TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Klara
2-6-2007
|
26-2-2007 18:12:52
Ja hoor, bijna exact hetzelfde scenario. Wij waren eind Januari al eens langs Le Chapeau geweest voor schoenen en lingerie. Ik had daarvoor gebeld en mocht zonder afspraal dielzelfde zaterdag langskomen. Wij er naartoe, wat bleek, slechts 1 paar schoenen om te passen. Hun reactie, de nieuwe collectie moest nog binnenkomen. Een maat voor niks dus. En dat we eind februari maar eens moesten langskomen. Vorig weekend weer gebeld en gevraagd of de nieuwe collectie schoenen en lingerie al binnen was. Ja hoor, geen probleem was hun antwoord. Dus een afspraak gemaakt. Wat was me dat voor een scherts vertoning. Eerst een dik half uur mogen wachten, ook al hadden we een afspraak. Iedereeen (de verkoopsters) liep daar rond als een kip zonder kop, maar te babbelen en te lachen tegen elkaar, niks te doen, en wij maar wachten. Kijk als wij moeite doen om optijd op de afspraak te komen dan vind ik dat zeer onbeleefd overkomen. Bovendien hadden we ook eens graag naar de suitekledij gekeken. Toen we naar de rekken aan de kant liepen, stond er prompt een verkoopster naast ons: of ze ons ergens mee kon helpen. Je mag daar dus niet naar de suitekledij kijken zonder een verkoopster bij. Maar ja, die hadden het te druk met babbelen.
Eindelijk was het dan onze beurt. Ik vroeg dus achter schoenen. En de verkoopster (overigens een zeer vriendelijke) komt weer aanzetten met 1 paar. Wij dus al heel lastig aan het worden en gevraagd of er niet meer was dan dat. Ja hoor, kom ze terug met de folder waar je dus uit mag kiezen. En wat als de scheon neit past? Da's dan pech, kregen we te horen. Je moet een voorschot betalen en dat ben je dan kwijt. Wij vriendelijk uitgelegd dat we teleurgesteld waren omdat men ons had gezegd dat de nieuwe collectie er was en dat wie konden komen passen. De verkoopster was zeer verontwaardigd dat men ons zoiets had durven vertellen aangezien dat echt niet waar is. Je moet daar altijd uit een folder kiezen.
Voor de lingerie was het dus van hetzelfde.
Dus zijn wij onvericht ter zake terug naar huis gegaan. Iets kopen uit een cataloog dat doe ik niet. Als het dan niet past dan zit je ermee. Zeker bij schoenen is dat moeilijk. Een half maatje meer of minder?
Ik ben dan maar naar JPC Collection geweest. Daar hebben ze me veel beter geholpen. Ze hebben daar een aantal schoenen. Een stuk of 5 per maat, diegene die het meeste gekozen worden door bruiden. En als je het daar niet tussen vindt dan kan je ook weer kiezen uit een folder. IK heb daar dus mijn schoenen gevonden en ook de lingerie hadden ze in verschillende maten om te passen. IK ben dus heel tevreden over JPC.
Zo, ook even de frustratie van me af geschreven.
Klaartje
|
|
Dolores
4-5-2007
|
26-2-2007 21:48:48
Dag Caroline,
toen ik op zoek was naar een trouwjurk had ik ook een halve dag verlof genomen om naar Le Chapeau te gaan. Samen met mijn zus en schoonmama zijn we naar Antwerpen gereden. Ik had een afspraak om 14u00 en om 15h20 stonden we buiten en ik had welgeteld 2 (!!) trouwjurken gepast. Eentje dat ik zelf had uitgekozen en dan nog één dat de winkeldame me had bezorgd, welk absoluut niet mijn idee was (volledig doorschijnend in kant...) Ik wou toen ook al mijn frustraties afschrijven aangezien ik inderdaad ook een halve dag verlof had verloren maar ik wou eigenlijk geen negatieve reclame maken. Maar toen ik jouw bericht las heb ik niet meer getwijfeld...
