Nu Online
Momenteel zijn er 620 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bankrekeningnummer op uitnodiging!?

16-3-2007 11:53:59
Lieve bruidjes,
Wij zijn Nederlanders maar wonen en werken in Belgie. Wij vragen aan onze gasten liever geld dan kado's aangezien we al zo ruim in onze spullen zitten. Een aantal van onze Belgische vrienden gaven ons de tip om op onze uitnodigingen een bankrekeningnummer te vermelden waar gasten geld naar kunnen overmaken als trouwkado. Dit lijkt ons heel praktisch omdat je dan op de dag zelf geen omkijken hebt naar enveloppen met geld. In Nederland wordt dit echter nog niet / nauwelijks gedaan en ik vraag mij dus af: 1) of het inderdaad gebruikelijk / gepast is in Belgie om het zo te doen en 2) welke tekst dien je daar dan bij te vermelden? Alleen een bankrekeningnummer lijkt me nogal onduidelijk....

Alvast bedankt voor jullie input!

Liefs,
Sandra

Sandra
29-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1378

Lies
30-6-2007
 Meld misbruik16-3-2007 12:00:25

Hallo!

dat is inderdaad heel gebruikelijk hier. Meestal staat er iets in de trant van:
Vijblijvende cadeautip: (dan een envelopje) en bankreknr.

Of een tekstje als:
'Je kan ons vrijblijvend plezieren met een huis,
of spaarcentjes ervoor' en dan reknr.

Het hangt er wat van af hoe jullie zijn en wat voor volk er op je feest komt (vorige tekstje moet je een beetje mee kunnen lachen vind ik).

Of heb ook al iets gezien over dat ze geen planten wilden, maar wel centjes voor de reis of huis. Weet alleen niet meer hoe het ging, is hier vast nog wel ergens te vinden op het forum.

Bij ons komt er dit:

'Onze huwelijksboot staat klaar,
gepakt, gezakt, de zeilen hoog.
Stuur jij ons mee op weg,
richting open zee...?'
en dan reknr.

Wij hebben er heel lang naar gezocht, maar vinden het wel heel goed bij ons passen. Dus misschien gewoon samen even zoeken naar een tekstje dat er voor jullie bij kan...?

Veel succes!
Lies
2 en 30 juni

demeyer

Meld misbruik16-3-2007 12:11:23

Hallo

Wij hebben onderaan
'kadotip' gezet en dan een omslagje ernaast en onze rekeningnummer ;) Moet kunnen!

Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik16-3-2007 12:32:36

Wij hebben: indien u ons wil helpen bij het verwezenlijken van onze dromen, vrijblijvende cadeautip: (enveloppeteken of rek.nr)

groetjes,

Wendy

Liesbet
10-11-2007
 Meld misbruik16-3-2007 13:07:22

Hallo Sandra,

In België kan je inderdaag gewoon een rekeningnummer op je uitnodiging zetten. Ik trouw met een Nederlander (in België) dus er zullen zowel Belgen als Nederlanders zijn op ons trouwfeest. Ik weet dat het in Nederland niet de gewoonte is dus we gaan nog eens denken hoe we het juist zullen doen (we hebben gelukkig nog tijd :-)). Ik had namelijk wel gehoord dat Nederlanders het heel raar vinden om een rekeningnummer te zien op een uitnodiging maar dat is misschien ondertussen al aan het veranderen.

Groetjes,

Liesbet
10/11/2007

Karen
24-11-2007
 Meld misbruik16-3-2007 13:27:35

Hallo Sandra en co,

Hou er wel rekening mee dat het BIC en IBAN nr van je bankrekening moet vermelden op de kaart, anders kunnen Nederlanders niet storten op een belgisch nummer. (of omgekeerd) Meer uitleg hierover kan je zeker vragen aan je bank.

Groetjes
Karen

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik16-3-2007 13:54:19

Bij de meeste koppels die ik heb weten trouwen stond het rekeningnummer erop, en wij gaan dat ook doen!
Heb namelijk ook al gehoord dat er op een huwelijk de pot met enveloppes gestolen was, en dan hou je op het eind van de avond niks over... Vind dat dan toch een betere oplossing.

Veel groetjes nog,
Tania

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik16-3-2007 14:04:49

Wij hebben dit tekstje op onze website staan onder het knopje 'cadeautip':

Bloemen en planten zijn een leuk idee,
maar die kunnen op huwelijksreis niet mee…

We werken aan een mooie tent
één uit ramen en aluminium
... klinkt je dat bekend?

Het enige wat ons nog hindert
is dat ons banksaldo flink is verminderd

Dus mocht je iets willen schenken,
dan weet je waaraan te denken

Maar wat ons natuurlijk het meest verblijdt,
is jullie aanwezigheid!

De baksteenrekening is officieel geopend:

en dan ons nummer...

Groetjes,
Caroline

bieke
18-5-2007
 Meld misbruik16-3-2007 14:41:08

wij hebben ook een versje staan:

ben je aan 't bedenken
wat je ons zou willen schenken
dan geven we je graag een idee
breng iets voor ons schatkistje mee
want het enige dat ons nu nog hindert
is dat ons reisbudget wat is verminderd.
envelopje en bankrekeningnummer

Wij hebben de laatste jaren al veel huwelijkskaarten gezien waar dit op stond hoor.

groetjes
Bieke
180507

Lies
7-7-2007
 Meld misbruik16-3-2007 17:38:55

Hallo,

wij hebben:

Een huwelijkslijst hebben wij niet,
wel een piepjong spaarvarkentje ...
000-0000000-00

Groetjes
Lies
070707

Isabelle
10-8-2007
 Meld misbruik17-3-2007 10:45:20

hallo,
Hier in Belgie wordt dit toch veel gedaan!
bij ons staat er:
Zo gelukkig zijn wij nog nooit geweest,
jullie zijn uitgenodigd op ons huweljksfeest!
Liefst voor ons huishouden geen geschenken,
maar je mag altijd aan ons spaarvarkentje denken!.
Rekeningnr /.........

Groetjes

Isabelle
10/08/07

Veroniek

Meld misbruik17-3-2007 14:05:37

Hoi Sandra

Bij ons wordt dat dus inderdaad gedaan, dat is een normale zaak...

Wij hebben het volgende op onze kaart staan:

"Een huwelijkslijst vol met geschenken kunnen we voor jullie niet bedenken.

Bloemetjes zouden niet misstaan maar verwelken als we op reis gaan.

Het enige dat ons hindert
is dat ons spaargeld is verminderd dus mocht u ons iets willen schenken dan mag u aan een centje of aan onze bankrekening (000-0000000-00) denken.

Maar waar u ons het meest mee verblijdt,is wel uw aanwezigheid."

Veel succes!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

anja

Meld misbruik18-3-2007 11:52:16

hoi sandra,
wij hebben gekozen om op de uitnodigen te zetten :denkt u aan een kado,mag het dan zo. met een envelopje erachter

groetjes anja

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik18-3-2007 13:09:35

Hallo,

Hier is dit inderdaad heel gewoon, maar je moet ook aan de praktische kant denken. Als je een Nederlands rekeningnummer er op zet en er komen Belgische gasten die iets willen overschrijven, dan moet alles via een internationale overschrijving gaan. Dan hebben zij ook IBAN-code en een speciaal formulier nodig. Dus ik zou de twee mogelijkheden vermelden: enveloppe en rekeningnummer.

Nog veel succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info