Terug naar overzicht
Dag Elien,Hopelijk kan ik je helpen met onze ervaring hieromtrend.Mijn vriendin is overgeschakeld op een meer biologische manier van anticonceptie.dit is een soort computer waar je elke morgen je temperatuur meet en zo kan zien wanneer je vruchtbaar of niet vruchtbaar bent.Want uiteindelijk is de vruchtbaarheidsperiode per maand niet zo groot (ongeveer 7 dagen.Dit heeft ook als voordeel dat er geen neveneffecten zoals bij het nemen van de pil.Wij zijn heel blij van de manier, buiten onze verwachtingenHet bedrijf heet Ladycomp en op de site kan je meer info terugvinden.Groetjes
Ik zou zelf de strip doorknippen op de dag van je trouw.Of een week of 2 weken ervoor.Een oude vriendin dacht ook van "effe ontpillen en hopelijk een paar maanden na de trouw zwanger" en stopte 1.5 maand voor haar huwelijk. Op haar trouw was ze een maand zwanger. Bij de bedankingskaartjes hebben ze iedereen ingelicht.Een nichtje smeet de pil weg op haar huwelijk met de gedachte van "als ik over een jaar zwanger ben, zal 't goed zijn". Achteraf geteld is ze zwanger geraakt tijdens hun huwelijksreis (direct na hun trouw).Natuurlijk kan het zijn dat het maanden duurt voor je ontpild bent. Of voor je effectief zwanger raakt - sommigen doen er zelfs jaren over.Maar het kan ook direct prijs zijn. Als je dan x maand voor je trouw zit, kan je op zoek naar een nieuw kleed of kan je bijvoorbeeld extreem misselijk zijn op je eigen trouw (of andere zwangerschapsklachten).
Ik had mijn kindjes al voor mijn trouw. Zat/zit al aan de pil sinds mijn 12e (pijnlijke regels...) en ben gestopt met de pil in augustus 2007, bevallen in mei 2008 :-) Ik ben dus onmiddellijk na het stoppen met de pil zwanger geworden. Bij nummer 2 ben ik gestopt in juli 2011, maar ben pas zwanger geworden in december 2011 en bevallen in september 2012.Maar wat mij toen wel wat was opgevallen, geen exacte wetenschap maar wat mij persoonlijk opviel, is dat ik voor de eerste zwangerschap altijd mooi 3 weken pil, 1 week regels heb gedaan en tussen mijn zwangerschappen steeds mijn pil doornam voor 3 x 3 weken en dan 1 week regels (mocht van gynae, en maakte ook de regels minder zwaar...). Want in november 2011 (een maand dus voor ik zwanger werd...) dacht ik dat ik zwanger was omdat ik de 'overtijd' was terwijl ik een paar dagen later alsnog mijn regels kreeg. Ik heb toen altijd een beetje het gevoel gehad van: nu is mijn lichaam hersteld. En bam, toen was ik direct zwanger :-)Ook geen last gehad van rare veranderingen na het stoppen van de pil.Heel veel succes!
Ik had mijn kindjes al voor mijn trouw. Zat/zit al aan de pil sinds mijn 12e (pijnlijke regels...) en ben gestopt met de pil in augustus 2007, bevallen in mei 2008 :-) Ik ben dus onmiddellijk na het stoppen met de pil zwanger geworden. Bij nummer 2 ben ik gestopt in juli 2011, maar ben pas zwanger geworden in december 2011 en bevallen in september 2012.
Maar wat mij toen wel wat was opgevallen, geen exacte wetenschap maar wat mij persoonlijk opviel, is dat ik voor de eerste zwangerschap altijd mooi 3 weken pil, 1 week regels heb gedaan en tussen mijn zwangerschappen steeds mijn pil doornam voor 3 x 3 weken en dan 1 week regels (mocht van gynae, en maakte ook de regels minder zwaar...). Want in november 2011 (een maand dus voor ik zwanger werd...) dacht ik dat ik zwanger was omdat ik de 'overtijd' was terwijl ik een paar dagen later alsnog mijn regels kreeg. Ik heb toen altijd een beetje het gevoel gehad van: nu is mijn lichaam hersteld. En bam, toen was ik direct zwanger :-)Ook geen last gehad van rare veranderingen na het stoppen van de pil.
Heel veel succes!