij je zaal.
Als het een buffet is dan is het zelfs aan te raden om foto- en videograaf niet als allerlaatste laten aan te schuiven, na het eten is er altijd een speech of presentatie en als ze als laatste aanschuiven lopen ze het risico hun eten te moeten laten staan als er iets gebeurt en het is niet leuk om daarna vast te stellen dat het zaalpersoneel hun bord heeft opgeruimd of dat hun eten koud is. Als er aan tafel wordt geserveerd dan krijgen de gasten gewoonlijk altijd voorrang.
Die mensen zijn er een ganse dag bij, dus ja, wij rekenen hen erbij voor het eten. Ik zou het erg vinden dat zij ergens, tijdens het feest, even weg moeten om de grote honger te gaan stillen bij een frituur.
Dag Saskia,Ik zou dit overleggen met jouw fotograaf / videograafPersoonlijk apprecieer ik het enorm als we overdag iets te eten of drinken krijgen. Ik heb altijd wel iets voorzien in de auto mocht dit niet zo zijn...Standaard stop ik einde recepties, dan hoef ik uiteraard geen avondmaal. Wanneer men mij echter bij boekt om ook de openingsdans te fotograferen, vraag ik in mijn contract een maaltijd te voorzien.Wat ik vaak opmerk: fotografen zijn al van 's morgen in de weer... DJ's komen pas 's avonds toe en mogen meteen aanschuiven...Greetz,Christ
Dag Saskia,
Ik zou dit overleggen met jouw fotograaf / videograaf
Persoonlijk apprecieer ik het enorm als we overdag iets te eten of drinken krijgen. Ik heb altijd wel iets voorzien in de auto mocht dit niet zo zijn...
Standaard stop ik einde recepties, dan hoef ik uiteraard geen avondmaal. Wanneer men mij echter bij boekt om ook de openingsdans te fotograferen, vraag ik in mijn contract een maaltijd te voorzien.
Wat ik vaak opmerk: fotografen zijn al van 's morgen in de weer... DJ's komen pas 's avonds toe en mogen meteen aanschuiven...
Greetz,
Christ