Terug naar overzicht
Hoi,Op locatie trouwen kan niet met een echte priester. Zo'n tien jaar geleden heeft mijn neef het toch klaargekregen, met de priester van onze parochie. Zij zijn wel even in de kerk geweest om daar te gaan tekenen, en hier zijn dan ook foto's van gemaakt "als bewijs". Je kan via Rent a Priest gaan, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde en is bijgevolg ook geen echt kerkelijk huwelijk. Ik denk dat je best een knoop doorhakt: wil je echt een kerkelijk huwelijk dan moet het misschien toch best in een Kerk, wil je liever op een speciale locatie een viering kan je via Rent A Priest, Huis van de Mens, ... een ceremonie organiseren. Veel succes!!
Dag Elisabeth,Er zijn wel echte priesters die dit willen doen (meestal de jongere priesters), omdat ze al blij zijn dat er nog mensen willen katholiek trouwen. Het is dus wel mogelijk, het is enkel heel wat zoekwerk om zo een priester te vinden...Veel succes!
De 'echte' (Rooms Katholieke) priester van Zwevezele (West-Vlaanderen) de trouwt koppels in tuin of orangerie van een feestzalen. Ik heb hem nog geassisteerd als DJ-koster hehehe. Maar hij is populair, en kan ook maar op één plaats tegelijk zijn. Het hangt er van af hoe belangrijk dat 'sacrament' of de geijkte religieuze ceremonie binnen die bepaalde religie en haar organisatie wel voor jullie is... http://www.demens.nu/nl/HuisVanDeMens/ verzorgt ceremonies op jouw gekozen locatie. Dit is een vrijzinnige vereniging. Je huwelijk wordt niet opgedragen aan een bovennatuurlijk opperwezen, maar aan de mensen rondom jullie.
Dankjewel voor de tips!Nu nog een jonge priester vinden;)Priester van zwevegem heeft net een mailtje ontvangen :)