Nu Online
Momenteel zijn er 743 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal recensies gevraagd! :)

5-1-2016 15:03:35
Beste mede-verloofden!! :)

Mijn vriend en ik gaan trouwen in september 2017.
Inderdaad het is nog even, maar daarom hebben we dus veel tijd om zalen te bezichtigen en te vergelijken :)

Daarom onze vraag aan jullie: "Wat zijn jullie ervaringen met volgende feestzalen?" (En dit mag gaan van prijs, tot inkleding, bediening en eten,... Dus wat er allemaal in je op komt ;) )

- Hof van Nassau in Zottegem
- Feestzaal 't Zavelhof in Vlierzele
- Feestsalon Hof Ten Daele in Herzele (Hillegem)
- De Montil in Affligem

Alvast hartelijk bedankt!

Maiken & Frederik

Maiken
16-9-2017
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2256

Jelle
19-12-2015
 Meld misbruik5-1-2016 19:26:02

Kasteel van Moerkerke in Moerkerke (Damme): super lekker eten (kok is afgestudeerd aan Spermalie), enorm vriendelijke service en perfecte droomachtige locatie voor een gezellig en 'warm' huwelijksfeest.

Zeer romantisch kasteel en er is een ceremonieruimte ter beschikking voor 50 personen. Ook een toffe tuin, maar hiervan hebben wij niet genoten gezien het een wintertrouw was. Wij verbleven na het feest in B&B het verloren schaap in Damme. Super aanrader. Wij waren niet van de streek en veel van onze gasten zijn blijven overnachten de buurt (niet duur).

Maiken
16-9-2017
 Meld misbruik5-1-2016 22:43:52

Hartelijk bedankt Jelle voor je recensie ;)

Maar wij blijven liever wat in onze eigen regio (Zottegem - Ninove - Aalst ) :)

Groetjes!

Maiken & Frederik

Stefan
14-3-2015
 Meld misbruik10-1-2016 13:14:27

Wij hadden ons feest in Hof Van Nassau. Je kan via hun website de brochure aanvragen om een idee te hebben van de verschillende mogelijkheden en prijzen. Ga zeker ook eens langs want elke zaal heeft zijn eigen sfeer en die moet natuurlijk bij jullie passen. Wij zijn een paar keer langsgeweest en werden telkens zeer vriendelijk ontvangen en kregen ook snel reactie op telefoon en mail. Toen we de keuze voor onze menu hadden gemaakt, zijn we ook met ons tweetjes gaan voorproeven tijdens de openingsuren van het restaurant en waren we helemaal overtuigd! Wij en onze gasten waren alvast zeer tevreden.
En hoewel we dachten niet zo'n dansers te zijn, hebben we dankzij de huis-dj (Klimaxs Music) toch veel op de dansvloer gestaan.

Christiaan

Meld misbruik11-1-2016 16:20:10

@ Stefan,

Graag gedaan en nogmaals proficiat.

Christiaan

Ines
2-7-2016
 Meld misbruik13-1-2016 18:27:44

Hallo,

Hof ten Daele zou ik zeker niet doen. Is een beetje blijven stilstaan in de tijd. Vrij simpel vodn ik alles.
Hof van Nassau had ik ook op mijn lijst staan maar ik had van kenissen met negatieve ervaringen (is natuurlijk soms subjectief) en dus hebben wij het niet gedaan.
Wij zijn gegaan voor Hof Ter Meyghem in Oudegem, iets verder rijden want we zijn van Mere maar de moeite waard. We zijn enkele weken geleden naar de proeverij gemogen en enkel lof. De gastvrouw is zo lief dat ik er zeker ben dat ik me op onze trouwdag geen zorgen hoef te maken en het eten was superlekker. Stijl van de zaal is ook ons ding dus wij waren verkocht.
Volg vooral je gevoel. Het laat je zelden in de steek!

