Terug naar overzicht
Hey!tegenwoordig bestaat daar geen regel meer voor: je kiest zelf of je links of rechts draagt.Sommigen willen rechts omdat dat zoals vroeger, je 'deftige' hand was, waar je iemand een hand mee geeft enzo.Wij kiezen voor links, omdat de de kant van je hart is, je linkerhand staat ook rechtstreeks in verbinding met je hart en dat vinden wij wel een mooie symboliek voor onze ringen!Lies2 en 30 juni
Hallo Sofie,Ik dacht ook altijd dat het rechts was. Maar wij kiezen ook voor links voor dezelfde reden als Lies geeft (kant van het hart).Groetjes,Véro16/6/2007
Hoi, wij gaan onze ringen aan de rechterhand dragen. Ik heb dit aan onze juwelier gevraagd en dit is afhankelijk van provincie tot provincie. In Antwerpen en oost-vlaanderen is het meestal rechts...Maar je kan idd doen wat je zelf wil he !Groetjes en succesSarah15/09/07
Hey,Ik heb ook al vaak gelezen dat het streekgebonden is (per provincie).Ik zou hem gewoon dragen aan de hand waar je hem het best verdraagt.Mijn verlovingsring is asymmetrisch en staat het mooist links dus zal ik mijn trouwring rechts dragen. Mijn toekomstige zal hem echter links dragen omdat hij dat het meest praktische vindt.Groetjes, Sissi
wij zijn ook van oost-vlaanderen en dragen hem links... maar het zou inderdaad streekgebonden zijn of zoals je het zelf wenst.zolang je hem maar omhebt zeker ;-)sas677
Wij zijn van West-Vlaanderen en zullen hem ook links dragen... Ik mijn verlovingsring dan rechts aangezien beide aan dezelfde vinger niet mogelijk was (trouwring is 5mm)We hebben 't ook aan de juwelier gevraagd.In onze familie kennen we eigenlijk niemand die hem rechts draagt... (Oost- en West-Vlaanderen)Kijk anders eens om je heen en zie wat de mensen rond je doen...En dan nog doe je wat je zelf verkiest...Groetjes,Ilse12 mei 2007
Hey,in Oost-Vlaanderen is het inderdaad de gewoonte dat de ring links wordt gedragen. Mijn man is van Antwerpen en vond dit eerst onlogisch, maar uiteindelijk is dat wel het meest praktische omdat je met je rechterhand veel meer doet (als je rechtshandig bent dan toch) en de ring dus sneller slijt of beschadigd wordt.Ik draag mijn verlovingsring dus rechts en mijn trouwring links.Groetjes,Lieve
Mensen die niet gelovig zijn dragen de ring vaak rechts, net als protestanten. Katholieken traditioneel links de trouwring, rechts de verlovingsring.
links omdat die ader rechtstreeks naar je hart loopt zou ook bij de oude romeinen en egyptenaren in het latijns vena amoris genoemd zijn