TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ilona
24-5-2008
|
12-2-2007 13:22:19
Ik ben in Brussel geweest (ik meende gehoord te hebben dat ze daar vriendelijker waren dan in Aalst). Ik vond ze daar totaal niet vriendelijk. Ik had op voorhand een afspraak gemaakt, maar we waren met twee, dus iemand mag achteraan, vrij privé, terwijl ik vooraan moest en de hele tijd vooraan in de winkel voor de spiegel moest gaan staan. het was er trouwens heeeeel koud! alsof de verwarming er geeneens aanlag. Die ene dame die mij geholpen heeft was wel vriendelijk, maar de man die daar was en een zekere "madame yvette" ofzoiets heb ik zelfs achter mijn rug horen fluisteren over mij! Echt grof! En ze waren absoluut niet tevreden dat ik buitenging zonder iets te kopen. Dus ik durf ook niet meer terug, niet dat ik zou willen eigenlijk. Wat voor mij ook wel ambetant was, was dat ze vooral maten 44 hadden hangen, en die naar mijn 34-36 gespeld moesten worden! Niets tegen grote maten, en ik begrijp ook wel dat ze niet alle maten kunnen hangen hebben, maar er bleef dus niet veel over van het model natuurlijk. Maar ik veronderstel dat dit in de meeste winkels wel zo is. Ook toen ik zei dat ik misschien eens met m'n vriend ging terugkomen, zei die man: da's een zaak tussen moeder en dochter he, tegen m'n ma, alsof m'n vriend er niet zou binnenmogen. Ik gruwel van die clichés, dus mij zien ze daar niet meer terug!
|
|
Chantal
1-9-2007
|
12-2-2007 13:31:05
Hallo,
Ik ben in Aalst geweest en ik ben er heel tevreden. Ik had ook vooraf een afspraak gemaakt. We waren ook met 2 om te passen, maar ik vond het geen probleem. Dit is boven en je hebt beide veel plaats en je bent toch wat apart dat je wat privé hebt bij het passen. Ik vond ze er vriendelijk en ik heb ook niet direct gekocht. Ze probeerden wel (zo van, toch niet te lang meer wachten hoor juffrouw), maar als je niet direct wil kopen dan is dat zo. Ik ben de week erna terug gegaan en heb het kleed besteld. Toen hebben ze gevraagd of ik er ook schoenen en lingerie wou kopen. Schoenen heb ik er gekocht omdat die dan bij het kleur van mijn kleed zouden passen, maar lingerie niet. Okee, dat begrepen ze en ze hebben niet aangedrongen. Ik ben ondertussen vorige maand al terug geweest voor mijn 1e pasbeurt en ze waren opnieuw heel vriendelijk. Ik heb er al verschillende dames gehad en ik heb nog geen enkele gehad die niet vriendelijk was. Het enige nadeel als je er zou kopen, is dat ze er geen banccontact hebben. Je moet er cash betalen. Voor zo'n bedragen vind ik dat niet echt praktisch, maar ja als dat het enige is...
Alvast succes met je zoektocht! Geniet ervan!
Groetjes, Chantal 01.09.07
|
|
Isabel
1-9-2007
|
12-2-2007 16:07:11
Mijn verhaal is bijna identiek met dat van Chantal. Heel vriendelijke mensen in Aalst, wel inderdaad een beetje pushen. K heb de eerste keer ook niet gekocht. 2 weken later terug gaan passen (hetzelfde kleed) nog steeds vriendelijk. Toen heb ik een optie genomen op het kleed. En dan pas een maand later effectief het kleed besteld. Toen stonden we daar zonder geld (bankcontact is er inderdaad niet) en toen zei de verkoopster dat ik het geld gerust eens mocht binnensteken als ik in de buurt was. Intussen ook al 1e pas gehad en ook nog steeds heel tevreden over service enzo. Nog meer overeenkomsten met Chantal: Wij trouwen ook op 01/09/07!
