Nu Online
Momenteel zijn er 728 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonmoeder trouwjurk al gezien ??

12-3-2007 8:33:14
Hoi bruidjes, ik heb een probleempje...
Ik ging normaal mijn schoonmama ook meenemen om mijn trouwjurk eens te passen (nadat ik hem gekozen had), ik gebruik namelijk haar onderrok onder mijn kleed.. Nu is dit er nog steeds niet van gekomen, en nu is mijn mama hier niet met opgezet... Nu weet ik niet wat te doen, ik heb het haar halvelings al beloofd en wil haar niet kwetsen ... Maar ik snap mijn mama langs de ene kant ook wel ...

Wat moet ik nu doen ?? Ik zal waarschijnlijk pas in mei de eerste keer moeten passen ...

Groetjes, Sarah
15/09/07

Sarah
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 438

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik12-3-2007 8:38:04

dag Sarah

ik had dat probleem ook
ik had het haar ook beloofd, maar ik kom niet zo goed overeen met haar en had er nadien spijt van (ik ging liever alleen met mijn mama)
Daarom heb ik haar als ze eens in een goede bui was proberen overtuigen te wachten , zogezegd het "verrassingseffect" en ze vond het een goed plan te wachten tot op de dag zelf

groetjes
christel
160607

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik12-3-2007 8:44:45

Ik ben met beide mama's samen gaan kiezen...
Mijn schoonmoeder heeft geen dochters (wel 3 zonen), dus was ze zéér blij dat ze mee mocht op jurkenjacht :-)

't Was dan ook gemakkelijker om 't kostuum van de bruidegom te kiezen... (aangezien zij ook al mijn jurk gezien had :-) )

Ik ben ook met mijn mama 't kostuum gaan bekijken voor de bruidegom (hij wilde niet alleen kiezen, ik moest mee ;-p), maar wel nadat 't gekozen was...

Uw schoonmama zal 't zeker appereciëren denk ik...
Het "verrassingseffect" is er zowieso nog hoor ('t volledige plaatje dan), maar je kan 't proberen é zoals Christel zegt :-D

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik12-3-2007 9:36:03

Mijn schoonmoeder wilde mijn kleed nog niet zien. Ook voor het verrassingseffect. Van mij mocht ze wel kijken en van mijn moeder ook. Maar ergens ben ik blij dat ze niet wilde. Omdat ik dat toch nog altijd een beetje iets vind dat tussen moeder en dochter is. Maar als ze had willen kijken was dat ook geen probleem geweest.

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik12-3-2007 9:42:16

Hey,

Mijn schoonmoeder is mee gaan kijken toen ik al gekozen had.
Ik had dat gevraagd omdat zij zo het kostuum van mijn verloofde op mijn kleed kon afstemmen.

Groetjes, Sissi

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik12-3-2007 10:31:54

Hi Sarah,

Mijn schoonmoeder heeft mijn jurk nog niet gezien en ze zal hem ook niet te zien krijgen voor ons huwelijk. Ik heb geen goed contact met haar en daarom wil ik haar er ook niet bij hebben, ik weet toch dat ze alleen maar negatieve commentaar gaat geven.
Moest ik goed met haar kunnen opschieten had ik haar ook zeker meegevraagd om te gaan kiezen of daarna als ik voor mijn eerste pasbeurt zou gaan.

Groetjes,
Véro
16/6/2007

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik12-3-2007 10:48:22

Ik kom heel goed overeen met mijn schoonmoeder, daarom is het zon ambetante situatie ...
Mij vriend zijn kostuum is reeds gekocht, ik heb dit ook niet gezien ... Maar ze gaat ook wel mee de bloemen en zo kiezen he met hem..
Misschien dat ik dit als "uitvlucht" kan gebruiken tegen ons mama..
Er komt toch veel bij kijken he, en soms heb ik echt zo het gevoel van pfffffff, als we dit op voorhand wisten ...

Groetjes, Sarah
15/09/07

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik12-3-2007 11:21:50

Als je een goed contact hebt met je schoonmoeder zou ik haar wel meevragen, en ja, wat je zegt over het bruidsboeket kan je wel aanhalen bij je mama.
En zeg haar ook dat je het wel belangrijk vindt dat je schoonmoeder meekomt omdat jullie een goede band hebben, dat zal je mama denk ik ook wel begrijpen. Is je mama meegeweest bij het kiezen van de jurk? Dan kan je tegen je mama zeggen dat zij toch wel het belangrijkste moment heeft mogen meemaken, het kiezen van de jurk.

Ja er komt heel veel stress bij kijken, wij hebben het ook al regelmatig gezegd dat als we dit hadden geweten we gewoon met ons 2tjes naar het buitenland waren getrokken om daar te trouwen. (maar ja, mijn kant van de familie is zo blij voor ons en dat maakt al veel van de stress goed)

Veel succes!!!

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik12-3-2007 11:38:27

Hey,

Ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder, maar mijn moeder komt niet zo goed met haar overeen. Vandaar dat ik het nogal moeilijk vond.

Ik ben dus met beide moeders afzonderlijk naar de winkel geweest en ze hielden allebei van hetzelfde kleed... De eerste pas heb ik dan met mama en Yvonne samen gedaan en ze kwamen wonderwel overeen. Ze hebben mij ook samen geholpen bij het aankleden. Dat kleed heeft zo'n beetje een bang gevormd tussen de mama's.

Voor mij was er geen twijfel, ik wilde hen er allebei bij. Ik hoop dat je eruit geraakt.

