TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Wendy
|
13-2-2007 12:24:04
Hey Bianca,
Het hangt natuurlijk van veel dingen af hoe duur uw huwelijk is. De grootste dobber is de feestzaal... En daar zijn er nogal wat prijsverschillen in... Bij ons draait dit alleen al rond de 12.000 euro... Maar hangt af van welke zaal, welke menu, hoeveel personen, ...
Trouwkleed: ook daar heb je veel verschillen in. Het mijne kost bijvoorbeeld 1200 euro + retouches, maar je kan ook met gemak dubbel zoveel aan een kleed uitgeven...
Dan heb je nog: de kerk: 244 euro in West-Vlaanderen om in de kerk te trouwen. kostuum voor de mannen: hangt ervan af of je huurt (min. 80 euro per kostuum) of koopt... Versiering kerk: wij gingen voor ballonnen, zullen iets meer dan 200 euro kwijt zijn; voor bloemen mag je denk ik toch wat meer rekenen. Ringen: ook hier kan je heel veel verschillen hebben; toen we ringen gingen zoeken heb ik ringen gepast van meer dan 1000 euro. De ringen die we graag zagen kostten ong. 400 per ring; we hebben ze echter laten namaken en dit kwam op bijna de helft; en ze zijn toch even mooi hoor! Fotograaf: draait meestal tussen de 1000 à 1600 euro; de onze kost 1100 euro... Vervoer: kan ik niet echt prijzen van geven, wij hebben een alternatieve oplossing gezocht (wegens grote suite). Ceremoniemeester: kost ons ongeveer een 120 euro, je kan natuurlijk ook zonder ceremoniemeester trouwen. Eventueel kledij van de bruidskindjes, hangt af van wat of hoe hoeveel dit kost. Ik ben natuurlijk nog duizend dingen aan het vergeten. Drukwerk: wij hebben zelf iets ontworpen en zijn volop offertes aan het vragen, vermoedelijk zullen we à ongeveer 400 euro liggen voor 150 uitnodigingen + kaartjes receptie/avondfeest + 60 menukaarten voor avondfeest. Trouwboekjes nog niet inbegrepen. Goh, er zijn zo nog wel dingen die ik vergeet maar da's nu waar ik onmiddellijk aan denk. Schoenen: die van mij kostten 125 euro; die van mijn man 150 euro.
Als ik op nog dingen kom, zal ik ze posten...
Groetjes
Wendy
|
|
Véronique
16-6-2007
|
13-2-2007 12:24:25
Hallo Bianca,
Volgens mij kan je er geen exacte prijs op kleven. Het hangt er allemaal een beetje vanaf hoe je het wil doen. Een heel groot feest of eerder een diner in beperkte kring en daarna een huwelijksfuif. Ik denk dat wij ongeveer Wij houden het nog vrij klein. Hebben in de namiddag een receptie voor een 150mensen, en 's avonds een diner en avondfeest voor +/-85man. Ik denk dat wij qua budget tussen de €14000 en € 17000 gaan zitten. (hier is dan wel alles inbegrepen)
Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
Wendy
|
13-2-2007 12:32:05
Oh ja, was nog vergeten te zeggen: in totaal rekenen wij op 18.000 euro.
De 12.000 euro voor de feestzaal is voor ongeveer 180 mensen voor de 1e receptie en 115 mensen voor de 2e receptie & avondfeest...
|
|
Angie
14-7-2009
|
13-2-2007 13:10:08
Hey Bianca,
Zoals al door de anderen werd gezegd, dat is bij iedereen verschillend. Als ik zo de prijzen van andere bruidjes bekijk is mijn outfit en fotograaf wel echt goedkoop. Even opsommen wat wij al kennen van prijzen: De kerk: 200€ Trouwboekje: 10€ (dan komt er nog een extra kost voor het burgerlijk huwelijk maar dat bedrag ken ik nog niet, ik vermoed dat dit ook rond de 200€ ligt) Onze fotograaf: iets van een 850€ voor 3 fotoalbums (net geen 550 voor 1) Onze ringen: voor beide ringen samen 664€ Mijn volledige outfit, dus kleed, accessoires, schoenen en juwelen: 1409€ Huwelijksreis: ongeveer 3300€ Uitnodigingen worden gemaakt door een vriendin dus die zullen gratis zijn, enkel het materiaal moet dan aangekocht worden, menu's hetzelfde die maken we zelf.