Groeten Dolores 04/05/07
|
|
eveline
5-5-2007
|
26-2-2007 22:18:52
le chapeau geeft inderdaad een wrange nasmaak als je daar buiten komt. Haha, maar ik heb toch goed gelachen - hier komt mijn verhaal!!! Toen ik de eerste keer ging passen voor mijn kleed heb ik toch wel 9 kleedjes mogen passen, en ik had een hele toffe verkoopster, een zekere Els, uit hun winkel in Bree, echt een super-mens. Ik wou een bepaald kleedje maar ik wou de bolero er niet bij (zo een typische spaanse in kant , niet echt mijn stijl). Zij is dus speciaal gaan vragen of het kleedje ook zonder de bolero te verkrijgen was en wat dan de prijs was. Het was dan nog een 1500 euro ipv 1900. Nu zei die Els : ik ga dat opschrijven voor u, als je niks op papier hebt dan sta je hier de volgende keer schoon. Dus ik en mama terug begin januari voor de definitieve beslissing (toen was die Els er niet gezien ze normaal in Bree staat) en wilden ze me weer dat bolerootje kwijt zeker!! Wij zeiden dat we het niet moesten hebben en dat de verkoopster (Els) gezegd had dat het zonder kon, na veel heen en weer geloop bleek dat het inderdaad kon maar dan vroegen ze nog 1800 euro voor het kleedje zonder bolero. Toen toonde ik mijn papierke/bewijsje waarop stond 1500 euro voor het kleed. En zonder veel gezeur hebben ze dit dan maar ineens aanvaard "omdat we het op papier hadden" ......... hebben mijn mama en ik ons toch wel even goed gevoeld! hihi ik moet er nog om lachten maar het is toch niet ideaal op die manier hoor. Nu moet ik nog 2x terug om het kleed te passen (wat een rompslomp maar ja, t is dan ook tot in de puntjes in orde he) en dan af te gaan halen. Dat doen ze niet op zaterdag, moet ik speciaal 2x een halve dag verlof nemen en ik heb maar 20 dagen - heel zwaar valt me dat...... groetjes!
|
|
Lieve
1-9-2006
|
27-2-2007 8:01:54
Hey,
jaja, ook ik heb slechte ervaringen met Le Chapeau. Het hele verhaal heb ik hier in de zomer van vorig jaar neergepend, maar het komt erop neer dat ik er twee keer een paar schoenen heb meegekregen met een gescheurd riempje.
De laatste keer, veertien dagen voor het huwelijk, bleek dat ze de schoenen niet meer konden bestellen voor de trouwdatum omdat de fabriek dicht was. Ze wilden mij dus de beste schoenen van de twee (kapotte) paren meegeven en NA DE TROUW een nieuw paar geven. Stel je voor, wat heb je na het huwelijk aan nieuwe schoenen?
Ik heb daar ook mijn kleedje gekocht en toen ik ging kiezen, waren ze heel erg vriendelijk (inderdaad, die Els uit Bree), maar eens het voorschot betaald, kon er geen kopje koffie of vriendelijk woord meer af. En toen ik problemen maakt over die schoenen, werd ik echt behandeld als 'die lastige'.
Mij zien ze daar niet meer terug!
Groetjes, Lieve
|
|
Lieve
1-9-2006
|
27-2-2007 8:03:46
Oh ja, nog een kleine aanvulling: je moet daar echt bergen verzetten om je geld terug te krijgen. In mijn geval heb ik vijf keer moeten bellen en twee keer naar de zaak moeten gaan voor ik de zaakvoerder te pakken kreeg en EINDELIJK die kapotte schoenen kon teruggeven en mijn geld terug kreeg. Gelukkig heb ik heel snel in een andere winkel gelijkaardige schoenen gevonden, anders had ik daar mooi gestaan op koussenvoeten.
|
|
Sissi
26-5-2007
|
27-2-2007 9:13:54
Hey,
Heel vervelend allemaal.
Ik wou toch even zeggen dat ik heel goed behandeld ben bij Le Chapeau. Misschien gewoon geluk gehad?
De eerste keer had ik Aude en die was zelf heel enthousiast en haalde zoveel kleedjes boven als ik maar wilde. Ze stelde er zelf ook heel wat voor. Ik heb toen echter niet gekocht.
Toen ik de 2e keer ging had ik geen afspraak en hebben we gevraagd of we juist de suitekledij eens mochten zien. Wij mochten zonder problemen tussen de rekken kijken zonder verkoopster erbij. Mijn mama heeft dan uiteindelijk ook wat kleedjes mogen passen. We hadden opnieuw Aude en die was even vriendelijk als de vorige keer ook al hadden we toen niets gekocht. Dus 't is niet allemaal negatief.
Over de dienst na verkoop kan ik echter niet meepraten.
Maar schoenen en lingerie kiezen uit een catalogus vind ik ook niet echt gepast.
Groetjes, Sissi
|
|
eveline
5-5-2007
|
27-2-2007 13:28:21
mag ik eens iets vragen Caroline, wat is er zo speciaal aan de lingerie van poirier? Ik ben wel geintereseerd, want ik ben geen gemakkelijke op t vlak van lingerie, maar uit een catalogus zou ik wel niet kiezen. groetjes
|
|
Patricia
|
27-2-2007 16:29:34
Ben ik blij dat ik niet de enige was!
Zonder afspraak mogen kleedjes passen, amai heb jij geluk. Ze keken mij daar al buiten omdat ik er geen had (ok hadden we geweten dat we er een moesten maken, dan hadden we dat ook gedaan, mr we waren toevallig in A'pen en d88 te proberen, niet geschoten altijd mis; en mij lijkt als je een zaak hebt, dat je toch wil dat die goeie reclame krijgt en dat je probeert in de mate vh mogelijke mensen die er aupif komen ook te helpen, toch op een vriendelijke manier).
