Beste Sophie, Ik wil beginnen met je enorm veel succes te wensen met het vinden van een geschikte DJ voor het budget dat je hier openbaar maakt.
Je vraag is voor jou ongetwijfeld een evidentie maar ik wil toch het risico nemen om even enkele zaken te duiden waar je met je vraag misschien niet echt direct rekening mee hebt gehouden...
Een DJ voor een trouwfeest werkt doorgaans als DJ van 20u - 03u (standaard tijden) een kleine 7u dus. Wat veel mensen hierbij niet zien is dat een discobar zoals jij vraagt (met licht - discobar & geluid) wel iets langer bezig is.
Als ik kijk naar mezelf en het zetten van mijn "luxe set" (welke het meeste op trouwfeesten gezet wordt) ben ik echter "iets" langer bezig. Met die "iets" bedoel ik: een feestdag van om en bij de 12 à 15u werken, waarvan het gros nacht-uren zijn. (tellende van inladen van materiaal tot 's nachts (of 's morgens) terug uitladen en alles wat daar tussen komt.
Als discobar moet je ook constante aankopen en investeringen doen: Muziek aankopen is de grootste slokop maar ook kwaliteitsvol geluidsmateriaal, kwaliteitsvol licht materiaal, goede muziek zoeken, ...
Buiten geld dus ook nog een hele hoop tijd.
Als ik voor mezelf dus snel de rekening maak en voor € 300 zou komen met licht en geluid, schiet er van die € 300 nadat "vadertje staat" er een deel van heeft afgehouden grofweg iets van een € 200 van over... En dit voor pakweg 12u te werken. Als ik dan alle onkosten tel van bovengenoemde schiet er nog maar wreed weinig over van die €300
Het komt ongetwijfeld hautain over maar sorry, dat zou ik zelf ook niet doen...
Ik denk dan bij mezelf: if you pay peanuts, you'll get monkey's.
Oftwel: spendeer liever enkele tientallen euro's meer aan een discobar die van je toch wel unieke huwelijksfeest een echt leuk feest kan maken.
Ik hoop echter van harte dat je iemand vind die van jullie dag een spetterend feest kan maken...
Met vriendelijke groeten
Pascal Bleyen
Discobar Lable