Nu Online
Momenteel zijn er 725 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen

27-2-2007 14:33:33
Hallo,

Wij zouden graag witgouden trouwringen kopen, maar hebben gehoord dat deze kunnen verkleuren. Klopt dit?
Alvast bedankt

Joke
26-5-2007
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 2077

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik27-2-2007 14:38:24

Hi Joke,

Je mag er zeker van zijn dat witgouden trouwringen niet verkleuren.
Al mijn juwelen zijn in witgoud en ik heb nog nooit een verkleuring gezien. Heb daar ook nog niets iets over gehoord en ben tussen de juweeltjes grootgebracht (papa werkt bij juweelontwerpers).

Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je matgoud zou nemen, dit na verloop van tijd kan beginnen blinken, dit gewoon door wrijving met tegen je huid of tegen andere zaken. Maar dat is natuurlijk ook niet direct hoor, en je kan het terug mat laten maken.

Ik zou me echt geen zorgen maken.

Groetjes,
Véro
16/6/2007

Veroniek

Meld misbruik27-2-2007 14:44:15

Hoi Joke

Dit is ook het eerste dat ik ervan hoor...

Onze trouwringen zijn ook in het witgoud. Ik ben verzot op zilver, maar zilver is niet zo duurzaam (gaat niet zo lang mee) als goud. Mijn zilveren ringen, zie je al wat blutsjes enzo. Daarom dat we besloten hebben om witgoud te nemen.

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

K
7-7-2007
 Meld misbruik27-2-2007 15:58:04

Wij hebben onze ringen gekocht bij Wim Meeussen. Daar vertelde men ons dat de echt witgemaakte witgouden ringen na verloop van tijd weer hun natuurlijke kleur krijgen. Dat is iets minder bleek, maar eigenlijk zeker zo mooi. Bedoel je zoiets?

Sara
13-7-2007
 Meld misbruik27-2-2007 16:51:31

Mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd, en hun witgouden ringen zijn er nog altijd heel mooi zilverkleurig uit.

groetjes, sara

Evi
10-3-2007
 Meld misbruik27-2-2007 17:43:59

Hey Joke,

mijn goudsmid vertelde dit ook. Als je dit niet wil moeten ze er stoffen in mengen maar is het niet meer zuiver wit goud. Aangezien ik allergieen heb, kan ik alleen zuiver goud verdragen en daarom heb ik wit goud in de echte kleur van wit goud genomen, is zo'n beetje koperkleur en uiteindelijk vind ik dat zelfs mooier. Als je liever die zilvertint wil kan je bvb palladium nemen, zo is mijn vriend zijn trouwring.

groetjes,
Evi

Mieke
8-9-2007
 Meld misbruik27-2-2007 17:47:22

Allé dan moet ik de bruidjes hier tegenspreken.
Wit goud verkleurt werkelijk wel.
Het komt iets geler van kleur
uitleg : vroeger werd er een stof ( dacht nikkel ) bij het goud gevoegd.
Nu mag dit niet meer wegens de allergie.
Dus nu voegen ze dit niet meer toe maar leggen ze op het wit goud een rodiumlaagje.
Als deze rodiumlaag afslijt dan verkleurt je wit goud naar wa donkerder.
Ik heb mijn verlovingsring van vorig jaar in mei en langs de onderkant waar er veel slijtage is , is die al verkleurd?
Idem als mijn nieuwe wit gouden armband.
Ik wist dit ook niet en ben met mijn haar recht terug naar de juwelier gestapt en die beweerde dat dit zo was doordat ze die bepaalde stof die allergie geeft niet meer mogen toevoegen.
Ik heb nog 4 juweliers gedaan om dit na te vragen en ze beaamden dit ook.
Het is wel afhakelijk hoeveel rodium de juwelier op zijn goud doet, hoe dikker die laag hoe mooier hij blijft.
Dit is een soort bad waar de ring inligt.
Dus je kan je ring later met der tijd een nieuwe laag rodium geven waardoor hij weer mooi wit is.
Hopelijk ben je hier iets mee
Groetjes

bieke
18-5-2007
 Meld misbruik27-2-2007 18:32:44

Ja, wij hebben ook zoals Evi niet gerodieerd wit goud genomen. Ook bij Wim Meeussen. Vind dat koper/brons/of hoe noem je 't-kleurje ook heel mooi.
groetjes
Bieke
180507

