TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Véronique
16-6-2007
|
22-2-2007 9:42:01
Hi Bieke,
Ik heb jou ook net een mailtje gestuurd over de CM.
Ik vind persoonlijk een suite wel mooi, vooral voor bij het binnenkomen van de kerk en gemeentehuis (bij ons zal het alleen voor in de kerk zijn want we trouwen al in maart voor de wet).
Maar je moet je suite daarvoor niet allemaal in een zelfde kostuum laten rondlopen. Of de dames moeten ook niet persé in het lang zijn en suitekledij aanhebben. Je hebt toch ook hele mooie kledij die je nog gewoon kan afdragen. Dat kan volgens mij even mooi zijn. Het hangt er gewoon vanaf wat jullie willen. Ik vind ook dat je de mensen niet kan verplichten om dure kledij te kopen die ze maar 1 keer kunnen dragen. Bij ons gaan de mannen een jacquet huren (dit eigenlijk meer omdat mijn vriend al dagelijks in een kostuum rondloopt en hij voor ons huwelijk toch iets anders wil aanhebben), we hebben dit wel eerst besproken met de mannen van de suite en zij vonden dat ok. De vrouwen gaan suitekledij dragen maar we hebben niets opgelegd van kleur of wat dan ook. (broek, kleed of 3/4 rok, diegene die het moet dragen moet zich er goed in voelen, dus moeten ze ook gewoon zelf kiezen)Mijn mama heeft bv iets genomen met een broek (wel van de suitecollectie maar ze kan het eigenlijk ook nog makkelijk afdragen wanneer ze naar een feestje moeten). We hebben wel afgesproken dat van zodra iemand iets gekocht heeft ze dit even laat weten zodat er toevallig niemand met dezelfde kledij is. Maar dat is alles. Mijn schoonmoeder was eerst zelf niet van plan om iets nieuws te kopen maar gaat nu toch iets laten maken door een naaister. Ze wil dit eerst met mij bespreken maar ik laat haar gewoon de vrije keuze, ze zal wel iets moois kiezen.
Over wie met wie gaat lopen moet je je ook geen zorgen maken. Je moet gewoon zien dat ze steeds per 2 lopen. Dus bv bij het binnengaan je vriend met zijn mama, jij met je papa. Je mama met je schoonvader en dan je getuigen met hun partner, eventuele broers en zussen met partner. Mijn 2 schoonzussen zijn vrijgezel en zij lopen gewoon samen. Dus geen probleem.
Groetjes, Véro 16/6/2007
|
|
Veroniek
|
22-2-2007 9:48:40
Tuurlijk moet je geen suite hebben, dit is je vrije keuze...
Wij doen dit met onze ouders, getuige en broers & zussen. Omdat wij allemaal goed overeenkomen...
Je kiest dit helemaal zelf! Wij hebben niet getwijfeld. Wij wouden dit beiden graag. De suite gaan we gebruiken voor de wet, kerk, foto's en zij zijn er de volledige dag bij. Dus ook bij de eerste receptie... Zo geven we hen een bedanking voor al wat ze voor ons gedaan hebben & wat ze voor ons betekenen. Moesten we niet overeenkomen, zou ik ze niet graag een ganse dag bij me hebben, op de belangrijkste dag van je leven... Daarom hebben wij voor de suite gekozen.
Veel succes nog! Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Bieke
30-6-2007
|
22-2-2007 10:10:38
Hoi, bedankt voor de reacties. Het probleem bij ons is dat we nogal een moeilijke situatie hebben. Probleem nr 1: de ouders van mijn vriend zijn gescheiden en enkel zijn moeder is hertrouwd. Mijn schoonvader is dus alleen. Probleem nr 2: Mijn schoonmoeder wil graag dat mijn moeder met haar nieuwe man in de suite loopt. Probleem nr 3: Mijn moeder wil met mijn vriend zijn biologische vader in de suite lopen. Probleem nr 4 : Wij hebben veeeeeel volk. Ik heb 3 zussen en 1 broer die allemaal getrouwd zijn en mijn vriend heeft twee getuigen. Dat zijn er dus al 17. Mijn vriend zijn grootmoeder is getuige van Jehova en zal dus enkel in het gemeentehuis aanwezig zijn. Zij is alleen. Moet ik haar ook opnemen in de suite? Mijn vriend heeft nog een stiefzus die we nooit zien. Ze komt wel naar de trouw, maar moet zij dan ook in de suite? Wat gebeurt er met de kinderen van mijn broers en zussen? Komen die dan alleen de kerk binnen?
Praktische vraag: Komt eerst de suite binnen in de kerk en daarna bruidegom met zijn moeder en dan ik met mijn vader? Waar moet ik het bruidsmeisje dan tussen zetten?
Sorry voor de vele vragen, maar ik geraak er echt niet uit. En als ik een suite wil dan mogen ze van mij echt wel dragen wat ze willen. Mijn schoonmoeder heeft haar kleed al besteld (op maat gemaakt uniek ontwerp, denk dat het meer kost als mijn trouwkleed) zonder iemand op de hoogte te stellen, dus kledij afstemmen lukt zoiezo al niet meer en hoeft voor mij ook niet echt.
Groetjes en bedankt! Bieke
|
|
Véronique
16-6-2007
|
22-2-2007 10:43:36
Ja, dat is wel een moeilijke situatie. Wij zijn met 14 in de suite (met ons erbij en zonder de bruidskindjes) Bij ons loopt mijn oma (samen met haar zus) mee in de suite. Dit vooral omdat ik een hele goede band heb met mijn oma. We hebben vorig jaar enkele huwelijken gehad en ik heb niet bij iedereen de grootouders mee in de suite gezien. Weet dus ook niet of dit altijd gedaan wordt. Misschien moet je eens met de grootmoeder van je vriend praten, misschien wil ze ook niet in de suite zitten.
