Terug naar overzicht
Dag Helene,Normaal gezien mag je maximum twee getuigen hebben.Maar best navragen in het stadhuis, hangt er misschien van af van regio tot regio.Groetjes Nele
Dus maximum twee, dat zou dus betekenen dat ik mijn broer en schoonbroer als getuige zou kunnen hebben. En in welke regio's is dit mogelijk (ook in wvl?)? Heeft er iemand soms twee getuigen?groetjeshelene07-07-'07
Voor de wet mag je slechts ieder 1 getuige hebben , dus jij 1 en je vriend 1 .Voor de kerk mag je meerdere getuigen hebben .groetjes Kelly
Voor de wet mag iedere persoon maar één getuige hebben.Voor de kerk hebben wij dinsdag onze ondertrouw gehad en de diaken zei dat er ook maar één iemand per persoon kan tekenen in het huwelijksregister. Ik neem voor de wet mijn ene zus om te tekenen en voor de kerk mijn andere zus. Maar zowel in de burgerlijke plechtigheid als in de kerkelijke viering laat ik hen beiden naast mij staan bij het jawoord. Zo zitten ze er toch alle 2 bij bij elke gelegenheid. Dat voelt voor mij het leukst aan. Misschien kan je t zo oplossen. Als je natuurlijk voor de kerk trouwt hè, want dat weet ik niet. groetjesBieke180507
Ik zou zeggen, vraag 't eens in 't gemeentehuis, zij zullen je best kunnen helpen...Groetjes,Ilse12 mei 2007
Hoi Helene,Volgens mij ligt het eraan of je in Nederland of in Belgie woont. In Belgie mag je 1 getuige per persoon en in Nederland 2. Dus ik hoop in dit geval voor je dat je in Nederland woont, maar aan je schrijven te zien niet.Succes met je keuze.Groetjes Selma
halloHeel erg bedankt voor jullie reacties. Ondertussen is het opgelost. Mijn broer vond het niet erg, het was mijn moeder die het erg vond en het zo probeerde te regelen. Mijn toekomstige schoonbroer blijft dus getuige. Mijn broer komt ook naar de plechtigheid en we hebben hem gevraagd als peter voor ons eerste kindje (dat zal wel voor binnen een jaar of twee zijn, maar hij was daar enorm gelukkig mee).Dus alles is terug opgelost.groetjeshelene07-07-'07