Terug naar overzicht
Het hangt er van af wat jouw/jullie levensovertuiging is. Een priester (zoals rent-a... en gelijkaardig) vragen als je de betrokken ideologie/mythologie niet onderschrijft, is dat zinvol?Neem een kijkje op de externe websites van de aanbieders, en informeer je eerst vooral over de inhoud. Die is minstens even belangrijk als de vorm.
Wij hebben gekozen voor 'huis van de mens' omdat wij daar al veel goede commentaren over hebben gelezen o.a op dit forum.Eind deze maand zouden ze ons contacteren voor het 1ste kennismakingsgesprek.Spannend !!!
Ja we zijn alletwee gedoopt, ons 2 kindjes ook,maar niet echt gelovig. Ook niet echt vrij zinnig denk ik..We willen gewoon een leuke dienst niet te stijf en wel met de gebruikelijke rituelen, trouwgeloften woordje van de getuigen, ringen door de kindjes laten brengen.. iemand die dit kan organiseren en aan elkaar praten op een toffe manier en betaalbaar. De vliegende pastoors vind ik een leuk concept maar ze vragen 700€ dat vind ik echt wel te veel!
Hey SiskaWij hebben in de vriendenkring rondgekeken en iemand gekozen met een vlotte babbel (en veel zelfzekerheid) die onze ceremonie aan elkaar praatte. Hij voelde zich enorm vereerd en zoiets laten doen door iemand die je kent, geeft natuurlijk nog een extra persoonlijk tintje. Misschien is dat een optie? Ik heb de teksten voor hem zelf uitgeschreven, zodat hij wel een leidraad had :-)
Ja, zou alleen niet weten wie van onze vrienden die daar voor geschikt is. Toch bedankt. Als iemand nog tips heeft....
Siska, het is helemaal niet erg als je (nog) geen duidelijke levensovertuiging hebt. Dat is bij zeer veel jongeren zo. Velen vormen pas op latere leeftijd een eigen idee. Vaak door toevallig lezen van informatie. Sommigen denken er in hun hele leven niet eens grondig over na. (ondertussen hangt grootmoeder een kruisbeeld, en dopen ze nog drie generaties verder...)Maar dan de ceremonie kiezen. Ofwel is je ceremonie religieus (officieel of niet) of wel is ze seculier. Bij een seculiere ceremonie kies je niet noodzakelijk voor het Huis van de Mens (officieel vrijzinnig humanistische organisatie). Er zijn tal van andere aanbieders die dat persoonlijk, soms met humoristische benadering doen. Dat kan op zich zeer zinvol zijn. Het is een terugkerend onderwerp op deze blog. Alles is hier zowat al 10 keer gepasseerd.
Wij hebben plus on events gekozen. Zij praat alles aan elkaar en zou familie contacteren voor de teksten. Ook hebben wij zelf gezegd dat we onze bruidskindjes en al er bij willen betrekken. Voor de ceremonie betaal je bij haar 400 euro. Maar ze stelt offertes nog voor, voor de aankleding van de ceremonie en enkel bij goedkeuring moet je deze betalen dus er kunnen altijd extra's bij komen maar enkel met de goedkeuring bestelt ze dit.Vooraf kan je altijd een gratis kennisgesprek met haar hebben
Ok, 400€ valt mee. Ik zoek het eens op dank u Jessica 😉
Graag gedaan. Op de Facebookpagina kan je altijd eens kijken, daar staat foto's van trouwfeesten waar zij de ceremonie van heeft gedaan..