Terug naar overzicht
Dag Liesbeth,Je hebt gelijk, het is een unieke locatie. Dat is het minste wat je ervan kan zeggen. Als ik het bekijk vanuit het DJ standpunt is het echter minder geschikt en als ik eerlijk mag zijn, de feesten die ik reeds deed, leden erg onder de muziekvolume restricties.Het "gewone" geluidsniveau is 85 decibel en om 3 uur is het helemaal gedaan met de pret. Stel u er echt niets bij voor, 60 decibel, dat zijn 3 mensen die tegen elkaar converseren. En 85 decibel, dat zijn 50 mensen die gewoon praten (niet feestvieren!). Er staat een alarm dat de stroomtoevoer van de discobar afsnijdt bij meer dan één minuut > 85 decibel. Leuk draaien is dat niet. Ik herinner me een fase op de avond waarbij het volk voor mij aan het meebrullen was en dat ik de muziek af moest zetten anders ging dat alarm af. Echt niet verzonnen!Versta me niet verkeerd, als er muziekvolume eisen zijn, dan gaan we er helemaal in mee, we gaan niet moeilijk doen. Maar we willen wel nog volk op de vloer.Het komt erop neer wat jullie belangrijk vinden. Wil je een babbelfeest met familie en vrienden en de muziek is bijkomstig, doen! Wil je een constant gevulde dansvloer met een hip sfeertje, zoek iets anders. Klinkt cru maar jammer genoeg is het zo.Veel succes!DJ Dirkwww.db-allmusic.be
Dag Liesbeth,
Je hebt gelijk, het is een unieke locatie. Dat is het minste wat je ervan kan zeggen. Als ik het bekijk vanuit het DJ standpunt is het echter minder geschikt en als ik eerlijk mag zijn, de feesten die ik reeds deed, leden erg onder de muziekvolume restricties.Het "gewone" geluidsniveau is 85 decibel en om 3 uur is het helemaal gedaan met de pret. Stel u er echt niets bij voor, 60 decibel, dat zijn 3 mensen die tegen elkaar converseren. En 85 decibel, dat zijn 50 mensen die gewoon praten (niet feestvieren!). Er staat een alarm dat de stroomtoevoer van de discobar afsnijdt bij meer dan één minuut > 85 decibel. Leuk draaien is dat niet. Ik herinner me een fase op de avond waarbij het volk voor mij aan het meebrullen was en dat ik de muziek af moest zetten anders ging dat alarm af. Echt niet verzonnen!Versta me niet verkeerd, als er muziekvolume eisen zijn, dan gaan we er helemaal in mee, we gaan niet moeilijk doen. Maar we willen wel nog volk op de vloer.Het komt erop neer wat jullie belangrijk vinden. Wil je een babbelfeest met familie en vrienden en de muziek is bijkomstig, doen! Wil je een constant gevulde dansvloer met een hip sfeertje, zoek iets anders. Klinkt cru maar jammer genoeg is het zo.
Veel succes!DJ Dirkwww.db-allmusic.be
Zorg dat het diner op tijd gedaan is, dat de openingsdans voor 11h gepasseerd is en dan kan je 4h volop feestvieren.Na 3h val je terug op achtergrondmuziek.
HalloMet de decibels muziek is er altijd een probleem maar kom gerust eens zien naar Salons Roskam te Merelbeke licht op 3 km van Gent . Ze zijn er zeer vriendelijk en het eten is er dik in orde en zeker niet duur en met de decibels van het muziek is geen enkel probleemTel : 09 231 19 48Ze hebben ook een mooie tuin en je kan daar ook trouwenVeel succes
Voor een degelijke 'vibe' op je dansvloer moet je toch rond de 90 DB met af en toe een piek erboven tot 95 kunnen sturen. Terugdraaien naar 60 betekent zo goed als uitzetten en 100% zeker einde dansfeest. In een zaal met 100 man die tateren aan tafel zonder muziek meet je al snel 70 à 75 DB.Opgelet ook met begrenzingen 85 of 90 kan het publiek de aanwezige meter in het rood sturen. Als die gekoppeld is aan een begrenzer op de versterker gaat dan alles telkens het publiek zelf eens uit zijn dak gaat even een aantal seconden naar heel stil. Is er een stroomonderbreker, dan ligt het circuit voor de DJ misschien zelfs even af. Als dat zeven keer voorvalt is je dansvloer ook geblust.