Toen mijn mams en ik binnenkwamen, heeft het 10min geduurd, vooraleer ook maar iemand kwam vragen of we al geholpen werden. Dan wast al direct met een zucht van je hebt geen afspraak (ok kan ik nog inkomen), dan mochten we om het hoekje even w88 en bladeren id boeken (overigens 4x hetzelfde boek met catalogusfoto's van allerlei merken en ook nog uitknipsels in van celebrities met een mooi kleed aan, zeer onprofessioneel vond ik) en dan zeer oude bruidsmagazines)
De mevrouw ad balie zei dat ze eens ging kijken of ze ons ertussen kon plannen (vond ik dan wel lief, mr de manier waarop oei oei). Ik zei nog dat we niet veel tijd hoefden in te nemen, dat ik enkel een stuk of twee kleedjes van een bepaald merk wou passen om te zien of de stijl me ging (omdat ik moest beslissen of ik uit e andere winkel het wauw-kleed zou kopen of nog w88).
Dan moesten we nog lang w88 vooraleer iemand kwam. Stond er uiteindelijk een andere vrouw (hollands accent) die vroeg wat ze kon doen. Ik zei toen dat we nog niet wisten of we konden geholpen worden, zegt ze doodleuk "daar ben ik hier voor". Ik zei dat ik heel blij was dat we er toch tussen konden. Begint ze een blad met info in te vullen. Wil mijn gegevens, of ik al in andere winkels was geweest, waarom ik daar niet gekocht had en wat mn budget was. Toen wilde ik geen stom antwoord geven (budget is nl niet zo hoog, mr wilde een bepaald merk even passen om te zien of de stijl me ging) en vroeg wat de prijsklasse van dat merk was. Ze gaf antwoord en ik zei dat 1200€ het max voor mij was. Weet je wat zei ze, ik zet er 1400€ op. Ik d8 toen al, we gaan hier nie buiten onder de 2000€. Dan kwam die mevrouw vd balie terug, ja tgaat toch niet lukken hoor, ik kan jullie er niet tussen krijgen (terwijl die andere deed alsof t geen probleem zou zijn, zaten we daar weer tijd te verspelen). Het enige wat kon was even rondkijken naar kleedjes ("rondleiding id winkel noemden ze dat) en dan een afspraak maken.
Heb uiteindelijk drie trouwjurken gezien op een kapstok, en een heel verkoopspraatje gekregen, dat ze alles hadden, dat t allemaal mooi was, dat ze alles konden aanpassen aan onze wensen (die rok met dat bustierke), ...We voelden aan dat we daar (met een afspraak) nooit zouden onder mijn fictieve (veel te hoge) budget buiten geraken en dat ze ons nog ging pushen om direct te kopen ook.
Mn mams en ik hebben wijselijk gezwegen en zijn zonder afspraak nr huis gegaan, zo wil ik geen trouwkleed kopen.
Bij Jagré was t heel andere service. Zonder afspraak, alle kleedjes mogen passen die ik wilde, met hulp, zelfs een paar kleedjes twee keer aan gehad. Dan ééntje laten opzij hangen tot 's avonds, om te kunnen beslissen en uiteindelijk ook gekocht, dat was een toffe ervaring.
|
|
Caroline
15-9-2007
|
28-2-2007 8:39:33
Hoi Eveline, Het is niet speciaal poirier... maar ik heb een kleed, bustier, met een heel lage rug en ik wist dat ze van poirier één bustier en één torselet hadden die ik daaronder zou kunnen dragen (veel torseletten en bustiers hebben niet zo'n laag uitgesneden rug)... vandaar... Vlgs hun mail zouden ze bij Couture Ann in Aalst ook een aantal modellen van Poirier hebben... misschien es bellen of ze effectief in de winkel zijn... Groetjes
|
|
eveline
5-5-2007
|
28-2-2007 13:44:29
bedankt Caroline veel plezier alvast op je trouw!
|
|
Sofie
7-7-2007
|
24-3-2007 21:06:16
ben vorige zomer ook zonder afspraak binnen gevallen bij le chapeau was helemaal geen probleem, werden vlot geholpen, mocht passen zoveel ik wou had kleed gekozen (uit de suite) maar wou het er met mijn vriend nog eens over hebben, ben dan drie dagen later terug op afpsraak gekomen, was helemaal geen probleem voor hun bij mijn kleed zat een accecoire dat ik eigenlijk niet wou hebben, ze gingen toen navragen of het kleed zonder accecoire ging, hebben mij hier achteraf over gecontacteerd, ging spijtig genoeg niet zonder accecoire maar vond wel dat ze er veel moeite voor deden, ben achteraf met mijn moeder en zus nog terug geweest voor suite kledij, enkel mijn zus had een afspraak, maar toen mijn moeder een tenue zag die ze in de boekjes al had zien staan, werd deze direc opzij gehangen voor haar en mocht zij deze passen, kleed heeft niet eens in de winkel gehangen
hier dus niets dan lof
mogen over drie weken met ons drietjes voor de eerste pas gaan, ben eens benieuwd
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|