De stiefzus die jullie nooit zien zou ik niet mee in de suite nemen. Gewoon omdat jullie geen contact met haar hebben. Bij ons zijn de kinderen van mijn schoonzusjes onze bruidskindjes, dus dat probleem valt bij ons al weg.
Misschien een oplossing? Met wie zitten jullie aan de ere-tafel, bij ons is dat bv met onze ouders en onze getuigen. Anders moet je hen ook gewoon enkel als suite nemen. Het is natuurlijk maar een idee é, ik weet natuurlijk niet hoe je zussen en broer gaan reageren.
Groetjes, Véro
|
|
Wendy
5-5-2007
|
22-2-2007 10:53:54
Hoi Bieke,
Wij hebben ook een uitgebreide suite hoor, 18 mensen met ons erbij en zonder de bruidskindjes, met de bruidskindjes bij 20. Onze grootouders lopen wel mee in de suite, omdat we ze er ook graag de hele dag bij willen. Ik heb zelf nog maar 3 grootouders, dus die zullen met drie naast mekaar lopen (onze ceremoniemeester heeft dat zo geregeld, niemand mag alleen in de suite lopen, vandaar). Voor de kinderen van je broers en zussen moet je misschien gewoon nog een oplossing zoeken, dat zij door iemand anders naar de kerk gebracht worden en dat die persoon met hen binnengaat dan? De stiefzus zou ik ook niet opnemen in de suite.
groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
demeyer
|
22-2-2007 11:28:48
Ik weet niet of wij wel een suite zullen hebben... Ik krijg het al op mijn zenuwen als ik eraan denk... Familiesituatie is ook zo gecompliceerd... Komen die mensen dan 'smorgens allemaal naar je thuis? Gelukkig trouwen we alleen voor het stadhuis maar dan nog.... Wij hebben ook geen vervoer voorzien... Iedereen gebruikt zijn eigen wagen en wij hebben een porsche ter beschikking voor die dag. Moeten we dan allemaal achter elkaar naar het stadhuis rijden? Of eerst de 'suite en even later wij? Zodat zij al in het stadhuis zijn als wij er aan komen? Of is dat helemaal fout? Moeten wij eerst binnen en achter ons de ouders etc... grr... Misschien hadden we toch toch beter een ceremoniemeester ingehuurd :(
|
|
Lies
2-6-2007
|
22-2-2007 12:34:16
Hey Bieke,
wij hebben gekozen om geen suite te doen. We trouwen enkel voor de wet, ik kan me voorstellen dat het voor de kerk wel mooi kan zijn. Onze ouders, broers & zussen hoeven dus niet specifiek in suite te lopen, maar zij zijn eigenlijk de enigen die we in het gemeentehuis zullen uitnodigen. Wij hebben een oldtimerbusje gehuurd dat ons naar het gemeentehuis brengt. Als we op fotoshoot gaan, gaan zij ook gewoon met ons mee, in de oldtimerbus. We zijn niet zo gek van bepaalde tradities en 'verplichtingen' vandaar dat we er voor kozen om geen suite te nemen. Het zal wel loslopen vreonderstel ik ;-)
Groetjes, Lies 02/06/2007
|
|
Bieke
30-6-2007
|
22-2-2007 13:58:45
Hoi iedereen,
bedankt voor de reacties!! Ik denk dat ik Véro haar raad ga opvolgen en enkel de mensen van de eretafel in de suite ga opnemen. Mijn broer en zussen gaan dat niet erg vinden, het is praktischer voor de kinderen en dan kan de stiefzus ook niks zeggen. Enkel onze ouders en de getuigen, dat zal wel meer als genoeg zijn.
Tis plezant zenne, dat trouwen, maar het rekening houden met alle regeltjes en de wensen van alle partijen...pfff...
Het zal wel allemaal loslopen zeker.
In ieder geval bedankt en nog veel succes met jullie voorbereidingen en huwelijk
|
|
bieke
18-5-2007
|
22-2-2007 20:57:36
hey blijkbaar zit er hier toch nog een naamgenootje van mij! die komt anders niet zo vaak voor hè.
Wanneer trouw jij Bieke Ikke 18 mei.
Dus Véro, bedankt voor t mailtje, maar ik ben een ander Bieke ;-)
groetjes Bieke die van 180507
|
|
Nathalie
5-5-2007
|
22-2-2007 21:46:56
Je mag 1 ding niet vergeten: het is jullie dag. Wat de ouders en schoonouders ook willen, jullie moeten het goed vinden. Wij hebben met onze ouders duidelijke afspraken gemaakt. Onze suite zal wel redelijk traditioneel zijn, gewoon omdat ik graag aan mijn papa's zijde de kerk binnenga. Maar voor kledij hebben we geen afspraken, ik ga er vanuit dat ze wel smaak genoeg hebben om voor zo een belangrijke dag, iets moois uit te kiezen.
Veel succes! Nathalie
|
|
Bieke
30-6-2007
|
24-2-2007 19:17:17
Hoi Bieke,
ik trouw op 30 juni. Inderdaad tof om nog eens een Bieke te vinden, we zijn een beetje zeldzaam denk ik.
Veel succes op 18 mei!!
Groetjes van Bieke voor Bieke en al de anderen
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|