Deze prijzen liggen al vast. DJ, bloemen, kledij bruidegom en suite en ik vergeet waarschijnlijk nog een aantal dingen daar hebben we nog niet naar gezocht dus ken ik ook geen prijzen van. Onze feestzaal moeten we niet betalen we betalen enkel wat we eten en drinken dus daar zullen we de prijs pas achteraf van kennen. Uiteraard stellen we een menu samen en daar zullen we dan wel al van weten op hoeveel dit al komt per persoon. Jaja zo'n bruiloft het kost wel wat. Maar het is inderdaad zo dat het maar zo duur wordt als je zelf wilt. Wij hebben voor het eten bijvoorbeeld maar zo'n 30 man dus dat zal voor ons een pak goedkoper zijn dan als je een diner moet geven voor 200 man. Voila, hopelijk heb je er iets aan.
Groetjes,
Angie 14/07/07
|
|
Lies
27-10-2007
|
13-2-2007 13:43:34
Hey!
Ik heb net een excel-documentje gemaakt met een kostenraming van ons huwelijk. Als jij (en andere bruidjes?) dat documentje wil, bezorg me dan gewoon even je email-adres en dan stuur ik het door. Kan ook handig zijn om zelf jouw kosten op in te geven en altijd je budget in het oog te houden.
Groetjes
Lies
|
|
Wendy
5-5-2007
|
13-2-2007 13:44:09
Hoi Bianca,
Hier is nog al eens een post over geweest en ook een artikel in het nieuwsblad.Ik heb de post even terug opgesnord voor jou: http://www.wijtrouwen.com/main/vilforvie.asp?msgid=5307...
De grootste hap van het budget gaat meestal naar de feest. Omdat wij een vrij uitgebreide feest hebben (200 mensen op de receptie, 175 op de avondfeest) kost dit ons al 16500 euro.(als iedereen komt natuurlijk :)) Verder hebben we nog: - kleed (zonder schoenen en accessoires, die moet ik nog halen): 1500 - ringen iets van 800 - fotograaf: 1200 - auto's: 700 - DJ: 400 - reis: 5000 - kerk: 200 - uitnodigingen: 400 -... Je ziet het telt allemaal al snel goed door, zonder dat je echt gekke dingen gaat doen. Maar denk dus vooral goed na over de locatie en formule voor de feest, want dit is bij de meeste mensen de grote kost.
Groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
Véronique
16-6-2007
|
13-2-2007 14:36:31
Hi Bianca,
Ik heb bij ons budget dat ik eerder vandaag al had doorgegeven onze huwelijksreis nog niet bijgeteld, die komt op €4200. trouwkleed: € 1600 (met stola maar zonder schoenen en lingerie, dat moet ik nog gaan kopen. heb schoenen gezien die €175 , voor lingerie reken ik ook een goede €200) trouwringen: +/- 1000 (steentjes voor in mijn ring hadden we zelf) huren jacket: € 120 (voor alles) schoenen Billy € 260 uitnodigingen +/- €500 fotograaf € 950 ceremoniewagens +/- € 500 visagiste €30 kapper weet ik zaterdag pas bruidsboeket + corsages + bloemstukken kerk € 250 kerk € 200 dj: € 475 weet nog niet hoeveel we moeten betalen voor de wet ceremoniemeester € 180 rode loper thuis en aan kerk: € 100 butlerservice (ontvangst mensen suite) € 150 (voor 15 personen) kledij bruidskinderen moeten we nog gaan kopen bruidsuiker moeten we ook nog kopen Ik denk dat ik zo nog wel even door kan gaan.
@ Lies, Zou je dat documentje naar mij willen doormailen? veronique_vanhal@yahoo.fr dank je,
Groetjes, Véro
|
|
Pulcherie
3-11-2007
|
13-2-2007 14:42:02
Hey Lies, Ik zou dat Exel documentje wel eens willen zien, dat zou me heel hard helpen. Kan je het doorsturen naar pdenecker@hotmail.com? Bedankt hoor.
|
|
Isabel
1-9-2007
|
13-2-2007 14:48:09
Hey Lies, Kan je dit documentje ook eens naar ons mailen aub? Isabel_Hans_trouwen@hotmail.com
Dank je wel!
|
|
Sissi
26-5-2007
|
13-2-2007 15:43:38
Hey Lies,
Ik had dit ook graag gehad op sissi.gevaert@pandora.be
Alvast bedankt!!!
Aan Bianca, Je kan het zo duur en zo goedkoop maken als je wil. Het grootste deel van het budget is inderdaad de zaal en catering. Veel hangt ook af van je aantal genodigden en hoe je het feest zelf ziet. Je hebt in alles goedkope en dure versies. Zo heb ik bvb. van fotografen gehoord van 400 e en van 2000 e en dat is met alles zo.
Ik denk toch dat wij wel boven de hieronder genoemde bedragen zullen zitten.