Groetjes,
Lieve

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik12-3-2007 11:49:44

Dag Sarah

Ik ben samen met mijn mama mijn kleed gaan kiezen. nadien ben ik samen met mama en schoonmama nog eens gaan passen om te bestellen. Ik vond dit een teken van respect. Het is ook zo dat het nu gemakkelijker voor haar was om advies te geven voor zijn kleed en voor het bruidsboeket. ZIj heeft in haar hoofd al een beeld van het geheel
Ingrid

Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik12-3-2007 13:21:33

bij mij krijgt mijn schoonmoeder ook mijn jurk niet vooraf te zien.

Ik had ook eerst die belofte gedaan aan haar dat ze mee mocht gaan maar mijn moeder was er ook niet mee gediend dus was ik uiteindelijk van gedacht veranderd. Ze was er niet echt mee teleurgesteld hoor, ze begreep het wel. Zij krijgt ten slotte het kostuum te zien van haar zoon, ik vind niet dat ze de 2 mag zien :)

Miet
26-5-2007
 Meld misbruik12-3-2007 13:25:43

Nu vraag ik me toch af waarom jullie moeders daar niet mee gediend zouden zijn...
Weer zo'n typische jaloerse kinderachtige vrouwenreactie...

kim
25-8-2007
 Meld misbruik12-3-2007 13:39:29

Mijn schoonmoeder krijgt mijn kleed ook niet te zien hoor alhoewel ik een hele goede band met haar heb. Wij hebben haar gewoon gezegd dat het voor haar leuker is als er toch nog iets een verrassing blijft voor haar die dag. Anders heeft ze al van ons beiden de kledij gezien. Heb trouwens ook een beetje schrik dat ze anders wel eens iets zou durven verklappen in al haar enthousiasme...
Het bruidsboeket gaan mijn toekomstige en ik gewoon samen kiezen dus dat is totaal geen probleem.
Begrijp toch echt wel niet waarom sommige mensen de toekomstige bruidjes nog eens al die extra stress moeten geven hoor, alsof we daar nog niet genoeg van hebben ;-)
Ik zou zeggen, laat jullie niet doen en doe gewoon wat jullie zelf het liefste hebben!
Veel moed!

Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik12-3-2007 19:59:42

Ik ben op een zaterdag met mijn mama en zus gaan passen en heb toen echt wel een stuk of 25 kleedjes gepast. Daarvan had ik er nog vijf over die ik zelf ook mooi vond, waarvan één er tussenuitstak. De week erna heb ik dan mijn schoonmama en grootmoeder die ook mijn meter is, meegenomen (zij betaalt het kleed). Toen heb ik alleen die 5 kleedjes nog terug aangehad, en zo hebben ze toch ook wel mee gekozen (vonden ook dat dat ik eigenlijk al gekozen het mooiste, dus dat was goed!). Mijn schoonmama heeft ook alleen maar één zoon, dus zo was het voor haar toch ook leuk om haar mening te mogen geven, en heb ik toch ook het eerste kies-moment gehad met mijn mama en zus alleen. Mijn mama is dan samen met mijn vriend en zijn mama voor zijn kostuum gaan kijken, daarvoor mocht ik niet mee :-)

groetjes,

Wendy
5.5.07

Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik12-3-2007 20:00:04

Ik ben op een zaterdag met mijn mama en zus gaan passen en heb toen echt wel een stuk of 25 kleedjes gepast. Daarvan had ik er nog vijf over die ik zelf ook mooi vond, waarvan één er tussenuitstak. De week erna heb ik dan mijn schoonmama en grootmoeder die ook mijn meter is, meegenomen (zij betaalt het kleed). Toen heb ik alleen die 5 kleedjes nog terug aangehad, en zo hebben ze toch ook wel mee gekozen (vonden ook dat dat ik eigenlijk al gekozen het mooiste, dus dat was goed!). Mijn schoonmama heeft ook alleen maar één zoon, dus zo was het voor haar toch ook leuk om haar mening te mogen geven, en heb ik toch ook het eerste kies-moment gehad met mijn mama en zus alleen. Mijn mama is dan samen met mijn vriend en zijn mama voor zijn kostuum gaan kijken, daarvoor mocht ik niet mee :-)

groetjes,

Wendy
5.5.07

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik13-3-2007 8:33:48

Hoi bruidjes, alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ga uiteindelijk toch met mijn schoonmama eens gaan kijken, ik heb dit nu beloofd ...

Succes aan iedereen !

Groetjes, Sarah
15/09/07

Wendi
30-6-2007
 Meld misbruik13-3-2007 8:54:28

hoi, ik zit met hetzelfde probleem. ik ging normaal mijn schoonmama meenemen om een kleed te kiezen, maar heb dit uiteindelijk al alleen met mijn mama gedaan. Nu weet ik ook ni goe hoe ik het moet aanpakken.

Groetjes

Wendi
30-6-2007
 Meld misbruik13-3-2007 8:59:12

2e keer dat ik reageer, maar ik heb net de rest van de reacties gelezen en ben eigenlijk heel blij dat er meer zijn die zich afvragen waar ze mee zijn begonnen... hihihi...
Ik heb al meerdere keren aan mijn vriend gevraagd ondertussen of hij nu begrijpt, waarom ik 5 jaar heb gewacht om "ja" te zeggen.

Charlotte
7-9-2007
 Meld misbruik15-3-2007 14:08:05

Beste Sarah,
De eerste keer passen was met mijn ma alleen. Daarbij was een kleed mijn favoriet, maar mijn moeder had een andere favoriet. Aangezien ik wel een goede band heb mijn toekomstige schoonma én ze goed kan zwijgen, heb ik haar meegenomen voor de uiteindelijke beslissing... En het is mijn favoriet geworden dankzij haar en mijn pa! Mijn schoonma leeft zo mee dat ik het haar echt niet kon ontzeggen. Bovendien blijft het totale plaatje (juwelen, haar, make-up, boeket) nog een verrassing.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info