Terug naar overzicht
Het hangt er allemaal van af wat je verwachtingen precies zijn Veerle.Wil je een heel ceremonie waarbij je zelf kan bepalen hoe of wat, dan zou ik voor Huis van de mens gaan.Verkies je om er een godsdienstige toets aan te geven, kies dan voor rent a priest.En wil je een combinatie van romantiek met de nodige humor, kies dan voor de Vliegende Pastoors.Wij hebben gekozen voor de Vliegende Pastoors en hebben ook reeds een eerste gesprek met hen achter de rug. Je kan de graad van humor zelf bepalen, waarbij wij hebben gekozen voor de hoogste graad. :-) Ik weet dat onze gasten, die hier uiteraard niet van op de hoogte zijn, enorm verbaasd zullen zijn, maar dat is dan ook de bedoeling. Zij verwachten een godsdienstige ceremonie bij het zien van de pastoors, wat het uiteraard helemaal niet is. Ik kijk er alvast heel erg naar uit.
Wij hebben al een paar gesprekken met het Huis van de mens en zijn zeer tevreden. Ook bij hen kan humor er zeker bij!
Het blijft me verbazen om deze vraag telkens op die manier terug te zien. De keuze hangt voor het grootste deel af van je levensovertuiging. Huis van de Mens: seculiere levensbeschouwelijke benadering (vrijzinnig humanisme)Rent a Priest: religieuze (christelijke) benaderingVliegende Pastoors: acteurs (gezien ze zich als een soort priesters voordoen, klasseer ik dit persoonlijk onder satire)Alle kunnen voor jou zinvol zijn, maar het kader is belangrijk. Vandaag hebben bruidsparen steeds meer het comfort om dit zelf te kunnen kiezen, zonder sociale druk. Dat was pakweg 25 jaar geleden nog helemaal anders...