Nu Online
Momenteel zijn er 590 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Walking dinner - @ Bieke (180507)

11-2-2007 21:06:07
Bieke,

Wij denken ook in de richting van soort walking dinner. Hoe pakken jullie dit concreet aan? Verzorgt een traiteur dit eten of de feestzaal? Welk soort gerechten nemen jullie? Wordt dit dan op dessertbordjes gepresenteerd?

In een bepaalde zaal moesten wij extra betalen voor de krukjes, jullie ook? Denken jullie dat het haalbaar is met statafels? Hoe maken jullie duidelijk welke mensen aan tafels moeten staan...

Andere tips zijn welkom...
Heel erg bedankt

Els&Andy

andy
10-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 1029

Veerle
12-5-2007
 Meld misbruik12-2-2007 15:24:11

Dag Andy
Je kan het best eens informeren bij de uitbater van de feestzaal. Die hebben allerhande formules. Voor ieder wat wils. En normaal kan je zelf kiezen welke bufeeten ook. desserten, koud buffet, warm buffet, kaas. Die gaan je het best kunnen helpen.

bieke
18-5-2007
 Meld misbruik14-2-2007 16:31:54

Hallo

sorry voor de late reactie maar toch nog...
de meeste feestzalen hebben menu's die gebruikt worden bij een walking dinner. Dit zijn meestal gewoon buffetten, waar de gerechten in kleinere porties voorzien zijn.
Wij wilden eerst statafels zonder krukken en dan kleinere porties eten op bordjes voorzien. Maar dat kost nog eens extra per persoon. We vonden dat we dan meer waren met krukjes per tafel. Dus doen we 4 krukken per statafel en wordt het eten gewoon in buffet opgesteld, zodat iedereen kan nemen wat hij wil. Bij ons is het een koud en warm italiaans getint buffet geworden om toch aan ieders goesting te kunnen voldoen.
Voor de krukken moesten wij ook bijna overal betalen. Slechts 1 zaal had ze zelf, maar die zaal was dan ook nog duurder dan wat we nu hebben. prijs krukjes voor ons: 2,48 euro pp incl BTW
Wij hebben tegen iedereen ons concept al uitgelegd. Denk dat dat ook wel belangrijk is. Wij hebben voor onze familie (oudere mensen) zitplaatsen voorzien. Voor vrienden en jong publiek statafels met krukken. Die voorzien we dichter tegen de dansvloer aan.
Wij hebben dus ook geen eretafel, mijn ouders en wij houden daar zelf niet zo van om de hele avond bij dezelfde mensen te zitten.
Bedoeling is dus dat iedereen tijdens het diner en feest kan gaan of staan waar hij wil.
Bij het binnenkomen zullen wij wel onze gasten een tafel aanduiden waar zij zich kunnen plaatsen. Maar wordt ook de bedoeling uitgelegd.
Wij hebben uiteindelijk wel voor iedereen een zitplaats op kruk of stoel om te eten. Maar om half 10 komt er nog eens 70 man bij die zich tussen de andere gasten begeven. Dan is er geen zitplaats meer voor iedereen.
In de feestzaal kunnen ze ook tips geven hoor.
Maar laat je niet afschrikken. Er zijn er ook die ons proberen bang maken hebben, maar wij voelen ons het best bij dit concept en zijn ervan overtuigd dat het geslaagd zal zijn.
En er zullen altijd wel mensen bij zijn die misschien liever een traditioneel feest hebben, maar t is niet hun feest hè.

als je nog vragen hebt, kan je me altijd mailen hoor;
bieke_mostmans@hotmail.com
is misschien makkelijker

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...