Nu Online
Momenteel zijn er 246 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

The one

13-6-2016 9:09:54
Hey beste medebruidjes,

Binnen 14 dagen ga ik voor het eerst op zoek naar mijn bruidsjurk. Hoe weet je of de jurk 'the one' is. :)
Ik ben een eeuwige twijfelaar en vind dit zo'n grote opdracht :/
Hebben jullie tips ? Hoe wisten jullie zeker wat jullie juiste jurk was enz.
Alvast merciekes voor de tips, ik zal het nodig hebben :)

Karin
20-5-2017
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1071

Eline
2-7-2016
 Meld misbruik13-6-2016 15:53:01

Ik ben zelf niet geweldig romantisch dus ik dacht dat ik nooit 'de trouwjurk' zou vinden. Gewoon een mooie jurk.
Maar uiteindelijk bij het passen was mijn jurk op de hanger al mijn lievelingsjurk en toen ik hem aanhad wou ik ook niet verder zoeken.
De verkoopster stelde mij de vraag wat ik er anders aan zou willen en ik zei meteen zonder aarzelen niets. En zo wist ik het.
Het is er ook uiteindelijk een totaal andere jurk geworden dan waar ik eigenlijk op zoek was, dus durf gerust eens iets totaal anders aantrekken. Wie weet is die andere jurk mooier dan wat je in gedachten had.

Heel veel succes!

stefanie
13-8-2016
 Meld misbruik13-6-2016 23:42:23

Ik heb ook iets totaal anders genomen , dan ik in gedachten had !
Durf vanalles te passen , ook al denk je soms : daar ga ik niet mee staan ..
Soms zijn dit de beste meevallers !
En als DE jurk ertussen zit , ga je dit onmiddellijk voelen :)
Ik dacht dat ik ook een eeuwige twijfelaar zou zijn , en ik heb in de eerste winkel direct mijn kleed gevonden ...
Alvast veel succes !
En een gouden tip , volg je hart en niet de meningen van anderen .
Het is jou dag en jij moet je goed voelen in je trouwjurk :)

Karin
20-5-2017
 Meld misbruik14-6-2016 8:25:20

Hey Eline en Stefanie, merciekes voor de tips en alvast veel plezier op jullie grote dag :)

Sofie
1-10-2016
 Meld misbruik14-6-2016 9:59:29

En ondanks iedereen altijd zegt dat je het direct weet enzo was het bij mij toch anders. Ik ben ook zo'n twijfelaar, ook nog onzeker over mezelf. Ik vond het een eerder overweldigende ervaring, er waren zoveel kleedjes en ik had nooit zo iets van WAUW! Ik had zo'n beetje een beeld gekregen van die tv programma's en zo ging het er in realiteit natuurlijk niet aan toe. Dat iedereen in huilen uitbarst enzo als je dé jurk hebt gevonden ;)
Bij mij was de jurk die ik gekocht heb de eerste waarvan ik zei: 'deze zie ik mezelf misschien wel dragen, die hangen we opzij'. En na nog een aantal jurken kwam ik toch terug bij die uit. Het voelde het meest als 'mezelf' toen ik ze aanhad. En de verkoopster zag het ook aan mij, dat dit toch mijn favoriet was, hoewel mijn mama bijvoorbeeld een andere stijl mooier vond.
Achteraf twijfel ik dus wel of ik nu niet moest verder zoeken naar het ultieme WAUWgevoel, of toch nog meer had moeten passen,of nog in andere winkels, of.... maar ik vrees dat het twijfelen in mijn geval eerder aan onzekerheid over mezelf gaat dan over de jurk op zich, want de jurk op zich vind ik prachtig!

Moet wel nog voor mijn eerste pas gaan dus ik hoop dat ik dan weer wat zekerder van mijn stuk ben.

Enfin, wat ik dus wil zeggen: veel kans dat je het echt wel gaat weten, maar als je toch blijft twijfelen, ergens in jou zal het antwoord dan wel zitten, hoewel het zoals bij mij dan niet meteen euforisch eruit komt. En het gaat niet altijd zoals op tv ;) Je komt er wel!

Een hele goeie tip die de verkoopster (ben echt heel goed geholpen door haar) me gaf is: je moet op je trouwdag niet het gevoel hebben dat je je gaat 'verkleden' of een kostuum aantrekken, het moet als jezelf blijven voelen.

Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik14-6-2016 10:31:24

Wat mij heeft doen beseffen dat mijn jurk "dé jurk" was, was het feit dat ik bij het aantrekken van die jurk recht in de spiegel keek, gewoon naar mezelf. Bij alle andere jurken was ik de jurk + de manier waarop mijn lichaam erin zat aan het analyseren, ... ...

