TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Stéphanie
|
5-3-2007 19:56:36
Ey Persoonlijk zijn we van plan om met broers en zussen aan de eretafel te zitten. Het is jouw dag, dus vind ik dat je zelf mag bepalen bij wie je aa tafel zit. probeer het je moeder uit te leggen, mss verstaat ze het wel, maar is ze enkel teleugesteld
|
|
nele
29-9-2007
|
5-3-2007 20:10:17
Hallo,
Eerlijk gezegd de eretafel interesseert mij niet echt, want bij ons is het geen traditioneel feest en zeker geen uitgebreide maaltijd. Ik wou geen uren aan tafel zitten. Maar het logische is toch wel dat je getuigen en ouders naast jullie zitten. Achteraf heb je dan alle tijd die je wil om te feesten en te babbelen met de vrienden. Maar vergeet vooral niet dat het jouw-jullie dag is, dus doe maar lekker je zin en profiteer ervan. Groetjes Nele 29/09/2007
|
|
nele
29-9-2007
|
5-3-2007 20:10:25
Hallo,
Eerlijk gezegd de eretafel interesseert mij niet echt, want bij ons is het geen traditioneel feest en zeker geen uitgebreide maaltijd. Ik wou geen uren aan tafel zitten. Maar het logische is toch wel dat je getuigen en ouders naast jullie zitten. Achteraf heb je dan alle tijd die je wil om te feesten en te babbelen met de vrienden. Maar vergeet vooral niet dat het jouw-jullie dag is, dus doe maar lekker je zin en profiteer ervan. Groetjes Nele 29/09/2007
|
|
Franciska
28-7-2007
|
5-3-2007 20:18:34
Dag Caroline,
Wij willen het ook zoals jij. Met getuigen en vrienden aan de eretafel zitten. De moeder van mijn vriend polst er nog elke keer naar, ook al weet ze het. Dan zegt ze dingen als: je zit als bruidspaar toch bijna niet aan tafel, dan maakt het toch niet uit bij wie je zit of dat is toch niet volgens de traditie, niet bij de ouders zitten. Ik denk ook dat de zus van mijn vriend bij ons aan tafel zal willen zitten, maar bij haar vriend willen we niet zo graag zitten. We zijn er nog niet uit, maar ik denk dat er wel een beetje discussie zal zijn wanneer we de tafelverdeling maken. Dat is nog voor de toekomst, maar ik houd mijn hart al vast. Mijn moeder doet er niet zo moeilijk over omdat ze graag bij haar familie zit. Maar ik vind dat jij je zin moet doen. Je ouders kunnen ook bij vrienden van hen zitten, wanneer die komen. Succes nog.
|
|
Patricia
15-12-2007
|
5-3-2007 20:37:24
Wij gaan doen zoals mijn zus heeft gedaan en wij gaan gewoon lekker met ons tweetjes alleen aan een tafeltje zitten. Die wordt dan anders versierd. Tussen de gangen door moeten we rondlopen om met alle tafels te gaan praten en zo kunnen we genieten van elkaar tijdens de gangen...Ik vond dit super bij mijn zus en nu gaan wij het ook zo doen.. Maar iedereen doet zijn goesting natuurlijk..
Geniet van het feest.. dat is het voornaamste.. naar t schijnt is het veel te snel voorbij.;
gr Patricia 15/12/2007
|
|
Lieve
1-9-2006
|
6-3-2007 7:44:57
Hey,
wij hebben ook gewoon een tafel samengesteld met vrienden. Onze ouders zaten aan tafel met hun broers en zussen en vrienden, onze getuigen (broer en zus) bij hun vrienden. Iedereen vond het goed zo en het was heel gezellig.
Het is wel zo dat we 's middags met de suite gaan brunchen zijn, en toen hebben we wél de klassieke tafelverdeling aangehouden.
Zoals hier eerder werd gezegd: het is jullie dag, jullie moeten je goed voelen en je zit toch wel wat uurtjes aan tafel, ook al loop je ook veel rond.
Groetjes, Lieve
|
|
Véronique
16-6-2007
|
6-3-2007 8:08:50
Hallo Caroline,
Wij doen ook een meer traditionele eretafel. (maar dan zonder de 2schoonzussen, zij gaan gewoon aan een andere tafel zitten). Wij zitten samen met mijn ouders, en onze getuigen met hun partners.
Mijn schoonmoeder wil niet bij ons aan tafel zitten (volgens haar is dat te saai), dus wij allemaal blij, en haar zetten we ergens anders.
De huwelijken waar wij zijn geweest zaten de ouders altijd aan de eretafel. Maar jullie moeten gewoon doen waar jullie zin in hebben.
Groetjes, Véro 16/6/2007
|
|
nadia
|
6-3-2007 8:18:20
hey
Ik herken je probleem. Mijn mama wilde ook een traditioneel feest. Ik wilde eerst geen feest maar gewoon een grote bbq, gevolgd door een fuif.
Dus zijn we elkaar beide een beetje moeten tegemoet komen. We doen nu wel een feest in een feestzaal met alles erop en eraan, maar wij zitten met onze beste vrienden en getuigen aan tafel, en de ouders mogen zitten bij wie zij willen.
Je kan proberen om subtiel duidelijk te maken dat het toch jou dag is. Na het eten, gaat toch iedereen is ergens anders zitten.
groetjes nadia
|
|
Tania
3-5-2008
|
6-3-2007 13:18:49
Ik denk dat wij gewoon met de ouders en broer en zus (die ook getuigen zijn) gaan samenzitten. Met de vriend van mijn bijna-schoonzus is dat 9 mensen, en we maken er denk ik zo'n half open ovale tafel van (dat er geen mensen met hun rug naar de zaal toezitten eigenlijk). Het tafeltje met twee lijkt mij ook wel heel leuk, maar hoe doe je dat praktisch? Ziet dat er niet vreemd uit met al die andere grote tafels? Tania
|
|
Patricia
15-12-2007
|
6-3-2007 20:02:52
Hey Tania,
neen, het gaf bij mijn zus echt een super effect... alle tafels in wit en dan in het midden een kleine tafel die prachtig versierd was met rode kleuren en een groot bloemstuk en een mooie kandelaar... Het stoort niet in het overzicht van de zaal daar het kleiner en schattiger is tussen de grote tafels.. allez zo zag ik het bij mijn zus en zo zie ik het bij ons.. we hebben nog niet over decoratie gesproken maar de tafel zal eruit springen...
gr patricia
|
|
nathalie
|
7-3-2007 14:29:13
hoi,
Wij zetten ook gewoon onze beste vrienden aan tafel. aangezien wij de ouders toch liever niet zouden samenzetten (ouders van mijn vriend gescheiden en om zijn mama veel pijn te besparen zetten we ze niet bij elkaar). En onze ouders hebben zich daar bij neer te leggen. Gelukkig hebben we allebei schatten van ouders die daar geen enkel probleem van maken.
het is tenslotte onze dag (en daar hebben we dan ook voor gespaard)
Vele groetjes Nathalie
|
|
Caroline
15-9-2007
|
9-3-2007 9:32:23
hallo, wij gaan met vrienden aan tafel zitten (waaronder onze getuigen). Dit lijkt mij het leukst en het gemakkelijkste aangezien mijn ouders gescheiden zijn. Mijn vader zit dan bij zijn familie en mijn moeder bij de hare. Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|