Marleen

Meld misbruik28-2-2007 10:13:27

Wim Meeussen is precies populair! Wij zijn daar 2 weken geleden ook onze ringen gaan uitkiezen! Wij vonden ze beiden erg mooi. Het was erg moeilijk om te kiezen.
Ik vind ook het niet behandelde wit goud het mooiste. Het lijkt zo wat ruwer en echter dan het behandelde.
Marleen
6.7.7

Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik28-2-2007 12:08:53

Al mijn ringen zijn witgoud. Het is waar dat er na verloop van tijd terug een gele kleur komt doorschijnen, al is dat minimaal en daarom niet minder mooi. Het klopt ook dat matte kleuren meer gaan blinken en blinkende meer mat worden.

Daarom laat ik 1 maal per jaar al mijn ringen terug opblinken. Dat kost mij ongeveer een 15 euro. Dat heb ik ervoor over!!

Lobke.
06/07/07

Wendy

Meld misbruik28-2-2007 12:48:14

Het klopt idd, goud uit zichzelf is nooit wit en ze doen er een laagje op.

Ik kan in mijn oren (oorringen) enkel 18 kt verdragen. Nu had ik een tijdje geleden wit goud 18 kt gekocht en toch zaten mijn oren erdoor opgezwollen en toen legden ze uit dat dit door dit laagje kwam en dat zonder dit laagje de oorringen toch geel uitschijnen...

els
7-7-2007
 Meld misbruik28-2-2007 13:02:15

Ik heb met kerstmis 2005 een witgouden ring gekregen van mijn vriend. Is tot nu toe toch nog niet verkleurd.

davida
8-9-2006
 Meld misbruik28-2-2007 15:34:07

hey

ik heb al 3jaar een witgouden ring en sedert september ook mijn trouwring in witgoud en geen van de 2 is verkleurd .

grtjs

Katleen
10-8-2007
 Meld misbruik3-3-2007 12:50:33

hey joke,

het kan zijn dat dat misschien gebeurt, maar ik heb nu al 6 jaar een witgoude ring aan en daar zie ik nog niets aan, wist zelfs niet dat dit kon gebeuren.

groetjes, katleen
10/08/07

ine
23-3-2007
 Meld misbruik5-3-2007 23:25:54

Hallo Joke,

Wil goud bestaat niet, dit is altijd geel goud dat gerodineerd is.
Ik ga altijd naar Jafir in het Empire Center in Antwerpen.
Ik laat 2 x per jaar mijn wit goud opnieuw rodineren, en zo is het altijd als nieuw, dit kost per ring € 5.
De vergrijzing op een witgouden ring heef took te maken met de zuurtegraag vban je huid, en of je het veel draagt of niet, ikke dagelijks bij alle werken en klussen.
Om mooi te zijn, kost het geld, hihi.

Tania&Bas
1-1-2018
 Meld misbruik24-11-2008 7:19:44

Volgens mij is er sprake van een verwarring: er bestaat natuurlijk witgoud en behandeld witgoud. Natuurlijk witgoud verkleurd niet, maar schijnt van nature wat geel door (blijft goud). Behandeld witgoud heeft inderdaad een laagje en lijkt meer op zilver, dat kan inderdaad verkleuren.

Overigens schreef er iemand dat ze alleen puur goud kan verdragen, maar puur gouden sieraden worden niet gemaakt, het is altijd een legering met zilver, goud, of palladium. Zuiver goud is veel te zacht. Het zgn karaatgetal geeft aan hoe zuiver het goud is.

Groet,
Bas

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...