Karin
20-5-2017
 Meld misbruik14-6-2016 11:28:53

Hey Katrien en Sofie merciekes voor jullie tips. Ja idd Katrien daar heb ik dus ook schrik van he ...... de jurk wel mooi vinden maar mezelf er in niet. Ik heb schrik dat ik mij teveel op mijn lichaamsimperfecties (:/) ga focussen.
Maar met jullie tips in mijn achterhoofd komt het goed !!! :) Thx

Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik14-6-2016 11:58:38

Ik vond het echt heel opvallend bij mezelf.
Mijn uiteindelijke jurk had ik als eerste gepast, maar te klein. Dit trok echt op niks. Ik wilde hem zo snel mogelijk uittrekken :D. Mijn zus vond dat ik hem ook nog te groot moest passen, zodat ze me een beter zicht konden geven (was niet in mijn maat als pasmodel) maar dit wou ik niet.
De tweede jurk die ik aandeed vond ik wel oké. Al de andere jurken vergeleek ik met die tweede jurk. Maar ook hier keek ik steeds naar de jurk zelf.
Na heel wat passen heb ik dan de tweede jurk nog eens aangetrokken. Toen had ik echt zoiets van: "nee, dit is het niet". Ik bleef die jurk maar analyseren, vond het heel vreemd hoe dat deze aan mijn buik/middel zat, ... Het was duidelijk dat deze het niet was.
Mijn zus stelde dan opnieuw voor om de eerste jurk aan te trekken. Ik was zo moedeloos dat ik alles prima vond, en deed hem nog eens na maar nu dan wel te groot. Ze kunnen de jurk dan wat "bijtrekken" waardoor die meer passend wordt. En toen ik deze aan had en in de spiegel keek wist ik meteen: ja, dit is het. Ik heb eigenlijk niet meer naar de jurk gekeken, alleen maar naar mezelf.
Maar bij mij dus ook geen traantjes of weet ik niet wat voor extreme gevoelens, alleen maar: "dit is het, dit ben ik".
Ik heb superveel complimentjes gekregen over mijn jurk, maar vooral ook over mezelf in de jurk :-).
Veel succes, maar vooral ook heel veel plezier, bij je zoektocht!!

Sofie
1-10-2016
 Meld misbruik14-6-2016 13:03:51

Misschien komt dat ook wel wat overeen met mijn gevoel van 'hierin voel ik me mezelf en in de rest niet'. Ik vond het ook heel raar om al die jurken aan te hebben, en de jurk die ik heb gekocht daar zag ik me wel in dansen enzo. Wat me achteraf heel hard heeft doen twijfelen is de foto die we mochten maken toen de beslissing van aankoop was gedaan. Ik vond opeens dat je mijn buik er keihard in zag, vond het niet flatterend,... Maar in de spiegel had ik dat dus niet zo extreem gehad, het was pas op die foto dat ik echt in paniek sloeg. Maar ik troost me met het feit dat het pasmodel eigenlijk net te klein was en dat zo'n foto toch niet alles zegt... Ik hoop dat het zo ook gaat uitdraaien binnenkort. Ach, die onzekerheden he als vrouw!

Karin
20-5-2017
 Meld misbruik14-6-2016 15:35:00

Moeilijk toch he !! Ik ben echt benieuwd. Ik heb ook zo het gevoel dat ik idd niet ga durven beslissen. Sofie wees gerust op je grote dag zelf straal je wel in je jurk hoor, zijn ook heel andere foto's die er dan genomen worden he.
En de beste tip is dan eigenlijk niet zo zeer naar de jurk kijken maar hoe je jezelf voelt en ziet in een bepaalde jurk, niet Katrien?
En ja, ik heb de laatste tijd misschien ook wel een beetje tê veel naar 'say yes to the dress' gekeken ;) dus die euforie moet ik duidelijk niet verwachten, gewoon het juiste comfortabele gevoel ?!
Thx voor de tips !!!

lies
19-8-2017
 Meld misbruik20-6-2016 14:04:02

hoi , ik heb mijn jurk gekozen na veel aarzeling , normaal weet ik echt wat ik wil en sta ik stevig in mijn schoenen , maar deze keer wast zo ver uit mijn confort zone .
zelf ben ik meer een broek persoon maar voor een huwlijks wou ik toch eens een jurk aan .
ik ben naar le chapeau in antw geweest , daar prachtige jurken aan gedana , maar de eerste en de laaste wren echt mijn ding , strak geen tierlantijntjes of strikjes .heb lang staan twijfelen;, maar uiteindelijk voor de wit kanten jurk gekozen en die meteen besteld. nu zijn we 3 maand verder en ik twijfel nog steeds . en heb net naar de winkel gebeld om te vragen of ik die andere jurk ( was champagne kleurig met zwarte kant ) toch nog eens mocht passen en eventueel veranderen van kleed.
dit was geen probleem. omdat mijn huwelijk pas in sept2017 plaats heeft was mijn jurk nog niet besteld. donderdag mag ik dus die andere jurk gaan passen .

gr lies

Karin
20-5-2017
 Meld misbruik22-6-2016 9:39:56

Hey Lies,Ik snap jou dus volkomen he :)
Veel succes met de nieuwe pasbeurt !! :)
grtjs Karin

Leen
9-9-2016
 Meld misbruik22-6-2016 23:10:23

Hey Lies, ik begrijp je ook. Ik ben 2 keer van gedacht veranderd. Gelukkig deden ze daar in de winkel niet moeilijk over. Nu nog wachten tot 5/8 tot ik ze opnieuw kan zien. Spannend!

lies
19-8-2017
 Meld misbruik2-7-2016 23:39:27

wel uit eindelijk is er geen her pasbeurt gekomen , want als ik wou veranderen van kleed moest ik750 euro onkosten betalen , nu ik heb het merk opgezocht en iets gevonden die in de zelfde stijl is maar die ik veel mooier vind, k ga het kleed dus passen op de afgesproken data , mee nemen en dan naar een naaister doen , om het echt te laten maken naar mijn zin , stijl en goesting.
zo heb ik toch een uniek kleed , die perfeckt past bij mij stijl.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info