Groetjes, Isabel
|
|
Van Daele
16-12-2006
|
12-2-2007 17:09:08
Hallo Patricia,
Ik ben getrouwd op 16 december 2006 en mijn kleedje kwam ook van pierre-yves in aalst. Ze waren er zeer vriendelijk en hebben een enorme keuze. Zeker een aanrader.
Groetjes en veel succes
An
http://anenjurgen.trouwen.com
|
|
Sharon
26-5-2007
|
12-2-2007 19:36:38
Weet iemand of ze veel keuze hebben van schoenen? en qua prijs?
|
|
catherine
22-9-2007
|
12-2-2007 19:50:11
Mijn verhaal is meer als dat van Ilona. Ik was samen met mijn beste vriendin naar Pierre-Yves in Brussel getrokken voor mijn jurk. Ik had geen idee wat ik wou, ik wist enkel dat ik geen (volledig) wit kleed wou. Ik ben ook niet van de magersten, maat 46, dus ook op dat gebied wist ik niet wat wel of niet kon. De verkoopster heeft me een boek in de handen geduwd met de mededeling "maar hier zitten geen gekleurde jurken in", en daarna heeft ze mij door de winkel geleid, enkel de deuren van de kasten geopend, zonder ook maar een jurk te tonen. En dan, toen ik op het punt stond te vertrekken toont ze me uiteindelijk 2! rekken vol gekleurde jurken. Maar wat me het meest tegen de borst stootte: aangezien ik tweetalig ben en mijn vriendin franstalig, sprak ik frans; zij zijn er vanuit gegaan dat ik geen nederlands verstond, en ze waren achter mijn rug in het nederlands bezig. Mij zien ze daar niet terug. Uiteindelijk zijn we naar Le Louvre gegaan (Vlaamsesteenweg 61, ook in Brussel). Wat een verschil! De verkoopster heeft mij onmiddelijk goed geholpen, heel eerlijk over wat me wel en niet zou passen. Ze heeft me zelf overtuigd jurken te passen die ik normaal niet zou gepast hebben. En hoewel ik niet de bedoeling had al iets te kopen, ben ik op de perfecte jurk gestuit, en de prijs was zelf half zoveel als ik verwacht had. Ik ben dus vol lof over Le Louvre. Het zijn misschien niet de merken die je in alle magazines tegenkomt, maar ik raad jullie zeker aan daar eens een kijkje te nemen. Groetjes, Cat 22/9/07
|
|
Lies
7-7-2007
|
12-2-2007 20:29:47
Dag Patricia,
Mijn kleed komt van bij Pierre-Yves in Aalst. Ik ben bijzonder tevreden over alles: keuze, service. Ik had op voorhand enorm schrik, omdat ik er al verhalen over gehoord gehad, maar daar heb ik nog niets van gemerkt. Ik heb een jurk uit de eigen collectie gekozen en ben vorige week geweest voor de maten te nemen. Ook de suite gaat daar volgende week langs om kleedjes te passen. En een vriendin van mij heeft ook daar haar kleed besteld en is ook enorm tevreden.
Ik zou direct terug naar daar gaan!
Groetjes Lies
|
|
Isabel
1-9-2007
|
13-2-2007 8:27:52
Hey Sharon, Ze hebben daar ook schoenen ja. Ik dacht dat ze alleen die hebben van LR. Als ik een schatting moet maken denk ik dat er 15 paar staan. Het paar dat ik graag zag was 180€.
Isabel 01/09/07
|
|
Sissi
26-5-2007
|
13-2-2007 13:23:16
Hey,
Ik heb beide winkels gedaan.