Maiken
16-9-2017
 Meld misbruik17-1-2016 16:31:41

Stefan en Ines, hartelijk dank voor jullie feedback ;)

En proficiat trouwens Stefan! ;)

joris
25-6-2016
 Meld misbruik5-2-2016 20:34:22

wij trouwen op 25/06/2016 in de MONTIL
ik zal je later een feedback geven :-)

Maiken
16-9-2017
 Meld misbruik14-2-2016 12:40:17

Ok, bedankt Joris! En alvast proficiat! :)

ann
20-8-2016
 Meld misbruik6-9-2016 21:55:22

dit was mijn reactie aan Joris, ik had te laat gezien dat hij ondertussen al gehuwd was in De Montil:

ik denk zelfs dat ik zijn tafelschikking heb gezien toen we met de kok de menu kwamen bespreken en beslissen ...

Beste Joris, wij zijn 20/08 gehuwd in De Montil en ik ben zeeeeeeer blij dat ik voor de zaal heb gekozen...
de verantwoordelijken Marleen De Bolle en Steven Minner hebben in de voorbereiding naar het feest ons fantastisch bijgestaan en ik had altijd onmiddellijk antwoord op al mijn "zotte" vragen... de dag zelf staan ze onmiddellijk klaar om last minute verrassingen op te vangen... kortweg een absolute aanrader, ik was een zeeer relaxte bruid (dat kan mijn kapper bevestigen want ze had nog nooit zo'n relaxte bruid s morgens gezien....)
ik maakte me eerst ook zorgen over de tafeldekking maar ze hebben het fantastisch gedaan... vraag of je een gedekte zaal mag bekijken, ze laten u dat met plezier zien, echt waar... u mag trouwens zelf beslissen hoe de tafels moeten staan en als je twijfelt geven ze je raad zonder iets op te dringen...
op de tafel mag je zetten wat je wil, doch hebben wij geopteerd om de bloemenschikking te nemen waarmee de zaal samenwerkt... het waren prachtige bloemenstukjes die in de prijs inbegrepen waren,.. op de eretafel een prachtig groter bloemenstuk...ik heb zelfs met de bloemist samen gewerkt om mijn bruidsboeket, corsages enz te laten maken... het was een prachtig geheel..
ik heb nog geen foto's binnen gekregen van de fotograaf (we hebben in de tuin de huwelijksfoto's laten maken met de kindjes) maar als ik iets binnen krijg van foto's wil ik u die zeker bezorgen.
lieve groeten Ann

Mimi
20-8-2016
 Meld misbruik19-10-2016 11:37:12

Ga zeker niet naar hof ter meyghem!

Maiken
16-9-2017
 Meld misbruik6-1-2017 12:03:59

Het is ondertussen al een jaar geleden dat ik deze vraag stelde, man de tijd gaat snel! :D

In ieder geval willen we even laten weten dat we uiteindelijk voor de Montil zijn gegaan! :) We wachten nu op de nieuwe lijst om het menu te kunnen kiezen en dergelijke.

We zijn op bezoek geweest bij 't Zavelhof in Vlierzele, De Snip in Moorsel en De Montil in Affligem. Het Hof van Nassau hebben we niet bezocht, aangezien we de prijzen gewoon te hoog vonden (hadden de prijslijst op voorhand aangevraagd) en Hof ten Daele in Herzele antwoordde niet op onze mails en blijkt nu gestopt te zijn.

