Terug naar overzicht
Buitenlanders zijn meestal verbaasd als er op een huwelijksfeest verschillende soorten gasten zijn. In veel culturen is dat als onbeleefd ervaren.Maar in België zijn bijna alle trouwfeesten georganiseerd met verschillende tranches gasten. Het is perfect mogelijk dat bepaalde gasten naar huis gaan, terwijl de anderen aan tafel gaan voor het diner en dansfeest. Dat gebeurt frequent. Het enige wat je moet doen is dit zeer duidelijk op de uitnodiging vermelden. Bijvoorbeeld: uitgenodigd voor de receptie van 17:30 tot 19:30 uur. Vaak kiezen koppels ook nog eens om een tranche genodigden te laten toekomen aan het desset (en dansfeest) bv. om 22 uur. Persoonlijk hou ik niet zo van die formule. De genodigden moeten eerst ergens ander gaan eten (of thuis eten) en hebben vaak ook niet zoveel zin in dessertenbuffet. Dat is ook aan mij niet besteed. Liever een eenvoudig avondmaal, barbecue met een worstje en brochet van een gelijkaardige kostprijs dan tafels vol taarten en suikergoed. Maar dat is voor sommigen iets waar ze naar uitkijken...Mensen passen hun enveloppe (of overschrijving) aan in functie van waarvoor ze gevraagd zijn denk ik. Dus als je ze uitnodigt voor een receptie dan proberen ze die te compenseren. Dat is een gok. Vaak doet wie beter bemiddeld is of zeer nauwe familie dat extraatje...
En nog iets. De ene receptie is de andere niet. Gewoon schaaltjes met pipinootjes (hehehe) of een uitgebreid aantal culinair verfijnde warme hapjes. Champagne of de goedkoopste cremant... Sommige recepties kosten meer dan een eenvoudig avondmenu.
Hoi Eline,Wij hebben het andersom gedaan .. onze familie e.d receptie en diner ( 80 man )En de rest hebben wij uitgenodigd voor het dessertbuffet ..Zo hadden we toch iedereen erbij :) en was de prijs wat gedrukt Xxx