Terug naar overzicht
Beste Delphine, Het hangt er wat vanaf, hoe groot je je dansvloer daar zult maken.En hoeveel gasten je huisvest.Maar algemeen valt het volume best wel mee vind ik persoonlijk. mvg www.discovideo.be
De 4 topkasten (Bose):- staan op statieven op oorhoogte : hadden ze iets hoger gestaan, was er iets meer bereik geweest- die zijn begrensd : feestelijke aankondigingen bij een volle zaal met luidruchtige mensen zijn moeilijk te verstaanDe baskast (Mackie) is niet begrensd- begrijpen wie kan- overheerst daarom te veel het klank, advies voor DJ om die naar het minimum te draaien + kleine monitor meebrengen (zogezegd voorbeluistering) en mee op dansvloer richten om hoog en middentonen aan te vullen.De bejaarde uitbater heeft er een heel groot 'gedacht' van alsof de opstelling en afregeling het beste van het beste is. De zaal is populair voor de charme, niet voor de klank...Tot 70 personen nog OK, indien de dansvloer in het midden. Daarboven of indien men de dansvloer bij de toog moet houden, niet erg interessant.Een van de zalen waar DJ's eerder negatief adviseren, en vaak feestjes naar andere oorden leiden. Opgelet met alle hoeves en open ruimte tot in de nok. De akoestiek is nooit ideaal, ook bij voldoende vermogen. Want weergalming en geen dempende materialen.Wil je de houten balken romantiek, kies zo'n hoeve. Zijn zuivere zachte warme vibes voor de party belangrijk, kies een ander type zaal.
Ik gebruik daar altijd mijn eigen speakers (top + subs) met een uitvlucht uiteraard en steeds laat hij het toe.