Eerst naar Brussel. Heel vriendelijke verkoopster en gaf me direct allerlei accessoires. Maar enorm opdringerig. Ik had een mooie jurk gezien op internet maar die hadden ze niet. Ik heb dan een paar andere jurken gepast en heb dan gezegd dat ik nog niet wou beslissen omdat ik toch eens die van op internet wou passen. Ik heb ook gezegd dat ik bij Kaat Tilley wou gaan kijken en toen zei hij me dat hij ook jurken in dat genre had. Ik geraakte daar bijna niet buiten! Ze hebben dan mijn gegevens genoteerd. Een uur erna krijg ik telefoon om te zeggen dat hij die jurk van internet besteld heeft en in zijn collectie zal opnemen (zonder dat ik iets gevraagd had). Ik voelde me dan wel verplicht om die nog eens te gaan passen. Het was niet de goede kleur en hij wou die al opnieuw in die andere kleur bestellen. Had zelfs al naar Spanje gebeld (zei hij) om te vragen of die jurk er nog was. Ik zeid at ik er nog wou over nadenken en toen zei hij:"Ja, die jurk is er nu nog maar over een uur vraagt een ander bruidje daar misschien naar en is die niet meer bestelbaar". Van opdringerigheid gesproken!!!!
Net als bij Ilona moest ook ik de 2e maal vooraan gaan passen (in het zicht van alle voorbijgangers) en dat is niet echt aangenaam. Ze hebben me ook niet alle modellen getoond. Enkel een aantal waarvan ze dacht dat ik die mooi zou vinden.
Dan naar Aalst. Daar waren we met 4(!) tegelijk aan 't passen en je moest door elkaar lopen om van het pashok naar de spiegel te gaan. Wel handig soms want dan zie je ook andere modellen. Maar wat een onvriendelijke verkoopster en ook hier weer opdringerig. Hier heb ik wel in de kasten mogen kijken. Wel vervelend dat ze dan een kleed van u komen halen of dat je moet wachten om een ander kleed te passen omdat iemand anders dat heeft. Je ziet ook niet alles wat ze hebben omdat elk meisje met een paar kleedjes weg was (en je ziet niet alles wat ze passen hé).
Mijn ervaringen: bij geen van beide winkels zou ik iets kopen. Ik heb mijn jurk gekocht bij Moderna in Schepdaal en daar zijn ze supervriendelijk (zelfs na verkoop)en niet opdringerig.
Veel succes!!!
Groetjes, Sissi
|
|
Lies
27-10-2007
|
13-2-2007 14:08:08
Ik heb zelf ook nog maar weinig positiefs gehoort over P-Y in Aalst (van Brussel weet ik niets) en daarom ben ik daar bewust niet langsgeweest. Wél een echte aanrader: de bruidsafdeling van de Princesse in Antwerpen. Je moet op afspraak komen, en dan heb je de hele bruidsafdeling voor jou alleen. Vaste collectiestukken maar ook modellen die ze in andere kleuren, versies, ... kunnen maken, net zoals jij 't wil. En ZEER vriendelijk: blijkbaar is er 1 "hoofd"verkoopster verantwoordelijk voor de bruidjes (Ria) en zij legt jou echt in de watten. Ze is ook totaal niet opdringerig! En -tegen mijn verwachtingen in- ook heel redelijk van prijs!
Groetjes en veel succes met de zoektocht!
Lies
|
|
Willem
27-10-2007
|
13-2-2007 17:07:04
Hallo,
Ik ben in Aalst geweest. Mijn mama en ik waren totaal niet tevreden over de manier van werken daar. De vrouw die mij hielp sprak met een frans accent en verplichte me echt om te kopen. toen ik zei dat ik niets naar mijn zin vond werd ze erg onvriendelijk en heeftz e ons echt buiten gezet. Geen leuke ervaring. Ik ga m'n kleed kopen bij CERMO in Turnhout. Zéér klantvriendelijk en totaal niet opdringerig!
Veel succes en plezier! Karen
|
|
Patricia
15-12-2007
|
14-2-2007 13:33:14
Dames,
bedankt voor de veelvuldige reacties... ik ga volgende week maandag mijn geluk proberen te vinden in Brussel en zal jullie op de hoogte houden..
Gr Patricia (15/12/2007)
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|