Groetjes, Sissi
|
|
sandra
16-6-2007
|
13-2-2007 17:19:36
Hi Bianca,
wij hadden op voorhand een budget vastgelegd waar we absoluut niet over mochten en dat was 5.000€ (alles inbegrepen) Uiteraard moet je weten dat we alles zelf betalen en niet voor de kerk trouwen, we kopen geen ringen, geen receptie, alleen avondfeest, de fotograaf is een collega van me) We hebben wel voor een videoreportage gevraagd, voor speciaal vervoer gezocht en uiteraard heb ik een trouwjurk gekocht. Voorlopig zitten we met de uitnodigingen en het bovenmelde nog steeds onder de helft van ons budget. Voor de catering hebben we gekozen voor een buffet en zoveel mensen nodigen we nu ook niet uit(misschien komen er 50)
Dus zoals iedereen zegt, veel hangt af van hoe groot je je trouwfeest zelf ziet.
Groetjes,
Sandra
|
|
wendy
28-7-2007
|
13-2-2007 20:59:32
Ik ben blij dat er iemand is die het ook niet zo "groots" gaat aanpakken.Na het lezen van al deze budget-planningen geraakte ik wel lichtjes in paniek want wij zitten ook maar met een heel beperkt budget aangezien we het ook alleen moeten bekostigen en al 2 kindjes hebben. Als ik mijn fantasie de vrije loop moet laten dan kies ik ook voor een groot feest met iedereen die ik ken en alles erop en eraan maar het moet ook maar mogelijk zijn.
In ieder geval denk niet je een vaste prijs kan plakken op hoeveel een huwelijk zal kosten want zoa
|
|
benny
|
13-2-2007 21:15:42
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
|
saskia
7-9-2007
|
13-2-2007 21:17:42
hey je maakt idd alles zo duur als je zelf wil maar als je een beetje zoekt vind je dikwijls t zelfde aan minder. wij hebben volgende al: kleed: 1100 kostuum: 150 ringen: 760 feest (volledig en als iedereen komt):4000 dj: 300 uitnodigingen: ong 300 maar zijn wel speciale vervoer: 275 fotograaf: 500
bloemen, kapper, make-up, ... weet ik nog niet schoenen en lingerie hebben we al (geen nieuwe gekocht, mss wel nog voor ventje)
sas677
|
|
debbie
13-7-2007
|
13-2-2007 23:28:48
hallo bianca ik heb vandaag nog aan het uitrekenen geweest en wij zitten al aan15.000euro wel met reis erbij he reis 3.071 kapper 50 ceremoniemeester 100 bloemen invriezen 305 eten en drinken 5000 kleed en hoepel 780 feestzaal 900 fotograaf bedankingen en uitnodigingen 1500 vervoer 1000 dj 350 videograaf 625 live muziek kerk 350 ringen 1000 zo dit is al wat we hebben maar er meot nog vanalles bij dat moet nog geregeld worden groetjes debbie 13.07.07
|
|
Jona
18-8-2007
|
14-2-2007 12:08:53
Hey, wij hebben een low-budget huwelijk, en wij gaan op ongeveer een 7.000 à 8.000 euro zitten. Zo heb ik een bruidsjurk van 440 euro, maken we de uitnodigingen zelf, maken we de versiering zelf, hebben we geen fotograaf,... We hebben een gastenlijst van ongeveer 70 mensen. Maar je kan een huwelijk inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. Als je een beetje creatief bent, kun je al snel zelf veel dingen doen hoor en zo geld uitsparen!
Groetjes Jona
|
|
vicky
24-5-2008
|
14-2-2007 13:27:34
hey Lies
ik zou ook graag dit documentje eens zien; zou je het kunnen doorsturen aub Rino.Vicky@telenet.be wij staan nog maar aan de start van alle planning, vandaag gaan we de zaal ( fabriekspand ) gaan vastleggen; voor al de rest wordt het nu zoeken, met jouw document hebben we er een beetje zich op hé
|
|
Tamara
8-8-2008
|
21-2-2007 23:05:50
We willen er geen "grand chi chi"-feest van maken, maar we zijn van plan om maar één keer te trouwen, dus het moet wel mooi (en redelijk àf) zijn. Op dit moment rekenen we nog op een budget van dik 10.000, wat ik écht wel meer dan genoeg vind (dan zijn we echt voor alles aan het uitkijken naar beste prijs/kwaliteit). We hebben tenslotte al een huisje gekocht en zullen het overgrote deel toch zelf moeten financieren. Met de ouders is er zelfs nog niet over hun bijdrage gepraat, ik wil hen tot niets verplichten. Ze mogen bijdragen wat ze wensen.
Maar zoals eerder gezegd, je maakt het zo duur en zo goedkoop als je zelf wilt.
Groetjes, Karlo 080808.tk
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|