Terug naar overzicht
Je bent vrij dit invullen naar eigen behoefte uiteraard.Het kan zeker los ipv ouderwets strak protocol.Maar zorg aub er voor dat iedereen weet wat hij moet doen, eens het zo ver is.Blijkbaar heb je geen ceremoniemeester...Dat moet uiteraard niet, maar stel dan iemand een persoon uit de suite aan, om dit allemaal wat in goede banen te leiden.In gelijkaardige gevallen, zonder degelijke structuur...kun je je niet voorstellen wat een chaos zoiets kan teweeg brengen, eens men aan de ingang van het gemeentehuis of kerk staat. - Geruzie aan de ingang van de kerk.- De zitplaats in de kerk die wordt afgenomen door mensen die geen familie zijn.- Trouwkoppels die op de verkeerde stoelen gaan zitten, waardoor ook eerder geplaatst microfoons verkeerd staan. - Mensen die verkeerd naar buiten komen na afloop vd mis, waardoor de fotograaf geen geplande foto's kon maken.- ...
De traditionele volgorde was vroeger volgens mij:1. Bruidegom en moeder bruidegom2. Moeder Bruid en Vader bruidegom3. Getuige Bruid en partner 4. Getuige Bruidegom en partner5. Overige broers/zussen6. Andere mensen die mee stappen in Suite7. Bruidskindjes8. Bruid en vaderDe bruid komt als laatste binnen. Zo is iedereen al wat stiller en vol verwachting naar het moment dat de Bruid in al haar pracht en praal binnen komt.Bij het verlaten van de kerk gaat de Bruid uiteraard samen met de bruidegom naar buiten. Maar hoe je het doet kies je uiteraard volledig zelf. Kies iets waar jij jezelf in goed voelt.
Dankjewel Winnie voor je antwoord! Nu weet ik ten minste hoe ik onze situatie in de traditionele volgorde kan inpassen!Hier heb ik tenminste concreet iets aan ipv een heel resumé van mogelijke dingen die kunnen verkeerd lopen...omdat je geen ceremoniemeester neemt...pfff 😉