Nu Online
Momenteel zijn er 536 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling

27-2-2007 19:50:58
Hoe vullen jullie de tijd op tussen de burgerlijke trouw en het avondfeest?
Wij trouwen niet voor de kerk dus ik zou het wel leuk vinden als er wat volk is aan het gemeentehuis, maar je kan de mensen toch niet na een kwartier naar huis sturen.
Eerst wilden we thuis een kleine receptie geven, maar omwille van de organisatie dachten we dan om het in de feestzaal te doen. Mijn vriend vreest echter dat de mensen dan niet meer naar huis gaan. Mijn vader stelde voor om de aanwezigen een drankje aan te bieden in een café in het park. En ik verander constant van idee.
We trouwen om 11 uur, ons feest begint rond 18 uur. Daartussen gaan we nog foto's nemen.
Wat is jullie ervaring komen er eigenlijk veel mensen naar een wettelijk huwelijk?

annemie
4-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 335

Inez Boexstaens
6-7-2007
 Meld misbruik27-2-2007 21:03:01

Hallo,

Wij trouwen ook alleen voor de wet en ook om 11u! Ik dnek niet dat er veel volk mee het gemeentehuis ingaat. En sommige zullen buiten staan om te kijken, maar daarna gaat iedereen zijn eigen weg denk ik!
Wij gaan na trouw in gemeentehuis een snackje eten met ouders, getuigen en grootouders. Daarna foto's nemen met diezelfde bende en dan zal het wel tijd zijn voor naar de feestzaal te gaan.
Veel succes!
Inez

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik28-2-2007 9:17:23

Heel grappig, wij hebben exact hetzelfde probleem. Wij trouwen ook niet voor de kerk, en omwille van toch wel veel extra betalen in Liedekerke voor een huwelijk op zaterdagochtend of vrijdagnamiddag (maar liefst 250 euro), denken wij eraan om op vrijdag te trouwen, op 2 mei. We hopen dat veel mensen dan toch een dagje verlof hebben omdat ze de brug maken, en dus komen kijken. Maar inderdaad, trouwen om 11u of zo, en wat dan? Wij dachten ook een hapje te eten met de suite, en dan foto's te gaan nemen. Rond 17 u- 17u 30 zouden we starten met de receptie denk ik. De anderen die komen kijken naar het wettelijk huwelijk gaan denk ik tussenin gewoon naar huis. Ik verwacht niet superveel volk, een 30 tal hoop ik. In sommige gemeentes krijg je ook een drankje aangeboden na de plechtigheid, maar ik weet niet of dat bij ons het geval is. Dus als er iemand nog tips heeft, ook voor ons welkom!

Groetjes,
Tania

Els
19-5-2007
 Meld misbruik28-2-2007 9:26:38

Hallo Annemie,

Wij trouwen ook enkel voor de wet (om 11.45u), en het feest begint om 19u.
Ik ben oorspronkelijk van Sint-Niklaas en woon sinds twee jaar in Geel. Ik heb dus nogal wat familie en vrienden die van ver moet komen en die ik tussendoor ook niet naar huis wil sturen. Velen van hen willen echt graag naar het stadhuis komen.
Wij gaan in de namiddag een boottocht maken op de Kempense Meren en geven een broodjeslunch op de boot. Dit is voor de familie en vrienden die naar het stadhuis zullen komen. Dit zal toch wel zo'n 30 à 40 man zijn. Is ook een gelegenheid om mooie foto's te maken.
Dit is uiteraard een extra kost, maar wij hebben geen echt klassiek huwelijk dus geen kosten voor suite, ceremoniewagens enz. En de foto's worden gemaakt door een goede vriend van ons.

Misschien een idee?

Groetjes, Els
19/05/07

lien
23-2-2007
 Meld misbruik28-2-2007 9:34:39

Wij zijn ook getrouwd om 11u in Schaarbeek. Bij ons was er nog redelijk wat volk mee naar het stadhuis, maar de mensen voor ons hadden enkel hun getuigen mee. Het is dus hoe je het zelf wil, en wat uw omgeving denkt. Wij zijn daarna ook foto's gaan maken, terwijl mijn ouders en tante en nonkel op ons appartement iets konden eten. Daarna zijn wij ook naar daar iets gaan eten, en toen zijn we terug naar Kortrijk vertrokken. Da was zo rond 16u tegen da we in Kortrijk waren, en tegen 19u hadden we afgesproken int restaurant (was een intiem etentje, ons groot huwelijksfeest volgt nog in de zomer). Hoe we die tijd overbrugt hebben? Niet speciaal eigenlijk, wat uitgerust en wat tv gekeken;)

Evi
4-8-2007
 Meld misbruik1-3-2007 8:26:21

Wij trouwen ook enkel voor de wet en ook om 11u. Na de trouw wordt iedereen uitgenodigd op een receptie in een café in de buurt. Ze doen de deuren speciaal voor ons die dag vroeger open. Drankjes zijn gewoon die van het café zelf en hapjes zullen een paar bierplanken worden. Op die manier kost het niet te veel, wordt het super gezellig en niet zo formeel en kan iedereen drinken wat ie zelf wil. Die receptie duurt ongeveer tot 14u. De suite nemen we daarna mee op restaurant. Voor de anderen zullen we op onze website uitgebreid tips geven over waar ze iets lekkers kunnen gaan eten en wat ze in de namiddag kunnen doen om er een leuke dag van te maken. Ons avondfeest begint om 19u en is op wandelafstand van gemeentehuis en café.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...