't Zavelhof in Vlierzele
Zeer vriendelijke ontvangst, het gebouw was net klaargestoomd voor een Babyborrel, dus het was wel fijn om de zaal direct aangekleed te zien! :) Zeer leuke moderne toutches, want de zaal is recentelijk gerenoveerd, dus modern is ze wel. Helaas vonden we het binnen aan de vrij donkere kant (kleine ramen, wel leuke sfeerverlichting voorzien ter compensatie! en niet aan de zonnekant) en liet de buitenkant van het gebouw wel aan de wensen over, daar ziet ze er naar onze mening oud en vervallen uit, maar dan laat de binnenkant je wel tot verstomming staan vanwege de moderne vernuften. Ook is het tuintje wel heel erg klein voor als je een receptie buiten wilt doen en wij verwachten redelijk wat volk. De parking daarentegen is best heel groot, dus zeker voldoende ruimte, alleen regende het de dag dat we gingen kijken en was het één grote modderpoel, wat volgens mij geen aanrader is als je met een lang wit trouwkleed je entree wil maken, zelfs met bruidsmeisjes om je te helpen tillen :) Zeer interessant was wel de prijs-kwaliteitsverhouding, als je een beperkter budget hebt! Ook de regeling dat je het menu op voorhand eens kan komen proeven tijdens één van hun "fuiven" en dit van de rekening werd getrokken bij een effectieve boeking, kon ons zeker smaken! Al bij al keren we er zeker nog terug voor ook ooit onze babyborrel te laten organiseren! :D

De Snip in Moorsel
Hierover las ik al heel veel goede commentaren hier op het forum en ze zijn echt niet gelogen! Ook hier een zeer vriendelijke ontvangst. Een zeer grote parking, die ook wel iets romantisch heeft met de hagen. Ook hier hadden we net geluk dat ze hun aan het voorbereiden waren op een trouw, die in de late namiddag ging plaatsvinden. Dus konden we weeral van een aangeklede zaal proeven. De zalen zijn heel erg leuk, een warme uitstraling, met veel lichtpartijen. Er was buiten ook een klein altaartje opgesteld voor een kleine ceremonie, echt super schattig! Prachtig gedekte tafels. Ook qua prijs-kwaliteitsverhouding zaten ze naar onze mening heel erg goed. De zaal had ons op dat eerste moment al in de ban, maar het enigste waar we heel hard over twijfelden was de grote van de dansvloer. Wij hebben een heel er grote familie, die nogal graag de beentjes los smijten, dus hadden we echt twijfels of die er wel allemaal tegelijkertijd op zouden kunnen... Daarvan dus de beslissing om toch nog even verder te kijken, anders was deze het absoluut geworden!

De Montil in Affligem
Deze zaal is het uiteindelijk geworden. Ik kan er moeilijk woorden over kwijt. We hadden alle zalen die we bezocht hadden nog nooit eerder gezien of van gehoord (buiten over gelezen op dit forum). We betraden het terrein en het benam ons gewoon de adem... De parking is gigantisch, aangezien ze niet alleen over feestzalen beschikken, maar ook over aula's voor congressen en niet te vergeten een Squash en tennisterrein, dus ze moeten wel veel plaats voorzien voor al dat volk :) We hebben ook alle verschillende zalen mogen bekijken (wel waar ons volk in past) en ze hadden elk wel iets speciaals. We kozen uiteindelijk voor de zaal "Andromeda", omdat deze vlak aan het overdekte terras ligt en de bar hieraan vast hangt. Zo kunnen we nog kiezen of we in de bar of op het terras de receptie houden bij slecht weer. Deze zaal is ook modulair, dus ze kan groter of kleiner worden gemaakt en dat leek ons super praktisch. Ook heeft de zaal een vrij strakke, simpele maar moderne uitstraling, iets wat mijn partner heel er graag ziet. Ik ben dan weer meer te vinden voor het speelse van de bar en natuurlijk de prachtige kunsttuin. De Montil was gewoon weg de ideale combinatie van onze eigen karakters. Helaas is de Montil wel aan de duurdere kant, maar ze paste toch nog binnen ons budget.

Sorry voor het giga verslag, maar het kan maar praktisch zijn voor iemand anders :)

Trouwens bedankt Ann voor de reactie! En we zijn nu eigenlijk eens benieuwd hoe het bij Joris vergaan is! :D

Groetjes Maiken en Frederik

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info